2.8 cologne

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

2.8 cologne

ViestiKirjoittaja Vieras » 16 Joulu 2004, 22:35

Tätä aihettahan on puitu jo useaan kymmeneen kertaan, mutta puidaampas taas ettei unohdu :wink:

Eli voiko tanen nokalle laittaa 2.8 litraisen kaasari colicon pelkällä muutoskatsastuksella? Mitenkä colognen stroukkaukset meni? Eli kun esimerkiksi 2.3:seen laittaa 2.5:sen kampuran niin mikä siitä tulee?
Saiko 2.6:sesta 2.8 litrasen 2.8:n kampuralla?
Vieras
 

Re: 2.8 cologne

ViestiKirjoittaja Mois » 16 Joulu 2004, 23:21

Anonymous kirjoitti:Tätä aihettahan on puitu jo useaan kymmeneen kertaan, mutta puidaampas taas ettei unohdu :wink:

Eli voiko tanen nokalle laittaa 2.8 litraisen kaasari colicon pelkällä muutoskatsastuksella? Mitenkä colognen stroukkaukset meni? Eli kun esimerkiksi 2.3:seen laittaa 2.5:sen kampuran niin mikä siitä tulee?
Saiko 2.6:sesta 2.8 litrasen 2.8:n kampuralla?


2.6:sta tulee muistaakseni lähelle 2.8 litranen kun käyttää 2.8:n kampiakselia ja niitä "Kuplan" takomäntiä! Helppohan tuo on laskea jos tietää iskunpituuden ja sylinterin halkaisijan!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7731
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja veeqs » 16 Joulu 2004, 23:23

2 l saa 2.1 poraamalla eikä juuri muuta.
2.3--- >2.6:n 2.6 kampiakselilla --> 2.8:n akselilla tulee n 2.7 l
2.8 --> 2.9:n 2.9 akselilla --> n 3.4--3.7 l 4.0 akselilla

Ja katsastuksesta ei ole tietoa. Riippuu vissiin asemasta miten ne tulkitsee.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
veeqs
 
Viestit: 105
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja cologne » 17 Joulu 2004, 10:03

notta ei olisi niin helppoa kuin poijjaat väittää :lol:
niin pitää muistaa mäntien puristuskorkeudet, muuten naksuu kannes/ venttiileissä tai puristukset jää liian pieniksi.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
cologne
 
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki

ViestiKirjoittaja Mois » 17 Joulu 2004, 15:15

cologne kirjoitti:notta ei olisi niin helppoa kuin poijjaat väittää :lol:
niin pitää muistaa mäntien puristuskorkeudet, muuten naksuu kannes/ venttiileissä tai puristukset jää liian pieniksi.


Joo, muistaakseni pitää ottaa lohkosta pois noin 0,5 mm jos käyttää noita "Kuplan" mäntiä ja 2.8:n kampiakselia. Noita mäntiä tais kyllä olla saatavana useita eri puristuskorkeuksia...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7731
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Sumu » 17 Joulu 2004, 16:09

veeqs kirjoitti:2.8 --> 2.9:n 2.9 akselilla --> n 3.4--3.7 l 4.0 akselilla


Mitenkäs tuo 3,7-4.0l tekeminen onnistuu?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1479
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Coupe 2.8 » 17 Joulu 2004, 16:31

näistä lötyy juttua kyseisistä stroukkauksista

http://www.ecott.org.uk/

http://home.bellsouth.net/p/s/community.dll?ep=87&subpageid=117777&ck=

itelläni on jo jenkeistä tilattu 4.0 kampiakseli odottamassa sovittamista 2.8 lohkoon.

Mikko
Coupe 2.8
 
Viestit: 24
Liittynyt: 06 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Larppa » 17 Joulu 2004, 17:05

paljos tollasesta 4 litrasen kampurasta joutuu maksamaan?
Larppa
 
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

ViestiKirjoittaja Sumu » 17 Joulu 2004, 20:46

Onnistuukos 2.3 lohkoon laittaa tollasta monsterikampuraa?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1479
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Coupe 2.8 » 19 Joulu 2004, 12:44

No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.
Coupe 2.8
 
Viestit: 24
Liittynyt: 06 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Vieras » 19 Joulu 2004, 13:45

Coupe 2.8 kirjoitti:No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.

Sopii sopii!
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Larppa » 19 Joulu 2004, 18:19

Coupe 2.8 kirjoitti:No tuo mun kampura maksoi Ebaysta ostettuna 30 dollaria plus postikulut tänne, loppusummaksi tuli n. 90 euroa. Ei varmaankaan sovi 2.3:sen lohkoon...Oon itsekkin miettinyt että helpoiten se istuisi 2.9:iin.


no ei tuo kyllä paha hinta ole.
paljos tossa on iskunpituus ja onko siinä kovaki homma sovittaa näihin "eurolohkoihin"?
Larppa
 
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

ViestiKirjoittaja Hessu » 20 Joulu 2004, 15:46

Iskunpituus on 84mm. Tuommoinen stroker voisi olla aika "paha" vaikkapa Cossun 24V-koneeseen toteutettuna. Taunukseen ei vaan saa mokomaa leimattua...
Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Reliant Scimitar GTE -75
Avatar
Hessu
 
Viestit: 706
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

ViestiKirjoittaja Antti » 21 Joulu 2004, 01:09

Kuinkahan isoksi tuon 2.6:n vois stroukata? :twisted:
Taunus on luonnollinen asia
Antti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi

ViestiKirjoittaja Hessu » 21 Joulu 2004, 09:57

Täällä puhuttiin niin lämpimään sävyyn strokereista, että tilasin sitten itsekin 4.0 kampuran. En mää sillä mitään tee kun ei ole edes V-konetta mutta varmuuden vuoksi :D
Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Reliant Scimitar GTE -75
Avatar
Hessu
 
Viestit: 706
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron