Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Valvojat: Timppa , Pj , taunus 78
Larppa
Viestit: 131 Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl
Viesti
Kirjoittaja Larppa » 14 Joulu 2004, 22:49
tuli mielee että voikohan v6 koneiden nokkia vaihtaa keskenään?
ku tuolla tallin nurkassa lojuvassa 2.8 koneessa näyttäs olevan kireempi nokka ku 2.6:ssa....vai kuvittelenko vaan
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 14 Joulu 2004, 22:56
Hämärä muistikuva olisi että 2.8n nokka-akseleiden laakerikoko vaihtuu jonain vuonna.
-vk-
Larppa
Viestit: 131 Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl
Viesti
Kirjoittaja Larppa » 14 Joulu 2004, 23:25
jos laakerikoko käy (huomenna käyn tarkistamassa) ni meneekö muuten?
niinku nokkien/ajotusten osalta?
veeqs
Viestit: 446 Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti
Kirjoittaja veeqs » 14 Joulu 2004, 23:54
83-84 vaihtuu laakerikoko.
Ja käy ruiskun nokka kaasarikoneeseen. Ainakin itsellä kävi
Asteita on hieman enemmän kaasari versioon verrattuna, nostoa taitaa olla samanverran.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Vieras
Viesti
Kirjoittaja Vieras » 15 Joulu 2004, 09:20
82 vaihtuu laakerikoko.
Taco
Viestit: 2291 Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Taco » 15 Joulu 2004, 09:47
No esim. Sierran 2.8:ssa on isompi laakeri kuin esim. Granadassa.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
cologne
Viestit: 202 Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja cologne » 15 Joulu 2004, 10:54
Anonymous kirjoitti: 82 vaihtuu laakerikoko.
ihan tarkkaan ainakin tän paperin lapun mukaan 10/82
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
cologne
Viestit: 202 Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja cologne » 15 Joulu 2004, 10:55
Larppa kirjoitti: tuli mielee että voikohan v6 koneiden nokkia vaihtaa keskenään?
ku tuolla tallin nurkassa lojuvassa 2.8 koneessa näyttäs olevan kireempi nokka ku 2.6:ssa....vai kuvittelenko vaan
voi vaihtaa ruisku-nokka on hieman kireempi
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Larppa
Viestit: 131 Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl
Viesti
Kirjoittaja Larppa » 16 Joulu 2004, 17:49
joo se mun 2.8 on -82 ja nokan laakerikoko on 3mm isompi
mut kireempi se ainaki oli...no eipähän kulu ennenkun saan ton 2.8 koneen kasattua....