Sivu 6/24

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 20:06
Kirjoittaja Sultzi
Luokan opettajalla on yksi taunuksen kone koululla, 2.0l ohc. Ainakin kampiakselissa on merkintä vuodelta -73 (tietysti hetken aikaa vanhetettu tuon valmistuksen jälkeen). Itse auto on muistaakseni -74.

Edit: Vai olikohan se auto jo kakkoskoppanen, muistelisin että olis 1 koppanen. Oranssi, 4-ovinen. Tyhjän panttina sillä seisoo nykyään :)

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 21:10
Kirjoittaja sami83
tomduck kirjoitti: Tietääkseni 2.0 OHC:tä on saanu vasta 76-malleissa eli todennäkösesti tullu uuden korin myötä. Ekassa versiossa oli 98 tai 99 heppaa..1.6 OHC on vissii ollu kauemmi.. Eli ennen vuotta 76 on 2.0-koneet kaikki olleet tietääkseni vielä kutosia..
Tiedän varmasti ainakin -74 XL:n ja -75 GXL:n joissa molemmissa 2.0 ohc ja taatusti alkuperäisenä... kaikki näkemäni -73 ja vanhemmat 2-litraiset taas ovat olleet kutoskoneella.

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 00:34
Kirjoittaja Herkko
sami83 kirjoitti:
tomduck kirjoitti: Tietääkseni 2.0 OHC:tä on saanu vasta 76-malleissa eli todennäkösesti tullu uuden korin myötä. Ekassa versiossa oli 98 tai 99 heppaa..1.6 OHC on vissii ollu kauemmi.. Eli ennen vuotta 76 on 2.0-koneet kaikki olleet tietääkseni vielä kutosia..
Tiedän varmasti ainakin -74 XL:n ja -75 GXL:n joissa molemmissa 2.0 ohc ja taatusti alkuperäisenä... kaikki näkemäni -73 ja vanhemmat 2-litraiset taas ovat olleet kutoskoneella.
2.0 ohc tuli mallistoon -74.

Todisteita aikaisempaan saatavuuteen
ei ole olemassa.?

Lähetetty: 04 Helmi 2007, 18:38
Kirjoittaja mayline
tomduck kirjoitti:
p3 kirjoitti:muistikuva ois että 2l ohc on ollu saatavilla yhtä kauan ku 1.6l ohc, pitää tarkistaa :lol:

ei sitä 2l ohc tosiaan löydy mk1 taunuksen tiedoista.
mutta caprin varaosakirjassa se on merkitty 11/70 alkaen TL20. mielenkiintoista että tuo TL on tyyppikoodina taunus rivi 4 :wink:
Tietääkseni 2.0 OHC:tä on saanu vasta 76-malleissa eli todennäkösesti tullu uuden korin myötä. Ekassa versiossa oli 98 tai 99 heppaa..1.6 OHC on vissii ollu kauemmi.. Eli ennen vuotta 76 on 2.0-koneet kaikki olleet tietääkseni vielä kutosia..
2.0 OHC tuli Taunuksen nokalle mallivuodelle -74. Taunuksen myyntiesite vuodelta -74 ei tarjoa enään 2.0 V6 moottoria vaan se on korvattu OHC vaihtoehdolla. Eli vuonna -74 moottorivaihtoehdot olivat: 1.3 OHC ,1.6 OHC, 1.6 GT OHC, 2.0 OHC ja 2.3 V6

Lähetetty: 04 Helmi 2007, 20:30
Kirjoittaja sami83
2DXL kirjoitti: 2.0 OHC tuli Taunuksen nokalle mallivuodelle -74. Taunuksen myyntiesite vuodelta -74 ei tarjoa enään 2.0 V6 moottoria vaan se on korvattu OHC vaihtoehdolla. Eli vuonna -74 moottorivaihtoehdot olivat: 1.3 OHC ,1.6 OHC, 1.6 GT OHC, 2.0 OHC ja 2.3 V6
Vieläkin tarkennusta... GT-mallin valmistus lopetettiin vuonna -73, mutta 1.6 GXL-mallissa käytettiin edelleen tuota 88hp "GT:n" konetta. Tuosta esitteestä en tiedä, mutta 2.0 V6 oli saatavilla vaikka kuinka kauan. Olen itse nähnyt mm. -80 Ghian alkuperäisellä 2.0 V6 koneella.

Lähetetty: 04 Helmi 2007, 22:44
Kirjoittaja samiharju
2.0 kutosen oon nähnyt kans mk2/3 taunuksissa pariinkin otteeseen.

Lähetetty: 05 Helmi 2007, 09:09
Kirjoittaja Hessu
Saihan sitä 2.0 kuutosta vielä Sierraankin, jopa automaatin kanssa. Pieni lisähinta piti muistaakseni maksaa että sai 2.0 oharin vaihdettua tehottomampaan ja janoisempaan versioon :lol:

Lähetetty: 08 Helmi 2007, 22:37
Kirjoittaja taunusstyle
mulla on omassa 2.0 kutonen vaikka ei kylläkään alkuperänen mutta kori on kakkos mallia

Lähetetty: 03 Huhti 2007, 16:46
Kirjoittaja Sultzi
Lähettelin maahantuojalle mailia ja kyselin dokumentteja liittyen cortina ja taunus vertailukelpoisuudesta. Ei niillä ollut kuin se sama taunus/cortina -71-75 tärkeimmät rakenteelliset erot lappunen, mitä itselläkin löytyy. No, täytyy kysellä lisää, on harvinaista että vastasivat :D

Lähetetty: 03 Huhti 2007, 22:17
Kirjoittaja janipuum
Se voi olla että pitää jonkun laittaa se 2.8 kaasarikone vaan tanikkaan/koritinaan kiinni ja ajella ensimmäisenä paikalliselle foordille, joka kirjottais jonkin näkösen lappusen katsastuskonttorille vietäväksi.

Tuola kuopion delta-autolla se silloin sanoi, että koitappas ruuvata kiinni se kone ja tuo auto näytille, niin katotaan mitä sille voi tehdä. Itellä kun ei oo enää Taunusta johon sen laittaisin, niin ei onnistu. Saas nähdä jos pikkuveli vielä kyllästyy tuohon mun vanhaan mk1:een, niin vois sen ostella takasin ja viimestään sitten käydä tätä kokeilemassa :)

Veikkaisin, että kun mk1:een laittais 2.3sta vastaavan tekniikan paikalle ja kävis auton kanssa foordilla näyttämässä ja vilauttais tuota mk3:n 114 hp paperia, niin tuohon vois hyvällä lykyllä leimallisen/virallisen luvan foordilta saada.

Lähetetty: 12 Huhti 2007, 11:33
Kirjoittaja Sultzi
Noniin pojat! Nyt hymy korviin asti, ainakin mulla on jo 8)

Maahantuojalta on tulossa paperi joka todistaa mk1-mk3 taunuksien ja mk3-mk5 cortinoiden olevan keskenään vertailukelpoisia ja pyysin että yhdistäisivät samaan paperiin myös tiedon tuosta tehokkaammasta 2,3l v6-koneesta, joka tuli vuonna -80!

Ai saatana, tuntuu hyvältä. Nyt vaan odotellaan postissa tulevaa paperilappusta :twisted:

Lähetetty: 12 Huhti 2007, 13:28
Kirjoittaja Janzamar
:D 8) :D
Sultzi the man!!!
Nyt alkaa vaikuttaa tosiaan mukavalta.

Lähetetty: 12 Huhti 2007, 13:29
Kirjoittaja teroniusmonk
Pitäiskö ruveta jo tilailemaan uutta konetta? :lol:

Lähetetty: 12 Huhti 2007, 15:53
Kirjoittaja orion
Aijahas..pitäskö sittenki alkaa miettimään cortinaan isompaa...
Hyvää työtä!!!!

Lähetetty: 12 Huhti 2007, 17:33
Kirjoittaja Sultzi
Toivottavasti paperilappunen on sellainen kuin pitää. Ensi viikolla odotettavissa ehkäpä :)