2.8i laillisesti taunukseen (5.sivulla yhteenveto)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

ViestiKirjoittaja Walttu » 10 Elo 2015, 19:39

Tuottaakohan mulla ongelmaa katsastuksen kanssa kun tuo mun 2.8 on xr4i:n ruisku motti johon laitettu kaasari kiinni? Tietenki vois varmaan sanoa et on kaasari granadan kone mut tulpatut egr natsat töröttää kylistä?
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Walttu
 
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

ViestiKirjoittaja Vermilion » 10 Elo 2015, 20:30

Walttu kirjoitti:Tuottaakohan mulla ongelmaa katsastuksen kanssa kun tuo mun 2.8 on xr4i:n ruisku motti johon laitettu kaasari kiinni? Tietenki vois varmaan sanoa et on kaasari granadan kone mut tulpatut egr natsat töröttää kylistä?




En usko... sama moottori se on... XR4i on vaan sillä isolla laakerilla ainut ero ja se ei tehoon eikä mihinkään muuhunkaan pitäis vaikuttaa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1507
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

ViestiKirjoittaja Walttu » 10 Elo 2015, 21:09

Niin vaan kun on alunperin ruisku ni katotaanko se oma valmisteeksi jos kaasarin on nakannu päälle?
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Walttu
 
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

ViestiKirjoittaja janipuum » 10 Elo 2015, 21:19

Walttu kirjoitti:Niin vaan kun on alunperin ruisku ni katotaanko se oma valmisteeksi jos kaasarin on nakannu päälle?


Tossa justiin keskustelua aiheesta ja yks hyvä pointti vielä tähän aiheeseen:

viewtopic.php?f=3&t=14780&start=30#p124885
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75

Granada 3.0 GL -75
janipuum
 
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Liminka City

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

ViestiKirjoittaja Walttu » 12 Elo 2015, 14:12

En kyllä hirveesti tuosta ota selvää :oops:
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Walttu
 
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

ViestiKirjoittaja Samu » 12 Elo 2015, 20:17

mun vanha 2.8 tais olla just xr4i mihin oli vaihdettu kaasari eikä mitään ongelmia.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
 
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 2.8i on laillinen näin: (5.sivulla yhteenveto)

ViestiKirjoittaja Polara1970 » 19 Elo 2015, 15:27

Walttu kirjoitti:Tuottaakohan mulla ongelmaa katsastuksen kanssa kun tuo mun 2.8 on xr4i:n ruisku motti johon laitettu kaasari kiinni? Tietenki vois varmaan sanoa et on kaasari granadan kone mut tulpatut egr natsat töröttää kylistä?

Walttu kirjoitti: Niin vaan kun on alunperin ruisku ni katotaanko se oma valmisteeksi jos kaasarin on nakannu päälle?


Ei ainakaan sillä konttorilla jolla itse asioin, onnistu niin että pelkästään vähennettäisiin 10% tehoa, jos ruisku muutetaan kaasutinkoneeksi, vaan vaatii penkkilapun todisteeksi tehoista.

Mutta jos haluaa muuttaa sen vastaamaan kaasarikonetta, täytyy tehdä selvitys moottorin osista mitkä kaikki osat eroavat kaasutinmoottorin ja ruiskumoottorin välillä. Lähes joka osasta täytyy olla varaosanumerot tiedossa ja vastata kaasutinmoottoria.
Esim. kannethan voi olla samat ruisku ja kaasutinmotissa, mutta jos ruiskun kansissa on egr natsat ja kaasarikoneessa ei, niin silloinhan ne ovat eri varaosanumerolla, eivätkä näin ollen kelpaa kaasutinkoneen osiksi. :x
Taitaa omavalmisteena leimaaminen olla selvästi helpompaa.

Lohkon numero merkitään nykyisin muutoskatsastuksen yhteydessä auton tietoihin, ja jos lohko vaihtuu, joutuu moottorin muutoskatsastamaan uudestaan, vaikka olisi samanlainen kuin entinenkin. Tämäkin näitä Trafin “viisauksia”. Tosin se hyöty tuosta on että esim. omavalmistemoottorin kohdalla ei ainakaan pitäisi tulla ongelmaa, jos myöhemmin kaasarin vaihtaisi ruiskuun ruiskun koodilla olevaan lohkoon, kun moottorin numero täsmää autoon merkittyihin tietoihin.
Avatar
Polara1970
 
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa