2.8i laillisesti taunukseen (5.sivulla yhteenveto)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja Nixxonn » 25 Heinä 2010, 19:30

Onkos selvinnyt mitään?
Nixxonn
 
Viestit: 17
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 12:58
Paikkakunta: Lahti

ViestiKirjoittaja Pöhö-Andrei » 28 Heinä 2010, 01:54

En käy vielä kommentoimaan, omalta kohdalta tilanne oli kuitenkin varsin heikko mutta sain sen ratkaistua laillisin keinoin.
Pöhö-Andrei
 
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

ViestiKirjoittaja Samu » 30 Elo 2010, 19:10

vaikka itse olenkin toista vuotta autoalalla niin kysyn saankos siis tehdä näin sierra xr4 4x4 2,8i v6 koneella varustetulle taunukselle? (joka on muutoskatsastettu kaasarilla)

-lisätä ruiskut
- laskea kantta
-yms hauskaa?

ja tane on vm. -77 2D
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
 
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

ViestiKirjoittaja Sultzi » 30 Elo 2010, 19:11

Saa virittää aina siihen 7kg/kw rajaan asti, tosin katsuri ei sitä hirveän tarkasti osaa todentaa onko se yli sen rajan vai ei. Eli vaparia saa oikeestaan virittää miten paljon haluaa :)
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Mois » 30 Elo 2010, 19:12

Saat!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7830
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Samu » 30 Elo 2010, 19:13

dodii sitte vaan ne ruiskut paikoilleen ja 200heppaa väh. alle :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
 
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

taas yks 2,8 tane

ViestiKirjoittaja ricu » 05 Syys 2010, 22:11

"vaihdettu 2,8 v6 moottori" sit lukee teho kohdas: nettoteho 99kw
ricu
 
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Touko 2009, 20:37
Paikkakunta: lappeenranta

ViestiKirjoittaja Maalikko » 14 Loka 2010, 00:12

Mitens kun Cortinaan on laitettu Australiassa 4.1 litrasisia koneita ni voiko suomessa laittaa yhtä tehokkaan koneen kun tuo 4.1 on? Kyseisessä koneessa oli kait 154hp? Joten voisiko sitten Cortinaan laittaa 184.8hp koneen? (lisättynä se 20%)
Maalikko
 
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Loka 2010, 00:03
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja jryti » 14 Loka 2010, 08:32

Maalikko kirjoitti:Mitens kun Cortinaan on laitettu Australiassa 4.1 litrasisia koneita ni voiko suomessa laittaa yhtä tehokkaan koneen kun tuo 4.1 on? Kyseisessä koneessa oli kait 154hp? Joten voisiko sitten Cortinaan laittaa 184.8hp koneen? (lisättynä se 20%)


Olikohan se tässä se homma että Aussi Tiina ei kelpaa vertailukohteeeksi, kuten ei myöskään Etelä-Afrikan mallit. Pitäisi olla Euroopassa hyväksytty malli. Näinkös se meni vai mitenkä, viisammat valaiskoot...

Eli pitäisi varmaankin raahata yksi kappale Suomeen ja hyväksyttää se Akella tai mikäs Trafi se nykyään onkaan. Ja kun autossa ei ole nykyaikaisia turvavarusteita niin ei varmaan kelpaisi :D Ja toisekseen tuo hyväksymisprosessi oli autoradion kokoiselle laitteelle noin 50k€ (eikä tarvi törmäystestejä) joten autolle ko. prosessi voi olla aika hintava :)

Halvemmaksi varmaan tulisi kun raahaisi sen Tiinana suomeen ja vaihtelisi konetta siihen ja ajelisi sillä :lol: Jos Trafi antaisi edes sitä rekisteröidä....
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
jryti
 
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

ViestiKirjoittaja henu » 14 Loka 2010, 08:38

Tuo on kyllä syvältä ettei niitä aussi/afrikka malleja voi käyttää vertailussa, jos joskus voitan lotossa ni hommaan kaikki oudot mallit afrikasta/ausseista ja hyväksytetään ne tänne :lol:
Avatar
henu
 
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Maalikko » 14 Loka 2010, 14:19

Harmi... Ajattelinki et jos noi aussit olis käyny ni siit olis ollu täs topicissa puhetta :P Mut jos se olis jossain Euroopan maassa hyväksytty ni sit toimis?
Maalikko
 
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Loka 2010, 00:03
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Jari H » 14 Loka 2010, 20:27

Komppanian hevosmiehet on kertoneet, että jossain tampereen suunnalla olisi aussi Cortina vääränkätisellä ohjauksella, suoralla kutvosella ja suomen kilvillä. Ilmeisesti tuotu siitä pienemmästä saaresta (uk) muuttoautona joskus -80 luvulla...???
Mutta kuten sanottu pelkkiä juttuja on kuulunut, ei kuvia ole nähty saati sitten livenä.

Sinänsähän tommosen aussi Cortinan tuominen maahan ja rekisteröinti ei ole sen kummempi prosessi kuin vaikka jonkun vanhan tähtikeulaisen vossikan tuominen nahkahousujen maasta.
Mutta vertailumallina sen käyttäminen voi olla hankalaa vaikka niitä olisi enemmänkin rekisteröity, kun trafin tulkinta valmistusmaasta on mikä on.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja henu » 14 Loka 2010, 21:04

Tää nyt rupee menemään ooteeks mut on muute ihan sairaan kalliita nuo aussi cortsut, mitä nopeesti vilkasin ni 5000$ saa pulittaa semmosesta perus vehkeestä.

edit: nii eihän se oo ku reilu 3500€ mut silti kuullostaa hinnakailta.
Avatar
henu
 
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Tero_s » 14 Loka 2010, 22:28

Jari H kirjoitti:Mutta vertailumallina sen käyttäminen voi olla hankalaa vaikka niitä olisi enemmänkin rekisteröity, kun trafin tulkinta valmistusmaasta on mikä on.


Voi sitä käyttää vertailumallina, jos vaihtaa moottorin tuohon aussi malliin mutta euro cortinoihin se ei AKEn nykyisen tulkinnan mukaan kelpaa. Minähän joskus miekkailin asiasta AKE:n kanssa. Koko keskustelu löytyy seuraavista linkeistä T vai C ja pata. Piti vielä koeponnistaa tota AKEn kantaa hallinto-oikeus kierroksella mutta motivaatio loppui, kun totesin että kaikki Foodi miehet on täysiä kokovartalokyrpiä, pätee myös itseeni ja tietenkin AKEen.
Voorteja ne on Mercurytkin
Tero_s
 
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja henu » 14 Loka 2010, 22:38

Osaakos joku sanoo onko tossa aussi cortsussa jotain eroo euromalliin ?
En tarkota mitään ratti eripuolella juttuja vaan jotain rakenteelista eroo, eikös esim mercury xr4ti:ssä ollu joku "runkopalki" erillainen ku perus sierrassa jne... Et onko noissakin jotain jännää ?
Avatar
henu
 
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

EdellinenSeuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 5 vierailijaa

cron