2.8i laillisesti taunukseen (5.sivulla yhteenveto)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Nixxonn
Viestit: 17
Liittynyt: 07 Helmi 2010, 12:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nixxonn »

Onkos selvinnyt mitään?
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

En käy vielä kommentoimaan, omalta kohdalta tilanne oli kuitenkin varsin heikko mutta sain sen ratkaistua laillisin keinoin.
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

vaikka itse olenkin toista vuotta autoalalla niin kysyn saankos siis tehdä näin sierra xr4 4x4 2,8i v6 koneella varustetulle taunukselle? (joka on muutoskatsastettu kaasarilla)

-lisätä ruiskut
- laskea kantta
-yms hauskaa?

ja tane on vm. -77 2D
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Saa virittää aina siihen 7kg/kw rajaan asti, tosin katsuri ei sitä hirveän tarkasti osaa todentaa onko se yli sen rajan vai ei. Eli vaparia saa oikeestaan virittää miten paljon haluaa :)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Saat!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

dodii sitte vaan ne ruiskut paikoilleen ja 200heppaa väh. alle :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
ricu
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Touko 2009, 20:37
Paikkakunta: lappeenranta

taas yks 2,8 tane

Viesti Kirjoittaja ricu »

"vaihdettu 2,8 v6 moottori" sit lukee teho kohdas: nettoteho 99kw
Maalikko
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Loka 2010, 00:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maalikko »

Mitens kun Cortinaan on laitettu Australiassa 4.1 litrasisia koneita ni voiko suomessa laittaa yhtä tehokkaan koneen kun tuo 4.1 on? Kyseisessä koneessa oli kait 154hp? Joten voisiko sitten Cortinaan laittaa 184.8hp koneen? (lisättynä se 20%)
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Maalikko kirjoitti:Mitens kun Cortinaan on laitettu Australiassa 4.1 litrasisia koneita ni voiko suomessa laittaa yhtä tehokkaan koneen kun tuo 4.1 on? Kyseisessä koneessa oli kait 154hp? Joten voisiko sitten Cortinaan laittaa 184.8hp koneen? (lisättynä se 20%)
Olikohan se tässä se homma että Aussi Tiina ei kelpaa vertailukohteeeksi, kuten ei myöskään Etelä-Afrikan mallit. Pitäisi olla Euroopassa hyväksytty malli. Näinkös se meni vai mitenkä, viisammat valaiskoot...

Eli pitäisi varmaankin raahata yksi kappale Suomeen ja hyväksyttää se Akella tai mikäs Trafi se nykyään onkaan. Ja kun autossa ei ole nykyaikaisia turvavarusteita niin ei varmaan kelpaisi :D Ja toisekseen tuo hyväksymisprosessi oli autoradion kokoiselle laitteelle noin 50k€ (eikä tarvi törmäystestejä) joten autolle ko. prosessi voi olla aika hintava :)

Halvemmaksi varmaan tulisi kun raahaisi sen Tiinana suomeen ja vaihtelisi konetta siihen ja ajelisi sillä :lol: Jos Trafi antaisi edes sitä rekisteröidä....
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tuo on kyllä syvältä ettei niitä aussi/afrikka malleja voi käyttää vertailussa, jos joskus voitan lotossa ni hommaan kaikki oudot mallit afrikasta/ausseista ja hyväksytetään ne tänne :lol:
Maalikko
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Loka 2010, 00:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maalikko »

Harmi... Ajattelinki et jos noi aussit olis käyny ni siit olis ollu täs topicissa puhetta :P Mut jos se olis jossain Euroopan maassa hyväksytty ni sit toimis?
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Komppanian hevosmiehet on kertoneet, että jossain tampereen suunnalla olisi aussi Cortina vääränkätisellä ohjauksella, suoralla kutvosella ja suomen kilvillä. Ilmeisesti tuotu siitä pienemmästä saaresta (uk) muuttoautona joskus -80 luvulla...???
Mutta kuten sanottu pelkkiä juttuja on kuulunut, ei kuvia ole nähty saati sitten livenä.

Sinänsähän tommosen aussi Cortinan tuominen maahan ja rekisteröinti ei ole sen kummempi prosessi kuin vaikka jonkun vanhan tähtikeulaisen vossikan tuominen nahkahousujen maasta.
Mutta vertailumallina sen käyttäminen voi olla hankalaa vaikka niitä olisi enemmänkin rekisteröity, kun trafin tulkinta valmistusmaasta on mikä on.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tää nyt rupee menemään ooteeks mut on muute ihan sairaan kalliita nuo aussi cortsut, mitä nopeesti vilkasin ni 5000$ saa pulittaa semmosesta perus vehkeestä.

edit: nii eihän se oo ku reilu 3500€ mut silti kuullostaa hinnakailta.
Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Jari H kirjoitti: Mutta vertailumallina sen käyttäminen voi olla hankalaa vaikka niitä olisi enemmänkin rekisteröity, kun trafin tulkinta valmistusmaasta on mikä on.
Voi sitä käyttää vertailumallina, jos vaihtaa moottorin tuohon aussi malliin mutta euro cortinoihin se ei AKEn nykyisen tulkinnan mukaan kelpaa. Minähän joskus miekkailin asiasta AKE:n kanssa. Koko keskustelu löytyy seuraavista linkeistä T vai C ja pata. Piti vielä koeponnistaa tota AKEn kantaa hallinto-oikeus kierroksella mutta motivaatio loppui, kun totesin että kaikki Foodi miehet on täysiä kokovartalokyrpiä, pätee myös itseeni ja tietenkin AKEen.
Voorteja ne on Mercurytkin
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Osaakos joku sanoo onko tossa aussi cortsussa jotain eroo euromalliin ?
En tarkota mitään ratti eripuolella juttuja vaan jotain rakenteelista eroo, eikös esim mercury xr4ti:ssä ollu joku "runkopalki" erillainen ku perus sierrassa jne... Et onko noissakin jotain jännää ?
Vastaa Viestiin