2.8i laillisesti taunukseen (5.sivulla yhteenveto)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Joo,hienoa toimintaa.
Itsekkin ko.asiasta kiinnostuneena,kävin
tänään paikallisella Voortilla keskustelemassa
2.8:sta ykköskoppaseen.
Antoivat vertailu todistukset 1-3 koppasista ja
vastaava tuumas että eihän siinä
pitäisi olla mitään epäselvää,sama
autohan siinä on alustaltaan/tekniikaltaan
kyseessä.
Tähän vielä liitettynä tuo janipuumin 114hv
paperi,niin ei pitäis ees tarvita erillisiä
lausuntoja.
Vaikka ikinähän ei lisätodistukset
pahasta ole.
Itsekkin ko.asiasta kiinnostuneena,kävin
tänään paikallisella Voortilla keskustelemassa
2.8:sta ykköskoppaseen.
Antoivat vertailu todistukset 1-3 koppasista ja
vastaava tuumas että eihän siinä
pitäisi olla mitään epäselvää,sama
autohan siinä on alustaltaan/tekniikaltaan
kyseessä.
Tähän vielä liitettynä tuo janipuumin 114hv
paperi,niin ei pitäis ees tarvita erillisiä
lausuntoja.
Vaikka ikinähän ei lisätodistukset
pahasta ole.
Sultzi kirjoitti:Maahantuojalta on tulossa paperi joka todistaa mk1-mk3 taunuksien ja mk3-mk5 cortinoiden olevan keskenään vertailukelpoisia ja pyysin että yhdistäisivät samaan paperiin myös tiedon tuosta tehokkaammasta 2,3l v6-koneesta, joka tuli vuonna -80!
Mahtavaa :!:Herkko kirjoitti:Antoivat vertailu todistukset 1-3 koppasista ja
vastaava tuumas että eihän siinä
pitäisi olla mitään epäselvää,sama
autohan siinä on alustaltaan/tekniikaltaan
kyseessä.
Ei muuta kun nämä lappuset vaan vielä tuonne "tekniset tiedostot" kuvagallerian osioon skannattuna, niin ollaan jo hyvällä mallilla tässä hommassa. Loppuu viimein nuo jahkailut kun on dokumentteja tarjota konttorilla
Jos tonne kuvagalleriaan saadaan riittävän tarkka (=tulostuskelponen)skannaus tuommosesta leimallisesta lappusesta, niin laitan sitten linkin tohon 5.sivun yhteenvetoon. Silloin siinä olis kaikki tieto ja dokumentit samassa kasassa kaikkien tulostettavana, mitä tarvitaan tuohon muutokseen!
Jäädäänpä taas odottelemaan uusia käänteitä tässä topicissa
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Hieno homma, että saadaan oikein kunnon papereita, missä asia sanotaan suoraan, ettei tartte mennä sillai kuin mää menin viime kesänä paperin kanssa jossa ko. asia oli luettavissa vähän niin kuin rivien välistä...
Mutta onnistui kuitenkin.
Mutta onnistui kuitenkin.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jees. Ranupetterissä oli parhaimmillaan kolmelitranen keulilla kai vuoteen -76 asti? Mutta se oli kaasarikone.
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
Jep eli ranatassa nämä vastaavat lukemat on 150hp (2.8i) ja 3 litraa (+20%, +25%). Pitää alkaa penkomaan kokis Coupen koppaa jostain ja metästää siihen vielä jostain joku 3.5 tai 3.6 V8 (esim roverin 3.5-litrainen tms). Näillä samoilla perusteilla tuommosestakin saa jo aivan mukavan muoattorin aikaseksi
Ranatassa hyvänä/huonona puolena on, että se 3 litranen kone on suht painava ja painaa jopa enemmän kun tuo roverin 3.5 V8. Painohan sille on tullu siitä kun se 3.0 essex lohko oli alunperin suunniteltu toimimaan sekä diisselinä että bensakoneena, mutta tuli sitten tuotantoon vain bensavehkeenä. Diiselin rakenteet siihen kuitenkin alakertaan jätettiin ja ne kun on melko raskaat....
Eli ei tule muutoskatsastuksessakaan juuri onkelmia vaikka tuon vaihtais nokalle
Ranatassa hyvänä/huonona puolena on, että se 3 litranen kone on suht painava ja painaa jopa enemmän kun tuo roverin 3.5 V8. Painohan sille on tullu siitä kun se 3.0 essex lohko oli alunperin suunniteltu toimimaan sekä diisselinä että bensakoneena, mutta tuli sitten tuotantoon vain bensavehkeenä. Diiselin rakenteet siihen kuitenkin alakertaan jätettiin ja ne kun on melko raskaat....
Eli ei tule muutoskatsastuksessakaan juuri onkelmia vaikka tuon vaihtais nokalle
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Itse itseäni lainaten.Herkko kirjoitti:Joo,hienoa toimintaa.
Itsekkin ko.asiasta kiinnostuneena,kävin
tänään paikallisella Voortilla keskustelemassa
2.8:sta ykköskoppaseen.
Antoivat vertailu todistukset 1-3 koppasista ja
vastaava tuumas että eihän siinä
pitäisi olla mitään epäselvää,sama
autohan siinä on alustaltaan/tekniikaltaan
kyseessä.
Tähän vielä liitettynä tuo janipuumin 114hv
paperi,niin ei pitäis ees tarvita erillisiä
lausuntoja.
Vaikka ikinähän ei lisätodistukset
pahasta ole.
Tilanne tännään ku kävin konttorilla
todistuksia näyttään,niin
sanoivat tervetuloa Taunuksen kans
ja että kyllä noilla lapuilla onnistuu.
Vielä kehuivat että on hyvä kun
Taunuksesta todistuksia löytyy,
kaikista ei kuulemma löydy
OOn nähny jossain sivuilla noi Granadan erovaisuus paperit, itelläkin johonkin tallennettu.
Ai tuollahan toi uudempien Granujen eroavaisuus juttu on: http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... ranada.jpg
Ai tuollahan toi uudempien Granujen eroavaisuus juttu on: http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... ranada.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
No niin. Eli viimenenkin onkelma on siis ratkastuna nytHerkko kirjoitti:Tilanne tännään ku kävin konttorilla
todistuksia näyttään,niin
sanoivat tervetuloa Taunuksen kans
ja että kyllä noilla lapuilla onnistuu.
Saatko skannattua sitä todistusta jossain ja tuupattua vielä tonne "tekniikka tiedostot"-kuvagalleriaan?
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Siis...eihän tuossa ollut kyse kunjanipuum kirjoitti:No niin. Eli viimenenkin onkelma on siis ratkastuna nytHerkko kirjoitti:Tilanne tännään ku kävin konttorilla
todistuksia näyttään,niin
sanoivat tervetuloa Taunuksen kans
ja että kyllä noilla lapuilla onnistuu.
Saatko skannattua sitä todistusta jossain ja tuupattua vielä tonne "tekniikka tiedostot"-kuvagalleriaan?
"rakenteelliset erot"Taunus 71-76
ja 76-...
Sekä sitten se sun 114hv kuponki.
Ja nuohan löytyy jo täältä.
Niistähän ny pölijäki näkkee että
homma onnistuu.
Ja nythän mie ainaki puhun
2.8 kaasari versiosta.
Hoksas myös katsuri huomauttaa:
"jos prosentit pysyy ja kaasarilla niin OK"
No tuossa tuo ongelma onkin ollut. Eli että saadaan todistus sille, että nuo kaks "rakenteelliset erot"-lappua olis keskenään käypiä. Ja mä sain sen käsityksen, että sait foordilta todistuksen, jolla nämä laput kerrotaan ja todistetaan olevan vertailukelpoisia.Herkko kirjoitti:Siis...eihän tuossa ollut kyse kun
"rakenteelliset erot"Taunus 71-76
ja 76-...
Sekä sitten se sun 114hv kuponki.
Ja nuohan löytyy jo täältä.
Eli tänne kaivataan ko. todistus että niitä kahta lappua voidaan verrata toisiinsa. (eli että mk1 ja mk2-3 ovat vertailukelpoisia) Rakenteellisista eroista laput löytyy kyllä katsureiltakin, mutta kun ovat eri lapuilla, niin niitä käsitellään eri autoina useilla katsastuskonttoreilla, eikä asiaan ole näillä asemilla mahdollista ilman foordin/maahantuojan lausuntoa vaikuttaa vaikka kuinka ovat samalaisia näkö- ja tuntoaistien mukaan!
Eli jos löytyy paperilla todistus siitä, että noita kahta "rakenteelliset erot 71-76" ja "rakenteelliset erot 76-" lappuja voidaan verrata keskenään, niin skannerin läpi pikaisesti Vai onko joku jo lisännyt ko. todistuksen jonnekin?
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)