2.8i laillisesti taunukseen (5.sivulla yhteenveto)

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Vuoden kulttuuriteko!
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Joo,hienoa toimintaa.

Itsekkin ko.asiasta kiinnostuneena,kävin
tänään paikallisella Voortilla keskustelemassa
2.8:sta ykköskoppaseen.

Antoivat vertailu todistukset 1-3 koppasista ja
vastaava tuumas että eihän siinä
pitäisi olla mitään epäselvää,sama
autohan siinä on alustaltaan/tekniikaltaan
kyseessä.

Tähän vielä liitettynä tuo janipuumin 114hv
paperi,niin ei pitäis ees tarvita erillisiä
lausuntoja.

Vaikka ikinähän ei lisätodistukset
pahasta ole. :wink:
J-V
Viestit: 7
Liittynyt: 23 Elo 2006, 20:52

Viesti Kirjoittaja J-V »

No johan on. Toivon mukaan kohta on enemmänkin "isolohko" Taunuksia liikenteessä. Ties mitä tässä itekkin saa päähänsä toteuttaa.
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Sultzi kirjoitti:Maahantuojalta on tulossa paperi joka todistaa mk1-mk3 taunuksien ja mk3-mk5 cortinoiden olevan keskenään vertailukelpoisia ja pyysin että yhdistäisivät samaan paperiin myös tiedon tuosta tehokkaammasta 2,3l v6-koneesta, joka tuli vuonna -80!
Herkko kirjoitti:Antoivat vertailu todistukset 1-3 koppasista ja
vastaava tuumas että eihän siinä
pitäisi olla mitään epäselvää,sama
autohan siinä on alustaltaan/tekniikaltaan
kyseessä.
Mahtavaa :!: :shock: 8)

Ei muuta kun nämä lappuset vaan vielä tuonne "tekniset tiedostot" kuvagallerian osioon skannattuna, niin ollaan jo hyvällä mallilla tässä hommassa. Loppuu viimein nuo jahkailut kun on dokumentteja tarjota konttorilla 8)

Jos tonne kuvagalleriaan saadaan riittävän tarkka (=tulostuskelponen)skannaus tuommosesta leimallisesta lappusesta, niin laitan sitten linkin tohon 5.sivun yhteenvetoon. Silloin siinä olis kaikki tieto ja dokumentit samassa kasassa kaikkien tulostettavana, mitä tarvitaan tuohon muutokseen! :wink:

Jäädäänpä taas odottelemaan uusia käänteitä tässä topicissa :D
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Hieno homma, että saadaan oikein kunnon papereita, missä asia sanotaan suoraan, ettei tartte mennä sillai kuin mää menin viime kesänä paperin kanssa jossa ko. asia oli luettavissa vähän niin kuin rivien välistä... :roll:
Mutta onnistui kuitenkin. :D
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

jeppis meininki :D vieläkö joku laittas granun eroavaisuudet jakeluun oisin ihan onessaan.
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

No eikös vanhemmissa Granuissa ollu 3-litrasia ja myöhemmissä enää jotain 2.8:a vai mites se meni?
Taunus Maximus =)
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

Jees. Ranupetterissä oli parhaimmillaan kolmelitranen keulilla kai vuoteen -76 asti? Mutta se oli kaasarikone.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

teroniusmonk kirjoitti:Jees. Ranupetterissä oli parhaimmillaan kolmelitranen keulilla kai vuoteen -76 asti? Mutta se oli kaasarikone.
Eli ei mitään ongelmia Granadan kanssa :wink:
Taunus Maximus =)
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Jep eli ranatassa nämä vastaavat lukemat on 150hp (2.8i) ja 3 litraa (+20%, +25%). Pitää alkaa penkomaan kokis Coupen koppaa jostain ja metästää siihen vielä jostain joku 3.5 tai 3.6 V8 (esim roverin 3.5-litrainen tms). Näillä samoilla perusteilla tuommosestakin saa jo aivan mukavan muoattorin aikaseksi :D

Ranatassa hyvänä/huonona puolena on, että se 3 litranen kone on suht painava ja painaa jopa enemmän kun tuo roverin 3.5 V8. Painohan sille on tullu siitä kun se 3.0 essex lohko oli alunperin suunniteltu toimimaan sekä diisselinä että bensakoneena, mutta tuli sitten tuotantoon vain bensavehkeenä. Diiselin rakenteet siihen kuitenkin alakertaan jätettiin ja ne kun on melko raskaat....

Eli ei tule muutoskatsastuksessakaan juuri onkelmia vaikka tuon vaihtais nokalle :wink:
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Herkko kirjoitti:Joo,hienoa toimintaa.

Itsekkin ko.asiasta kiinnostuneena,kävin
tänään paikallisella Voortilla keskustelemassa
2.8:sta ykköskoppaseen.

Antoivat vertailu todistukset 1-3 koppasista ja
vastaava tuumas että eihän siinä
pitäisi olla mitään epäselvää,sama
autohan siinä on alustaltaan/tekniikaltaan
kyseessä.

Tähän vielä liitettynä tuo janipuumin 114hv
paperi,niin ei pitäis ees tarvita erillisiä
lausuntoja.

Vaikka ikinähän ei lisätodistukset
pahasta ole. :wink:
Itse itseäni lainaten.
Tilanne tännään ku kävin konttorilla
todistuksia näyttään,niin
sanoivat tervetuloa Taunuksen kans
ja että kyllä noilla lapuilla onnistuu.

Vielä kehuivat että on hyvä kun
Taunuksesta todistuksia löytyy,
kaikista ei kuulemma löydy :)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

OOn nähny jossain sivuilla noi Granadan erovaisuus paperit, itelläkin johonkin tallennettu.
Ai tuollahan toi uudempien Granujen eroavaisuus juttu on: http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... ranada.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Herkko kirjoitti:Tilanne tännään ku kävin konttorilla
todistuksia näyttään,niin
sanoivat tervetuloa Taunuksen kans
ja että kyllä noilla lapuilla onnistuu.
No niin. Eli viimenenkin onkelma on siis ratkastuna nyt :D

Saatko skannattua sitä todistusta jossain ja tuupattua vielä tonne "tekniikka tiedostot"-kuvagalleriaan?
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

janipuum kirjoitti:
Herkko kirjoitti:Tilanne tännään ku kävin konttorilla
todistuksia näyttään,niin
sanoivat tervetuloa Taunuksen kans
ja että kyllä noilla lapuilla onnistuu.
No niin. Eli viimenenkin onkelma on siis ratkastuna nyt :D

Saatko skannattua sitä todistusta jossain ja tuupattua vielä tonne "tekniikka tiedostot"-kuvagalleriaan?
Siis...eihän tuossa ollut kyse kun
"rakenteelliset erot"Taunus 71-76
ja 76-...
Sekä sitten se sun 114hv kuponki.
Ja nuohan löytyy jo täältä.

Niistähän ny pölijäki näkkee että
homma onnistuu.

Ja nythän mie ainaki puhun
2.8 kaasari versiosta.

Hoksas myös katsuri huomauttaa:
"jos prosentit pysyy ja kaasarilla niin OK"
janipuum
Viestit: 169
Liittynyt: 22 Marras 2004, 16:35
Paikkakunta: Merikaarto

Viesti Kirjoittaja janipuum »

Herkko kirjoitti:Siis...eihän tuossa ollut kyse kun
"rakenteelliset erot"Taunus 71-76
ja 76-...
Sekä sitten se sun 114hv kuponki.
Ja nuohan löytyy jo täältä.
No tuossa tuo ongelma onkin ollut. Eli että saadaan todistus sille, että nuo kaks "rakenteelliset erot"-lappua olis keskenään käypiä. Ja mä sain sen käsityksen, että sait foordilta todistuksen, jolla nämä laput kerrotaan ja todistetaan olevan vertailukelpoisia.

Eli tänne kaivataan ko. todistus että niitä kahta lappua voidaan verrata toisiinsa. (eli että mk1 ja mk2-3 ovat vertailukelpoisia) Rakenteellisista eroista laput löytyy kyllä katsureiltakin, mutta kun ovat eri lapuilla, niin niitä käsitellään eri autoina useilla katsastuskonttoreilla, eikä asiaan ole näillä asemilla mahdollista ilman foordin/maahantuojan lausuntoa vaikuttaa vaikka kuinka ovat samalaisia näkö- ja tuntoaistien mukaan!

Eli jos löytyy paperilla todistus siitä, että noita kahta "rakenteelliset erot 71-76" ja "rakenteelliset erot 76-" lappuja voidaan verrata keskenään, niin skannerin läpi pikaisesti :P Vai onko joku jo lisännyt ko. todistuksen jonnekin?
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Vastaa Viestiin