2.8i laillisesti taunukseen (5.sivulla yhteenveto)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Luokan opettajalla on yksi taunuksen kone koululla, 2.0l ohc. Ainakin kampiakselissa on merkintä vuodelta -73 (tietysti hetken aikaa vanhetettu tuon valmistuksen jälkeen). Itse auto on muistaakseni -74.
Edit: Vai olikohan se auto jo kakkoskoppanen, muistelisin että olis 1 koppanen. Oranssi, 4-ovinen. Tyhjän panttina sillä seisoo nykyään
Edit: Vai olikohan se auto jo kakkoskoppanen, muistelisin että olis 1 koppanen. Oranssi, 4-ovinen. Tyhjän panttina sillä seisoo nykyään
Tiedän varmasti ainakin -74 XL:n ja -75 GXL:n joissa molemmissa 2.0 ohc ja taatusti alkuperäisenä... kaikki näkemäni -73 ja vanhemmat 2-litraiset taas ovat olleet kutoskoneella.tomduck kirjoitti: Tietääkseni 2.0 OHC:tä on saanu vasta 76-malleissa eli todennäkösesti tullu uuden korin myötä. Ekassa versiossa oli 98 tai 99 heppaa..1.6 OHC on vissii ollu kauemmi.. Eli ennen vuotta 76 on 2.0-koneet kaikki olleet tietääkseni vielä kutosia..
2.0 ohc tuli mallistoon -74.sami83 kirjoitti:Tiedän varmasti ainakin -74 XL:n ja -75 GXL:n joissa molemmissa 2.0 ohc ja taatusti alkuperäisenä... kaikki näkemäni -73 ja vanhemmat 2-litraiset taas ovat olleet kutoskoneella.tomduck kirjoitti: Tietääkseni 2.0 OHC:tä on saanu vasta 76-malleissa eli todennäkösesti tullu uuden korin myötä. Ekassa versiossa oli 98 tai 99 heppaa..1.6 OHC on vissii ollu kauemmi.. Eli ennen vuotta 76 on 2.0-koneet kaikki olleet tietääkseni vielä kutosia..
Todisteita aikaisempaan saatavuuteen
ei ole olemassa.?
2.0 OHC tuli Taunuksen nokalle mallivuodelle -74. Taunuksen myyntiesite vuodelta -74 ei tarjoa enään 2.0 V6 moottoria vaan se on korvattu OHC vaihtoehdolla. Eli vuonna -74 moottorivaihtoehdot olivat: 1.3 OHC ,1.6 OHC, 1.6 GT OHC, 2.0 OHC ja 2.3 V6tomduck kirjoitti:Tietääkseni 2.0 OHC:tä on saanu vasta 76-malleissa eli todennäkösesti tullu uuden korin myötä. Ekassa versiossa oli 98 tai 99 heppaa..1.6 OHC on vissii ollu kauemmi.. Eli ennen vuotta 76 on 2.0-koneet kaikki olleet tietääkseni vielä kutosia..p3 kirjoitti:muistikuva ois että 2l ohc on ollu saatavilla yhtä kauan ku 1.6l ohc, pitää tarkistaa
ei sitä 2l ohc tosiaan löydy mk1 taunuksen tiedoista.
mutta caprin varaosakirjassa se on merkitty 11/70 alkaen TL20. mielenkiintoista että tuo TL on tyyppikoodina taunus rivi 4
Vieläkin tarkennusta... GT-mallin valmistus lopetettiin vuonna -73, mutta 1.6 GXL-mallissa käytettiin edelleen tuota 88hp "GT:n" konetta. Tuosta esitteestä en tiedä, mutta 2.0 V6 oli saatavilla vaikka kuinka kauan. Olen itse nähnyt mm. -80 Ghian alkuperäisellä 2.0 V6 koneella.2DXL kirjoitti: 2.0 OHC tuli Taunuksen nokalle mallivuodelle -74. Taunuksen myyntiesite vuodelta -74 ei tarjoa enään 2.0 V6 moottoria vaan se on korvattu OHC vaihtoehdolla. Eli vuonna -74 moottorivaihtoehdot olivat: 1.3 OHC ,1.6 OHC, 1.6 GT OHC, 2.0 OHC ja 2.3 V6
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Se voi olla että pitää jonkun laittaa se 2.8 kaasarikone vaan tanikkaan/koritinaan kiinni ja ajella ensimmäisenä paikalliselle foordille, joka kirjottais jonkin näkösen lappusen katsastuskonttorille vietäväksi.
Tuola kuopion delta-autolla se silloin sanoi, että koitappas ruuvata kiinni se kone ja tuo auto näytille, niin katotaan mitä sille voi tehdä. Itellä kun ei oo enää Taunusta johon sen laittaisin, niin ei onnistu. Saas nähdä jos pikkuveli vielä kyllästyy tuohon mun vanhaan mk1:een, niin vois sen ostella takasin ja viimestään sitten käydä tätä kokeilemassa
Veikkaisin, että kun mk1:een laittais 2.3sta vastaavan tekniikan paikalle ja kävis auton kanssa foordilla näyttämässä ja vilauttais tuota mk3:n 114 hp paperia, niin tuohon vois hyvällä lykyllä leimallisen/virallisen luvan foordilta saada.
Tuola kuopion delta-autolla se silloin sanoi, että koitappas ruuvata kiinni se kone ja tuo auto näytille, niin katotaan mitä sille voi tehdä. Itellä kun ei oo enää Taunusta johon sen laittaisin, niin ei onnistu. Saas nähdä jos pikkuveli vielä kyllästyy tuohon mun vanhaan mk1:een, niin vois sen ostella takasin ja viimestään sitten käydä tätä kokeilemassa
Veikkaisin, että kun mk1:een laittais 2.3sta vastaavan tekniikan paikalle ja kävis auton kanssa foordilla näyttämässä ja vilauttais tuota mk3:n 114 hp paperia, niin tuohon vois hyvällä lykyllä leimallisen/virallisen luvan foordilta saada.
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Noniin pojat! Nyt hymy korviin asti, ainakin mulla on jo
Maahantuojalta on tulossa paperi joka todistaa mk1-mk3 taunuksien ja mk3-mk5 cortinoiden olevan keskenään vertailukelpoisia ja pyysin että yhdistäisivät samaan paperiin myös tiedon tuosta tehokkaammasta 2,3l v6-koneesta, joka tuli vuonna -80!
Ai saatana, tuntuu hyvältä. Nyt vaan odotellaan postissa tulevaa paperilappusta :twisted:
Maahantuojalta on tulossa paperi joka todistaa mk1-mk3 taunuksien ja mk3-mk5 cortinoiden olevan keskenään vertailukelpoisia ja pyysin että yhdistäisivät samaan paperiin myös tiedon tuosta tehokkaammasta 2,3l v6-koneesta, joka tuli vuonna -80!
Ai saatana, tuntuu hyvältä. Nyt vaan odotellaan postissa tulevaa paperilappusta :twisted:
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti: