nestettä öljyssä

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Miku
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 17:27
Paikkakunta: Oulu

nestettä öljyssä

Viesti Kirjoittaja Miku »

Joo kattelin öljyjä koneesta niin hoksin et oli aivan vaaleat ja vaahtoset.kone 2.8 ja vasta kasattu.. :?(huolimaton kasaaja :lol: ) tarvike tiivisteet laittoin joka paikkaan nii voisko olla niissä vika kun vuotaa, oon kuullu et ne korkki tiivisteet ei ois kovin hyviä...?!kannet on kunnossa ja en usko et niissä ois vika..täytyy alkaa purkaa ja kattelee...kyselisin vaan et onko ollu muilla samaa vikaa ja mistä vika on löytyny? :wink:
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Jos ei oo halkeamia missään niin kai se on pakko tivareista johtua.
Onko kannet suoristettu koneistamolla ja kiritty oikein..?
Taunus Maximus =)
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Ja eteenkin: onko muistettu jälkikiristää? Ne pitäisi jälkikiristää jo ensimmäisen käytön jälkeen.
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

muistikko laittaa huolella jakokotelossa olevien vesi kanavien tiivisteet paikalleen saattaa nimittäin muljahtaa asennuksessa pois paikaltaan
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Oliko öljy ihan oikeasti kokonaan
vaahdossa,vai pelkkä tikku/putki?

Meinaan kylmällä kelillä voi kosteutta
kertyä mittatikun putkeen ja öljykorkkiin
ja on tosiaan mönjässä,vaikka
ite öljyt ois puhtaat.
Miku
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Miku »

Ei ole ollut taunus pakkasessa vaan lämpimässä tallissa.Joo sitä jakokoteloa itekki meinaan ku jouduin sen käyttää jälestä auki ja vaihtaa erimalliseen...kuhan taas on aikaa niin täytyy purkaa ja laittaa kuntoon!Ei kovin mielenkiintosta rempata yhtenään..Maalia vaille valmis projekti ja sitten vaan kovaa ajoa :D
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Oharissa näkys olevan kans vähän möhnää mittatikussa, eli vettä öljyn seassa. Voikos se sitten olla kansipahvi sökö? Vai mistä muualta vois päästää vettä öljytilaan?
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

eikä sitten ajella niillä vehkeillä jos epäilyttää että on nesteet öljyssä,näin nimittäin erittäin hyvän esimerkin yhen hepun tallilla ku ei oltu välitetty,omistaja oli kyllä tienny vuodosta.oli nimittäin motti ihan muusina neste vuodon aikana oli ajettu noin 1000 kilsaa,ajot loppu siihen ku kanki tuli koneen kyljestä läpi ku laakerit oli leikannu kiinni ja nokka akseli oli menny keskeltä poikki.moottori oli korjaus kelvoton ja auto ei ollu kovinkaan vanha eli pikku jutusta saattaa tulla monen tonnin vahinko :roll:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Yksi sotkunen tapa kattoa paljonko vettä seassa
olis ottaa tyhjennysproppua auki,mahdollinen vesi on pohjalla.
Tietysti ei suoraan ajosta.
Taunus Maximus =)
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

tällä koneella ei rahallista arvoa ole :lol: Ja ehjä löytyy tallista, mut ei jaksa vielä rupee kyllä vaihtelee. Mut mistäs yleensä tota vettä vois päästä öljytilaan?
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Eiköhän se kannentiiviste yleisin vuotopaikka ole noissa.
Tietty sitten jos on kansi tai lohko halki, niin sieltä voi vuotaa myös.

OHC:ssä ei taia sitten muita vuotopaikkoja oikeen ollakaan.

Mut jos paljon lyhyitä matkoja ajelee, ettei kone kerkeä lämmetä kunnolla, niin sittehän se voi tietty kerätä ilmastakin (tai bensan palamisesta) vettä öljyn sekaan pieniä määriä.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

joo-o sitä itekki aattelin et vaan kansipahvista vois vuotaa, ei tuu muuta ainakaan mieleen. Ja sit just noi halkeemiset.Käy kuitenki vielä ihan kohtuu nätisti :) et jos on vaan jotain tiivistynyttä sitte, aika paljon sitä möhnää kyl tikussa oli. Mut öljyt vois vaihtaa
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

Oletan vuotokohdan löytyvän imukannen-kannen vesireikien suunnalta...
Kasatessa aina ite laittanu pikkisen jotain limmiä vesireikien ympärille koska kerran joskus oli ittel kans litkut sekasin :)

Toinen pienen limmin paikka on toki myös se mainittu jakopään kopan v-reijät...
-pete-
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Puhut nyt siis kutosesta vissiin? :) Oharissa mulla oli vähän vettä tuolla öljytikussa, mut nyt kun öljyt vaihoin ni ei sieltä tullu oikeestaan yhtään sitä möhnää. että tais vaan olla jotain kondenssivettä siellä öljyputkessa.
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Sun täytyy ajella pitempiä matkoja välillä ettei kondenssi vesi pilaa moottoria :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Vastaa Viestiin