Oooheeceen vaakatuplat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

pullonokka
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 21:39

Oooheeceen vaakatuplat

Viesti Kirjoittaja pullonokka »

onko kukaan laittannut teistä vaakatuplaria tanariin... miten olette muunnelleet tuota jarrusylinteriä että mahtuu kaasarit imusarjaneen sinne??? :?:
enemmin syön matoja kuin ajan itäautolla
hes83
Viestit: 188
Liittynyt: 10 Heinä 2005, 15:39
Paikkakunta: Pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja hes83 »

ei kai niihin muita oo pantukkaan kun vaakaimuja :wink: kaikkein paras ratkasu tietenki ois laittaa pedalboxi siinä samalla... :roll: mut me on ainaski joskus siirretty jarrusylinteriä ylöspäin..yhtä kohtaa joutuu pellin toiselta puolelta pikkusen muokkaan muuten ihan ok homma...ja katsastusmieskin hykertelee onnesta... :o
mitä pienempi vika sitä isompi leka......
Late991
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 21:21
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Late991 »

mulla on jarrutehostin omalla paikallaan ja hyvin mahtuu lyheällä imusarjalla. http://s124.photobucket.com/albums/p36/ ... CT1447.jpg
taunus 2d 2.6 `77
fairlane 500 '64
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Jos tarvis Taneen laittaa oharin kylkeen tuplat, ottaisin hyllystä noi 44 pysty Webrut.. :)
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

Late991 kirjoitti:mulla on jarrutehostin omalla paikallaan ja hyvin mahtuu lyheällä imusarjalla. http://s124.photobucket.com/albums/p36/ ... CT1447.jpg
mun käsityksen mukaan lyhyt imusarja huonontaa alavääntöä mut se on vaan mun käsitys ku ei oo kokemusta :roll:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

hes83 kirjoitti:ei kai niihin muita oo pantukkaan kun vaakaimuja :wink:
Onpas :wink:

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =100&pos=0
hes83
Viestit: 188
Liittynyt: 10 Heinä 2005, 15:39
Paikkakunta: Pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja hes83 »

Onpas Wink
meinasin et tääl meilläpäin ei ole muita pantu.. :oops: ja kyl pitkällä imusarjalla paremmin vääntää....
mitä pienempi vika sitä isompi leka......
Foppa
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Marras 2006, 18:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Foppa »

hes83 kirjoitti:
Onpas Wink
meinasin et tääl meilläpäin ei ole muita pantu.. :oops: ja kyl pitkällä imusarjalla paremmin vääntää....
eikös imusarjan pituudella ole jotain tekemistä kaasuun vastaavuuteen? eli pitkällä hitaampaa kuin lyhyemmällä :?:
emppuk
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 16:16
Paikkakunta: Taivalkoski

löytyy 45-vaakatuplat pitkällä imusarjalla

Viesti Kirjoittaja emppuk »

Ainakin kannentekijä kertoi, että pitempi imusarja on selkeästi parempi kaasujen virtaukseen, verrattuna lyhyeen...ja sama suhde tietty myös tehoon :twisted:

Itsellä pellin alla imusarja, jonka pituus on jonku 70mm ja sen jatkeena 45-sivuimuwebrut imukartioineen...
Tietty jarrutehostin enää sopinut elämään alkuperäisellä paikallaan, joten siirsin sen umpion taakse. Siirtosarjan tein itse, käyttäen apuna alkuperäistä tehostajan runkoa....
Leimaa en ole vielä rojektiin yrittänytkään. Katsurin kanssa ollut puhetta useaan otteeseen, ja joka kerta vaan todennut, että kunhan vaan hyvin ja jämerästi tehtyniin ok....? :roll:

saaps nähdä sitten
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Joku joskus selitti, mihin se imusarjan teoreettinen pituus piti perustaa, ja kanavien muotoilulla saatiin lähes turbovaikutus aikaan. Oisko ollu jossain "how to modify foerd soch engines" tjsp. Imusarjan pituus piti olla joku huipputehon kierrostaajuuden allonpituuden kerrannainen. Niinkun peltisarjan mitotuksessakin oli niillä mitoilla merkitystä.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
hes83
Viestit: 188
Liittynyt: 10 Heinä 2005, 15:39
Paikkakunta: Pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja hes83 »

jep..mä oon nähny pari tehastekostakin peltisarjaa joista enempi haittaa ku hyötyä...kahesta imee ja kahesta puhaltaa takas... :roll:
mitä pienempi vika sitä isompi leka......
Vastaa Viestiin