Ulkomaiden tehokkaammat taunukset?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Ulkomaiden tehokkaammat taunukset?
Pistetääs uusi topic pystyyn.
Löytyykö faktatietoutta kuinka tehokkaita Taunuksia on ollut markkinoilla Euroopassa tai USA:ssa? Afrikan tai lähi-idän mallit ei nyt kelpaa. 114hp on ilmeisesti ollut suomessakin..
Löytyykö faktatietoutta kuinka tehokkaita Taunuksia on ollut markkinoilla Euroopassa tai USA:ssa? Afrikan tai lähi-idän mallit ei nyt kelpaa. 114hp on ilmeisesti ollut suomessakin..
http://www.cortinamk3.com/specs.htm
Ei kelpaa vertailua autoksi, paitsi jos löydetään katsastusmies joka lukee vain asetusta ja pyyhkii AKE ohjeilla pyrstöä. Vai jokos sinne asetukseenkin liitettiin rajoitus valmistusmaasta?
Kyselin kerran AKE:sta mikä juridinen asema noilla ohjeilla on asetukseen nähden. Tarkaa vastausta ei tullut.
Ei kelpaa vertailua autoksi, paitsi jos löydetään katsastusmies joka lukee vain asetusta ja pyyhkii AKE ohjeilla pyrstöä. Vai jokos sinne asetukseenkin liitettiin rajoitus valmistusmaasta?
Kyselin kerran AKE:sta mikä juridinen asema noilla ohjeilla on asetukseen nähden. Tarkaa vastausta ei tullut.
Mitä oon Saksalaisia ja Argentiinalaisia sivuja kattonut,niin kaikki tehokkaammat on ollu itse rakennettuja..
Argentiinassa noita tehtiin vähän pidempään eli olisko sieltä kautta toivoa löytää joku parempi tehdasmalli kuitenkin?
Eihän niitä montaa kappaletta tarvis olla tehtynä...
Heikolta kyllä vaikuttaa :?
Tai joku hitun Royal Cortina..ei ole vaan tainnu kuninkaallisillekaan
oikein Rollsia vaatimattomampi auto kelvata.
Argentiinassa noita tehtiin vähän pidempään eli olisko sieltä kautta toivoa löytää joku parempi tehdasmalli kuitenkin?
Eihän niitä montaa kappaletta tarvis olla tehtynä...
Heikolta kyllä vaikuttaa :?
Tai joku hitun Royal Cortina..ei ole vaan tainnu kuninkaallisillekaan
oikein Rollsia vaatimattomampi auto kelvata.
Taunus Maximus =)
MOTORDATEN / ENGINE DATA EINSTELLWERTE / ADJUSTMENT DATA
Schliesswinkel Zündzeitpunkt Leerlauf CO-Gehalt Elektr- Abstand Ventilspiel (kalt)
Modell / Model Motor / Engine kW/PS Code Typ / Type closing angle firing moment idle run CO-content spark plug gap valve clearence (cold)
verbleit bleifrei Einlass Auslass
leaded unleaded inlet outlet
TAUNUS 1,3 LC 40/55 JA OHC 50±2 6±2 2±2 750±50 3,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
07/70-04/75 1,3 HC 43/59 JC OHC 50±2 6±2 2±2 750±50 3,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 LC 50/68 LA OHC 50±2 6±2 2±2 750±50 3,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 HC 53/72 LC OHC 50±2 6±2 2±2 750±50 3,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 HC 65/88 LE OHC 50±2 4±2 1) 1±1 750±50 3,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
2,0 HC 66/90 NY V6 38±2 6±2 2) 2±2 800±50 3,0 ±0,5 0,75 0,35 0,4
2,3 HC 79/108 YY V6 38±2 6±2 2) 2±2 800±50 3,0 ±0,5 0,75 0,35 0,4
TAUNUS 1,3 LC 40/55 JAC OHC 50±2 6±2 2±2 800±50 1,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
05/75-05/79 1,3 LC 40/55 JAC OHC 50±2 12±2 8±2 800±50 1,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,3 HC 43/59 JCC OHC 50±2 6±2 2±2 800±50 1,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 LC 50/68 LAD OHC 50±2 6±2 2±2 800±50 1,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 HC 53/72 LCJ OHC 50±2 6±2 2±2 800±50 1,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
2,0 HC 72/98 NEG OHC 50±2 8±2 4±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,2 0,25
2,0 HC 66/90 NYK V6 38±2 9±2 6±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,35 0,4
2,3 HC 79/108 YYF V6 38±2 9±2 6±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,35 0,4
TAUNUS 1,3 LC 43/59 JAR OHC 50±2 12±2 8±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,2 0,25
06/79-08/83 1,6 LC 51/70 LAR OHC 50±2 12±2 8±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 HC 54/73 LCR OHC 50±2 12±2 8±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,2 0,25
2,0 HC 74/101 NER OHC 50±2 8±2 4±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,2 0,25
2,0 LC 66/90 NWR V6 9±2 6±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,35 0,4
2,0 HC 66/90 NYR V6 9±2 6±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,35 0,4
2,3 HC 84/114 YYR V6 9±2 6±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,35 0,4
Ei Motomobilin luettelo ainakaan löytäny kun tuon 79-82 mallin 114 heppasen
Schliesswinkel Zündzeitpunkt Leerlauf CO-Gehalt Elektr- Abstand Ventilspiel (kalt)
Modell / Model Motor / Engine kW/PS Code Typ / Type closing angle firing moment idle run CO-content spark plug gap valve clearence (cold)
verbleit bleifrei Einlass Auslass
leaded unleaded inlet outlet
TAUNUS 1,3 LC 40/55 JA OHC 50±2 6±2 2±2 750±50 3,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
07/70-04/75 1,3 HC 43/59 JC OHC 50±2 6±2 2±2 750±50 3,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 LC 50/68 LA OHC 50±2 6±2 2±2 750±50 3,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 HC 53/72 LC OHC 50±2 6±2 2±2 750±50 3,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 HC 65/88 LE OHC 50±2 4±2 1) 1±1 750±50 3,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
2,0 HC 66/90 NY V6 38±2 6±2 2) 2±2 800±50 3,0 ±0,5 0,75 0,35 0,4
2,3 HC 79/108 YY V6 38±2 6±2 2) 2±2 800±50 3,0 ±0,5 0,75 0,35 0,4
TAUNUS 1,3 LC 40/55 JAC OHC 50±2 6±2 2±2 800±50 1,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
05/75-05/79 1,3 LC 40/55 JAC OHC 50±2 12±2 8±2 800±50 1,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,3 HC 43/59 JCC OHC 50±2 6±2 2±2 800±50 1,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 LC 50/68 LAD OHC 50±2 6±2 2±2 800±50 1,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 HC 53/72 LCJ OHC 50±2 6±2 2±2 800±50 1,0 ±0,5 0,75 0,2 0,25
2,0 HC 72/98 NEG OHC 50±2 8±2 4±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,2 0,25
2,0 HC 66/90 NYK V6 38±2 9±2 6±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,35 0,4
2,3 HC 79/108 YYF V6 38±2 9±2 6±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,35 0,4
TAUNUS 1,3 LC 43/59 JAR OHC 50±2 12±2 8±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,2 0,25
06/79-08/83 1,6 LC 51/70 LAR OHC 50±2 12±2 8±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,2 0,25
1,6 HC 54/73 LCR OHC 50±2 12±2 8±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,2 0,25
2,0 HC 74/101 NER OHC 50±2 8±2 4±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,2 0,25
2,0 LC 66/90 NWR V6 9±2 6±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,35 0,4
2,0 HC 66/90 NYR V6 9±2 6±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,35 0,4
2,3 HC 84/114 YYR V6 9±2 6±2 800±50 1,5 ±0,5 0,75 0,35 0,4
Ei Motomobilin luettelo ainakaan löytäny kun tuon 79-82 mallin 114 heppasen
Taunus Maximus =)
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
4.1L/155hv oli tehokkain TD-cortinassa(252cid se oli ja tuo +20% ni on jotain 302.4 cid =)). mulla on jossain "tallessa" ne specsit tosta td:stä ja ainoa ero tohon taunukseen on et tulipeltiä on siirretty n.10 taakse päin et se falconin halko-kutonen on mahtunu sinne.jarrut ja alustan rojut on ihan samat ku euro-taunoissakin.REPA kirjoitti:Australiassa on ainakin valmistettu suoralla 6 moottorilla yli 3l mootoreita,muistaakseni jopa 4l.Tehot oli tosin 140hp luokkaa.Taisi olla juttua jopa kerholehdessä.Miikka muistaa tämän jutun paremmin.
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
Ai tämmösiä vai?Tseitsei kirjoitti:Turkin reissulla muuten bongailin jotakin outoja lavataunuksia, joiden takalaudoissa luki OTOSAN Koneista tai muista korimalleista ei mitään hajua..maza kirjoitti:Mites noi turkin taunukset onkos niissä ollu tehokkaampia koneita
kun tuo 114 hv?
Juuri tuommosia! En moisia laitoksia ollut aikasemmin missään nähnyt, niin aloin jo epäileen paikallisen viinan sopivuutta suomalaiseen päähän.taunus mkII kirjoitti:Ai tämmösiä vai?Tseitsei kirjoitti:Turkin reissulla muuten bongailin jotakin outoja lavataunuksia, joiden takalaudoissa luki OTOSAN Koneista tai muista korimalleista ei mitään hajua..maza kirjoitti:Mites noi turkin taunukset onkos niissä ollu tehokkaampia koneita
kun tuo 114 hv?
Taunukset myyty, osia vielä jäljellä
lain mukaan pitää olla euroopan tai amerikan liikenteeseen hyväksytty malli. tämän vuoksi esim afrikan tai kengumaan mallit ei kelpaa.Janzamar kirjoitti:Kylläpäs pahaa pelkään ettei tuon kummosempia ole,nuo Aussi-Corttiinat on ainoa "toivo"..ei noissa vanhoissa Eurooppalaisissa sen kummempia tehoja vaan kertakaikkiaan ollut. Eikä idän ihmeissäkään..
Joo,sillä nuo lainausmerkit tuolla,eli toivossa että noita olis myyty Eurooppaan tai Amerikkaan edes muutamia kappaleita.samiharju kirjoitti:lain mukaan pitää olla euroopan tai amerikan liikenteeseen hyväksytty malli. tämän vuoksi esim afrikan tai kengumaan mallit ei kelpaa.Janzamar kirjoitti:Kylläpäs pahaa pelkään ettei tuon kummosempia ole,nuo Aussi-Corttiinat on ainoa "toivo"..ei noissa vanhoissa Eurooppalaisissa sen kummempia tehoja vaan kertakaikkiaan ollut. Eikä idän ihmeissäkään..
Mutta on nää Taunukset jo niin vanha juttu,että kaipa nuo tuommoiset olis ollu jo aikaa sitten tapetilla jossain jos niitä olis.
Taunus Maximus =)