sierra 2.8i nykimis ongelmaa, jelppiä kaivataan!
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
sierra 2.8i nykimis ongelmaa, jelppiä kaivataan!
elikkäs tuollainen tuli hankittua, xr4x4 ja 2.8 k-jetronic,
alkuperäinen vm 86.
eli auto on ystäväni vanha ja seissyt 6 vuotta ( nyt kilvissä ), yhden paikan hitsaus ja vähän valojen liittimien putsausta ja leimalle->läpi.
auto toimi alkuun hyvin, yläkierroksilla tuntu että ei saanut bensaa-> meno halut rupesi loppumaan, voi olla joku muukin vikana..
no kuitenkin ongelmat alkoi kun vaihdoin bensan suodattimen,tulpat,johdot,jakajan kannet, pyörijän ja ilmanputsarin. aluksi ei käynyt kuin 3-5 pytyllä ja pienellä sytkän säädöllä sain käymään kaikilla..
näiden jälkeen auto nyki aivan törkeenä, tasakaasulla ei pystynyt ajamaan ollenkaan.
no ajattelin että säädätykseen ja sillä se,
no nyt se toimii kun vedot päällä mutta tasa/pieni pintakaasu niin koko ajan sellaista pientä nykimistä tekee, mutta kiihdyttäessä ei ollenkaan,
myöskään kylmänä ei nyi ollenkaan, mutta heti kun lämmöt hieman nousee niin alkaa taas nykimään..
mitä mieltä, käytänkö säädätyksessä ja kokeilen eri säätöjä, vai joku muu syy, tuohon lämpöön ajatellen.
mekaanista ruiskua ei ole ikinä ollut joten kaikki sen suhteen on hepreaa, volvon sähkö jettien kaa on tullut pelattua mutta näiden ei.
imuvuotoja ei löydy->kokeiltu.
tekstiä aikas paljon mutta paljon mukavempi hieman pohjustaa kuin kirjoittaa että sierra nykii, mikä avuksi..
pitäisiköhän laittaa kaikki vanhat takaisin ja ajella tyytyväisenä kylillä?
alkuperäinen vm 86.
eli auto on ystäväni vanha ja seissyt 6 vuotta ( nyt kilvissä ), yhden paikan hitsaus ja vähän valojen liittimien putsausta ja leimalle->läpi.
auto toimi alkuun hyvin, yläkierroksilla tuntu että ei saanut bensaa-> meno halut rupesi loppumaan, voi olla joku muukin vikana..
no kuitenkin ongelmat alkoi kun vaihdoin bensan suodattimen,tulpat,johdot,jakajan kannet, pyörijän ja ilmanputsarin. aluksi ei käynyt kuin 3-5 pytyllä ja pienellä sytkän säädöllä sain käymään kaikilla..
näiden jälkeen auto nyki aivan törkeenä, tasakaasulla ei pystynyt ajamaan ollenkaan.
no ajattelin että säädätykseen ja sillä se,
no nyt se toimii kun vedot päällä mutta tasa/pieni pintakaasu niin koko ajan sellaista pientä nykimistä tekee, mutta kiihdyttäessä ei ollenkaan,
myöskään kylmänä ei nyi ollenkaan, mutta heti kun lämmöt hieman nousee niin alkaa taas nykimään..
mitä mieltä, käytänkö säädätyksessä ja kokeilen eri säätöjä, vai joku muu syy, tuohon lämpöön ajatellen.
mekaanista ruiskua ei ole ikinä ollut joten kaikki sen suhteen on hepreaa, volvon sähkö jettien kaa on tullut pelattua mutta näiden ei.
imuvuotoja ei löydy->kokeiltu.
tekstiä aikas paljon mutta paljon mukavempi hieman pohjustaa kuin kirjoittaa että sierra nykii, mikä avuksi..
pitäisiköhän laittaa kaikki vanhat takaisin ja ajella tyytyväisenä kylillä?
minulle kaikki fordit ovat taunuksia...
www.kaasua.com
www.kaasua.com
Suosittelisin ens alkuun bensan paineitten mittausta...pitäs olla muistaakseni jossain 5 hujakoilla...mulla oli samaa oiretta Escortissa ja korjaantui bensapumpun uusimisella..vanhassa ei siis riittäny enää paineet. :!:
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
mutta onhan tuo käynyt myös säädätyksessä, en nyt muista arvoja mitä sinne jäi, jos laihalla tai jotain..tanari kirjoitti:kuulostaa erikoiselta että vika tuli noiden sytysosien vaihtamisen jälkeen, kokeileppa vanhoilla tulpanjohdoilla? ettei uudet ole jotain sekunda kamaa.
vanhat johdot lyö ainakin läpi, joten luulisin näiden olevan paremmat..
minulle kaikki fordit ovat taunuksia...
www.kaasua.com
www.kaasua.com
kukas osaa neuvoo tosta k-jetistä mittaus tavan?!isoatlas kirjoitti:Suosittelisin ens alkuun bensan paineitten mittausta...pitäs olla muistaakseni jossain 5 hujakoilla...mulla oli samaa oiretta Escortissa ja korjaantui bensapumpun uusimisella..vanhassa ei siis riittäny enää paineet. :!:
volvon l-jetissä vaan letku poikki ja mittari väliin.
tässähän kaikki letkut ovat pääasiassa sellaista kovaa muovia ja yleensä prässätty päistä..
lopettiko sekin nykimisen veto päällä, silloin tuntuisi tuotto kuitenkin riittävän..
minulle kaikki fordit ovat taunuksia...
www.kaasua.com
www.kaasua.com
Mites alipainesäädin?
1973 Ford Taunus Coupe GT 2300
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... ?album=400
Tuolla jtn turinaa aiheesta... http://www.suomencaprit.com/foorumi/viewtopic.php?t=335
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
hyvä linkki..isoatlas kirjoitti:Tuolla jtn turinaa aiheesta... http://www.suomencaprit.com/foorumi/viewtopic.php?t=335
oisko kellää selostusta tuosta mittauksesta, mistä välistä, ja mitä tarvin?
kuvat olisi kaiken a ja o, eli mittaus pisteet ym..
minulle kaikki fordit ovat taunuksia...
www.kaasua.com
www.kaasua.com