Kuumakestomaalit
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kuumakestomaalit
Milläs ootta maalannu kansia, pakosarjoja, pakoputkia? Ja mikä on parhaiten kestäny?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
Tämmöistälaitoin pakosarjan päälle.. ja tämmöiseltä näyttää....
Kannen ja mosan maalailin saman valmistajan maalilla.
Tämän näköinen tuli.
Aika näyttää miten kestää.
Toi pakosarjan "maali" on lähinnä pinnoite.... se kuuluu "paistaa" siihen ja ite sen tein kuumailmapuhaltimella.
Lisäksi heitin siihen päälle tota "termotech" nauhaa. -> Click
Kannen ja mosan maalailin saman valmistajan maalilla.
Tämän näköinen tuli.
Aika näyttää miten kestää.
Toi pakosarjan "maali" on lähinnä pinnoite.... se kuuluu "paistaa" siihen ja ite sen tein kuumailmapuhaltimella.
Lisäksi heitin siihen päälle tota "termotech" nauhaa. -> Click
Taunus 2D 2.0L -75
- kukaan ei ole täydellinen -
- kukaan ei ole täydellinen -
Kävin K-Raudassa kyseleen ja ne meinas että toi alumiinimaali (="hellamaali" ja Tikkurilan) pitäs maalauksen jälkeen lämmittää +300C ja jos niin ei tee niin kuulemma ainakin jollakin oli jäänyt kiuas haisemaan maalille. Suosittelivat sitten Mastonin kuumakestomaalia +600C spraynä 8.60e, mut loppujen lopuksi otinkin eri kaupasta Motip:in vastaavaa 6.50e Saas nähä...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
joo ainakin tikkurilan temal merkkinen maali ei pysy pinnassa vaikka sille luvataan muutama sata astetta lämmönkestoa,lähtee ihan pyyhkimällä pois.ihan vaikka miranol kestää lohkossa ja venttiilikopissa..ja saa sävytettyy ihan minkäväriseks vaan.
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Taunus 78 Cosworth BOA
Konetta "entisöidessä" maalasin putsatun pakosarjan Motip:in mustalla kuumankestomaalilla, kun en siihen hätään muutakaan löytänyt. Tässä nyt ei ole sinänsä mitään ihmeellistä, mutta iloinen yllätys oli, että maalin kuivuttua sävy oli tummanharmaa ja aavistuksen metallinkiiltoinen. Eli pakosarjasta tuli aikalailla valuraudan värinen. Lisäksi maali on nyt kestänyt parin vuoden ajot eikä ole pahemmin vaalentunut kuten monet muut kuumankestomaalit tekevät. Myöhemmin olen maalannut pari muutakin pakosarjaa samalla maalilla ja tulokset ovat olleet samanlaisia.
Motipin sivuilla sanottiin että tuo maali pitää lämmittää oliko se 150C asteeseen jotta se kuivuu "kokonaan". Lämmititkö ite vai löikkö masiinan tulille saman tien? Meinaan että jos tuota lämmitystä ei tee niin meneeköhän maalaus "pilalle" tai tuleeko siitä huonommin kestävä?teekoo kirjoitti:Konetta "entisöidessä" maalasin putsatun pakosarjan Motip:in mustalla kuumankestomaalilla, kun en siihen hätään muutakaan löytänyt.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
No vastaampa itselleni... Peltipakosarja hiekkapuhalsin ja maalasin kyseisellä maalilla ->
http://www.kapsi.fi/~taco/v6/slides/IMG_6791.html
Ja HYVÄ tuli! Tohottimella esilämmitys, jäi pikkasen ehkä epäkuivaksi mutta kun moottori hörähti käyntiin niin kuivu lopullisesti. Nousi vaan sellanen kostea höyry ja nyt tuntuu olevan kova pinta.
http://www.kapsi.fi/~taco/v6/slides/IMG_6791.html
Ja HYVÄ tuli! Tohottimella esilämmitys, jäi pikkasen ehkä epäkuivaksi mutta kun moottori hörähti käyntiin niin kuivu lopullisesti. Nousi vaan sellanen kostea höyry ja nyt tuntuu olevan kova pinta.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Taco oli näköjään esittänyt minulle kysymyksen, enkä ollut edes huomannut - anteeksi vain. No, tässä tulee vastaus, jos siitä nyt enää mitään hyötyä on.
Minun tapauksessahan kyseessä oli valurautapakosarja. Annoin maalin kuivua huoneenlämmössä yön yli. Seuraavana päivänä pinta oli kosketuskuiva, mutta jotenkin nihkeän tuntuinen. Kun pakosarja oli sitten koneessa kiinni ja kone käynnistettiin, niin lämmetessä tuli jonkin aikaa mahtavat käryt, mutta tämä loppui koeajolenkin aikana. Eiköhän maali siinä tullut lämmitettyä. Koneen jäähdyttyä maalipinta tuntui lopullisesti kuivalta.
Samalla tavalla olen käsitellyt neljä valurautapakosarjaa ja hyvin ovat kestäneet. Väri pysyy hyvän näköisenä eikä maalipinta pahemmin murene. Jotenkin on tullut semmoinen vaikutelma, että tällä maalilla pinta kestää parhaiten, jos maalaa vain niin paksulti, että pinta on juuri peitossa ja tasainen.
Minun tapauksessahan kyseessä oli valurautapakosarja. Annoin maalin kuivua huoneenlämmössä yön yli. Seuraavana päivänä pinta oli kosketuskuiva, mutta jotenkin nihkeän tuntuinen. Kun pakosarja oli sitten koneessa kiinni ja kone käynnistettiin, niin lämmetessä tuli jonkin aikaa mahtavat käryt, mutta tämä loppui koeajolenkin aikana. Eiköhän maali siinä tullut lämmitettyä. Koneen jäähdyttyä maalipinta tuntui lopullisesti kuivalta.
Samalla tavalla olen käsitellyt neljä valurautapakosarjaa ja hyvin ovat kestäneet. Väri pysyy hyvän näköisenä eikä maalipinta pahemmin murene. Jotenkin on tullut semmoinen vaikutelma, että tällä maalilla pinta kestää parhaiten, jos maalaa vain niin paksulti, että pinta on juuri peitossa ja tasainen.
Mää maalasin myös imusarjan ja kannet ->
http://www.kapsi.fi/~taco/v6/slides/IMG_6807.html
Nekin lämmitin samalla tavalla. Konetta paikoilleen asentaessa kuitenkin huomasi ettei maali ollut täydellisesti kuivunut, vaan siihen jäi esim. sormenjälkiä likaisista käsistä. Toivottavasti kuivuu ajan kanssa kun saa koneen viimeseen iskuun
Tuota maalia voi kuitenkin suositella! Esim. Mastonin spray purkkeihin verrattuna suutin ja sitä kautta jälki on HYVÄ.
http://www.kapsi.fi/~taco/v6/slides/IMG_6807.html
Nekin lämmitin samalla tavalla. Konetta paikoilleen asentaessa kuitenkin huomasi ettei maali ollut täydellisesti kuivunut, vaan siihen jäi esim. sormenjälkiä likaisista käsistä. Toivottavasti kuivuu ajan kanssa kun saa koneen viimeseen iskuun
Tuota maalia voi kuitenkin suositella! Esim. Mastonin spray purkkeihin verrattuna suutin ja sitä kautta jälki on HYVÄ.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
mastonin kuumankestolla on pari pakosarjaa maalailtu kaks peltisarjaa ensin hiekkapuhallus ja sitten mastoni päälle toinen kesti hyvin sen aikaa mitä oli kiinni (nvuosi) toinen ei kestänyt :?
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa