Sivu 8/10

Lähetetty: 09 Huhti 2013, 20:43
Kirjoittaja taunus 78
niceman kirjoitti:Konehuone asennus on säätämisen kannalta huono tosin kerran kun saa tasapainon kohdalle niin sitten siihen ei tarvitse juuri koskea..
Muuten kun katsastukseen :wink:

Lähetetty: 09 Huhti 2013, 21:12
Kirjoittaja Mois
Tais olla joku lakipykälä, et on laillinen toi säädin, jos ei pysty säätämän ajon aikana?

Lähetetty: 09 Huhti 2013, 21:53
Kirjoittaja niceman
Jeps, kansi päällä riittää.

Ei autoja rakenneta katsastajille vaan itselle, turha tehdä kompromissejä, naamioi ne vain =)

Lähetetty: 21 Huhti 2013, 21:55
Kirjoittaja FoorttiFani
Tilasin tommone wilwoodin kierrettävän säätimen. Aattelin et sen sais näppäristi kytkettyy sillee, et uros-uros adapterilla se säädin suoraan kiinni pääsylinterin lähtöön. Mahtaako olla toimiva ratkasu et se säädin on heti siinä alussa? Itse mietin että ei kai sillä sijoituskohdalla pitäis väliä olla.

Lähetetty: 22 Huhti 2013, 04:10
Kirjoittaja Mois
FoorttiFani kirjoitti:Tilasin tommone wilwoodin kierrettävän säätimen. Aattelin et sen sais näppäristi kytkettyy sillee, et uros-uros adapterilla se säädin suoraan kiinni pääsylinterin lähtöön. Mahtaako olla toimiva ratkasu et se säädin on heti siinä alussa? Itse mietin että ei kai sillä sijoituskohdalla pitäis väliä olla.
Joo, siinä pääsylkyl jälkeen paras paikka!

Lähetetty: 22 Huhti 2013, 22:06
Kirjoittaja Mois
Mois kirjoitti:
FoorttiFani kirjoitti:Tilasin tommone wilwoodin kierrettävän säätimen. Aattelin et sen sais näppäristi kytkettyy sillee, et uros-uros adapterilla se säädin suoraan kiinni pääsylinterin lähtöön. Mahtaako olla toimiva ratkasu et se säädin on heti siinä alussa? Itse mietin että ei kai sillä sijoituskohdalla pitäis väliä olla.
Joo, siinä pääsylkyl jälkeen paras paikka!
Mul ei onneks tarvi ees noita adabtereita ku ostin 5-kympin säätimen missä valmiina M10x1 kierre.

Lähetetty: 24 Huhti 2013, 12:16
Kirjoittaja FoorttiFani
juu niin on tossaki m10 naarakset. Mut tarvii siihe saada uros- uros liitin siihe säätimen ja pääsylkän väliin. ( ei muuten ollukkaan vaan jotku tuumaset kierteet, eli ei sopinu valmiit päät.)

Lähetetty: 05 Touko 2013, 22:44
Kirjoittaja FoorttiFani
no nyt oon täs kasailemas noita takasatuloita paikkaansa, mut ihmetyttää toi palojen laitto. Eli sierran perus satulat kyseessä, ja oon kiertäny männät pohjaan asti. Tuntus tosi tiukalta kun laitto levylle, sit tajusin et niis paloissa on ne pienet nypyt siel takana. Niin kuuluukos se nyppy saadaa nyt osumaan siihen männän uraan?
Mite noi satulat ees toimii, sillon kun mäntää pumppaa ulos niin kiertyykö se samalla?

Lähetetty: 05 Touko 2013, 22:51
Kirjoittaja henu
Kyl sen pitäs siihen uraan osua, ja ei kierry se mäntä ulos tullessaan.
Muista sit rempan lopuks pumpata polkimella ennen ku käsijarrua kokeilet.

Lähetetty: 06 Touko 2013, 08:31
Kirjoittaja FoorttiFani
Selvä homma, mäntää kääntelemään siis. Juu pidetään mieles, kiitoksia

Lähetetty: 10 Touko 2013, 23:29
Kirjoittaja FoorttiFani
Nyt on satulat paikkassaan ja ilmailtu joten kuten. vaikee oli saada ilmat pois takaanta, tohon paineensäätimeen jäi ilmesest ilmaa. Ilmasin sen sit jarruliittimestä ja sit sain takaantaki ilmat pois, poljin kyl viel hiukan pehmee. Mites noi sierran satulat ny oikeen toimii ku tuntuu et ne palat jää kovin kauas levyst. Pitäiskö ne männät säätää siin asennusvaihees mahollisimman tiukaks, vai onks sil merkitystä? et palaaks se mäntä aina takas samaan kohtaan ku polkimen päästää ylös?

Lähetetty: 11 Touko 2013, 12:21
Kirjoittaja henu
Polkimesta pumppaamalla pitäs kyllä mäntien tulla "iholle"
Ilmasitko vanhaan tyyliin polkimesta pumppaamalla vai jollain imurilla ?

Lähetetty: 11 Touko 2013, 12:48
Kirjoittaja FoorttiFani
oolrait, juu nytten sainkin polkimen kovemmaks. Ilmasin iha pumppaamal, ensin yksin nii et letkun pää nestepurkissa, sit myöhemmi isäukon kans sillee et sulkee ilmaruuvin ku poljin pohjas. ei tullu ilmat pihal muuten kun ilmaamal se paineensäädin ensin siit liittimen välistä.

Lähetetty: 13 Touko 2013, 19:51
Kirjoittaja FoorttiFani
Okei taas ongelmia täs levyt taakse projektis. Tänään pääsin testailee ekan kerran. Kässäri hieman tehoton mut varmaa riittävä. Polkimen liike aika pitkä ja saa painaa tosi kovin ennekun rupee pysähtyy, eli isompaa pääsylkkä?

Tos äsken kävin asfaltil jarruttelee, sit pitkän jarrutuksen jälkee takajarrut rupes laahaa. Kotipihaan ja jarruista nousi savut, siis molemmista takapyöristä. Uudet satulat, palat ja levyt kyseessä, miksköhän veti noi jumii?

Lähetetty: 14 Touko 2013, 10:51
Kirjoittaja Muurahainen
FoorttiFani kirjoitti:Okei taas ongelmia täs levyt taakse projektis. Tänään pääsin testailee ekan kerran. Kässäri hieman tehoton mut varmaa riittävä. Polkimen liike aika pitkä ja saa painaa tosi kovin ennekun rupee pysähtyy, eli isompaa pääsylkkä?

Tos äsken kävin asfaltil jarruttelee, sit pitkän jarrutuksen jälkee takajarrut rupes laahaa. Kotipihaan ja jarruista nousi savut, siis molemmista takapyöristä. Uudet satulat, palat ja levyt kyseessä, miksköhän veti noi jumii?
Jäisiköhän sinne piiriin painetta? Onhan säädin varmasti oikeinpäin?