Nii, saattaa tosiaan olla säädin väärin päin. Kokeil lisätä painetta? Tos mun säätimes ylempään liittimeen tulee pääsylinterilt ja alemmast lähtee takajarruille. Wilwoodist en sitte tiedä onko siin samal taval?Muurahainen kirjoitti:Jäisiköhän sinne piiriin painetta? Onhan säädin varmasti oikeinpäin?FoorttiFani kirjoitti:Okei taas ongelmia täs levyt taakse projektis. Tänään pääsin testailee ekan kerran. Kässäri hieman tehoton mut varmaa riittävä. Polkimen liike aika pitkä ja saa painaa tosi kovin ennekun rupee pysähtyy, eli isompaa pääsylkkä?
Tos äsken kävin asfaltil jarruttelee, sit pitkän jarrutuksen jälkee takajarrut rupes laahaa. Kotipihaan ja jarruista nousi savut, siis molemmista takapyöristä. Uudet satulat, palat ja levyt kyseessä, miksköhän veti noi jumii?
Levyt taakse?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
en tiedä voisiko olla sama vaiva kyseessä,mutta aikoinaan oli valiantissa pitkään vaiva,että toinen etujarru jäi jarrutuksessa päälle.ajastaan sitten laukesi auki.oli satulat pariin kertaan auki ja kumitkin tuli vaihdettua,mutta lopulta syyksi selvisi jarruletku,mikä päällepäin näytti ehjältä.oli kuitenkin letkun sisällä pykimää.jarrua polkiessa neste kyllä paineella meni hyvin läpi,mutta takaisin ei jaksanutkaan kovin nopeasti virrata takaisin.Muurahainen kirjoitti:Jäisiköhän sinne piiriin painetta? Onhan säädin varmasti oikeinpäin?FoorttiFani kirjoitti:Okei taas ongelmia täs levyt taakse projektis. Tänään pääsin testailee ekan kerran. Kässäri hieman tehoton mut varmaa riittävä. Polkimen liike aika pitkä ja saa painaa tosi kovin ennekun rupee pysähtyy, eli isompaa pääsylkkä?
Tos äsken kävin asfaltil jarruttelee, sit pitkän jarrutuksen jälkee takajarrut rupes laahaa. Kotipihaan ja jarruista nousi savut, siis molemmista takapyöristä. Uudet satulat, palat ja levyt kyseessä, miksköhän veti noi jumii?
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
nostellaas vähän tätäkin aihetta kun olis tanen katsastus edessä. Eli levyt on nyt takana ja jarrut toimii hienosti. Paitsi käsijarru joka on todella tehoton, ei varmana mee läpi. Sierran uudet satulat siis kyseessä ja vaijeritoiminen käsijarru. Palat pumppailin lähellle levyä ja sen jälkeen sääsin vaijerin mutta tehoa käsijarrussa ei ole. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa sierran satuloiden kanssa?
Mulla on 4x4 Cossun takajarrulevyt ja satulat takana. Toimii hyvin ja käsijarrupitää. Mulla oli aikaisemmin jäähdyttämättömän 247mm levyt takana melkein samanlaisilla satuloilla. Yhden kerran ei mennyt läpi, silloin käsijarru ei pitänyt juuri ollenkaan. Mäntä oli jumissa kun takajarru ottaa niin vähän kiinni ja harvemmin tulee rumpattua jarrua... jarrupaineen säädinkin säädetty niin, että taakse tulee 40% ja eteen 60%.
Asiaan auttoi jarrusatulan purkaminen ja putsaus sen jälkeen ei mitään vikaa. Siis purin ihan osiksi. Mäntä irti kokonaan ja sisältö puhtaaksi osien herkitys. Ainut kerta koskaan kun yksi mäntäistä jarrua joutunut purkamaan ja puhdistamaan... tuppaa nuo useampi mäntäiset olevan niitä mitkä menee jumiin.
Yksi vaihtoehto on, että jarruletkut on turvonnut umpeen... Törmännyt tähän useaan otteeseen. Ford/ Volvo rintamalla.
Asiaan auttoi jarrusatulan purkaminen ja putsaus sen jälkeen ei mitään vikaa. Siis purin ihan osiksi. Mäntä irti kokonaan ja sisältö puhtaaksi osien herkitys. Ainut kerta koskaan kun yksi mäntäistä jarrua joutunut purkamaan ja puhdistamaan... tuppaa nuo useampi mäntäiset olevan niitä mitkä menee jumiin.
Yksi vaihtoehto on, että jarruletkut on turvonnut umpeen... Törmännyt tähän useaan otteeseen. Ford/ Volvo rintamalla.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
Siis... totesinkin tuossa, että mitkä on omassa tapauksessa ne yleisimmät mihin olen törmännyt näissä..
Siinä käsijarrunvaijerinperässä on sellainen kiristäjä joka kiristää sitä palaa sitä mukaa kun se kuluu. Se on
se joka voisi olla tässä jumissa... palat kulunnut => ei ole kiristys toiminut => ei ota pure kunnolla kiinni.
Mutta mistä sitä näissä tietää ainahan voi veikata... ei siinä mitään häviä.
Siinä käsijarrunvaijerinperässä on sellainen kiristäjä joka kiristää sitä palaa sitä mukaa kun se kuluu. Se on
se joka voisi olla tässä jumissa... palat kulunnut => ei ole kiristys toiminut => ei ota pure kunnolla kiinni.
Mutta mistä sitä näissä tietää ainahan voi veikata... ei siinä mitään häviä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Männät liikkuu hyvin, koska satulat ovat lähes uudet. Samoin vaijeri ja palat ovat uudet, ja myöskin teräspunosletkut. Kaikki liikkuu hyvin ja käsijarrun käyttävivut satuloissa palaavat auki-asentoon, eli vaijeri ei ole liian kireällä. Koitin myös vetää vaijerin ihan piukalle, ei apua. Niin Ja levytkin on uudet, jäähdyttämättömät.
Voiko näissä olla joku säätökikka mitä en vaan tajua?
Seuraavaks koitan hitsaa käyttövipuihin lisää pituutta et niihin tulee vipuvartta..
Voiko näissä olla joku säätökikka mitä en vaan tajua?
Seuraavaks koitan hitsaa käyttövipuihin lisää pituutta et niihin tulee vipuvartta..
Se käsijarruhan ei niitä paloja säädä mihinkään, hydrauli puoli toimii kuten käsijarruttomissakin satuloissa, eikös tässäkin tapauksessa poljin jarru toiminut normaalisti. Siinä käsijarruvivustossa sielä satulan sisällä on eräänlainen räikkä joka perääntyy sitä mukaa kun mäntä tulee ulos jotta käsijarruvipu voi myös painaa mäntää.
Meneekö jompikumpi tai molemmat käsijarruvivut pohjaan kun käsijarrun vetää päälle?
Vaijerit pitää säätää siten että vivut palautuu toppareihinsa, vipuja käsin vääntäessä pitäisi tuntua melkein heti vastus ja satulan alkaa jarruttamaan.
Meneekö jompikumpi tai molemmat käsijarruvivut pohjaan kun käsijarrun vetää päälle?
Vaijerit pitää säätää siten että vivut palautuu toppareihinsa, vipuja käsin vääntäessä pitäisi tuntua melkein heti vastus ja satulan alkaa jarruttamaan.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Sierran satulassa on tuo käsijarrupuoli todella lapsellinen, se on eräänlainen epäkesko siellä sisällä, niitä olen joskus useammankin parit huoltanu, ne ole toimiessaankaan kovin tehokkaat edes sierrassa... Yhdet uudet jotka tuli joskus laitettua broidin escorttiin toimivat, mutta vaativat älyttömästi voimaa kahvaa kiskoessa. Ne kyllä kelpaisi useamman kerran katsastuksessa vaikka käsijarru olikin rehdisti kahdella kädellä vedettävä päälle testeillä :? Veikkaisin että sierran ja taunus/escort kahvoissa on eri vipusuhde joka selittää tuon voiman parpeen haukselle
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Re: Levyt taakse?
Normaalisti asfaltilla ei huomaa sitä käyttääkö jarrupaineentasaajaa. Asfaltilla jossa on hiekkaa ja hiekkatiellä huomaa parhaiten eron.
Itsellä käytössä edessä 283mm jäähdytet edessä ja takana 273 jäähdytetyt levyt.
Red Stuffeilla. Jarrupainetta vähennetty takaa noin 30%, koska perä on omassa tapauksessa paljon keveympi
joten ei siellä saa jarrutpurra liikaa. Jossain määrin menee lukkoon kun kerran tuli vedettyä käsijarrua 80 nopeudessa äkillisesti 205 renkailla. Mutta ei silti lähelläkään hydraalisen käsijarrutoimintaa.
Itsellä käytössä edessä 283mm jäähdytet edessä ja takana 273 jäähdytetyt levyt.
Red Stuffeilla. Jarrupainetta vähennetty takaa noin 30%, koska perä on omassa tapauksessa paljon keveympi
joten ei siellä saa jarrutpurra liikaa. Jossain määrin menee lukkoon kun kerran tuli vedettyä käsijarrua 80 nopeudessa äkillisesti 205 renkailla. Mutta ei silti lähelläkään hydraalisen käsijarrutoimintaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Levyt taakse?
eikös niistä bilsun satuloista puutu se kiinnitysrauta,eli tulee vain satula?
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!
Taunus 2.0i -72
Taunus 2.0i -72