Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Tero_s kirjoitti:
309GTI:n takalevy taisi myös olla kätevä kun leviää vain vähän sisäänpäin. Satulan saa kiinni suoralla levyllä jarrukilven tilalle.
Eikun 205GTi pökötin takalevy + scorpio satula, sopii melko helposti.
ei sopinu 205gti pösön levyt,vetoakselin laippa muutaman millin isompi kuin levyn "syvennys" toisinpäin vois soveltaa mutta sitten tulis levy turhan paljon ulospäin..nyt on ylimääräset levyt pösön levyt jollekkin..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
se on tietysti yks vaihtoehto..mutta silti pösön levy näyttäs jäävän turhan paljon ulos..tarvis saada syvemmälle,sierran levy näytti sopivan mutta ei viittis niin isoa laittaa taakse 260mm...tarvii ny kattella täältä töistä noita levyjä vielä..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
mitenköhän nuo ohc sierran etulevyt sopis taakse ku korjaus kässärin mukaan ne ois 240 millin halkaisijalla oiskohan niissä tuo leveys sopiva halkaisijaa vois pienentää sorvaamalla. vai olikos ne jäähy levyt yks kutosessaki
Vanhemmassa 1.6:ssa on jäähdyttämättömät levyt edessä.
Niissä on enemmän offsettiä kuin Sierran takalevyissä, joten mielenkiintoisia asennushetkiä tiedossa.
Eipä noi Sierran 253mm takalevyt mitenkään yliluonnollisen tehokkailta tunnu, joten turha panikoida tuon levyn Ø kanssa. Tane ja Sierra on kuitenkin suunnilleen saman painoiset.
Escon saku akseliin tuli Sierran 253mm levy, volkkarin takasatula, kiinnitys 8mm levyllä.
Noissa vv/audi satuloissa on joko 36 tai 38mm mäntä, vrt. Ford jossa on 43mm mäntä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
hitto pitää sitten vaan kokeilla noita sierraimen takalevyjä ei siitä muuten mitään tuu ja nuita volskun satuloita.pitää sitten kokeilla jos niistä pienentäis halkaisijaa sorvaamalla
TaunusTomi kirjoitti:se on tietysti yks vaihtoehto..mutta silti pösön levy näyttäs jäävän turhan paljon ulos..tarvis saada syvemmälle,sierran levy näytti sopivan mutta ei viittis niin isoa laittaa taakse 260mm...tarvii ny kattella täältä töistä noita levyjä vielä..
Jaa, mulla ainakin on enkkuperiin noilla mainitsemillani palikoilla saanut kiinnitysraudankin tehtyä suorasta 8mm levystä ja satula/levy on ollut sopivalla kohdalla.
Juu vetarin laippaa ja levyä tuli sorvattua pari milliä jotta sopivat toisiinsa.
Nyt tuli scorpion satulat, hiekkapuhallus ja uudet osat sisään, ja sitten miettimään niitä sovitepaloja, paljonkohan ne kustantais rallyrcessa?
ku ite en viitti sorvailla.
on kuvia mun takalevyjen asennuksesta, käytin mondeon takasatulaa niin voi käyttää jäähdytettyä levyä. Levynä on 900 saabin etulevy (284x24).
Satulan kiinnityspinnoista piti jyrsiä n. 10mm pois ja vetarinlaippaan piti sorvata soviteholkki (saabin levyssä isompi reikä) ja laipan ulkohalkaisijasta piti ottaa hieman pois. Vaijerina on taunuksen oma vaijeri hieman muutettuna ja kiinnityslaipat on polttoleikattu 10mm levystä.
Kiinnityslaipan ja perän väliin piti vielä leikata vanhasta jarrukilvestä välipala kun ei jaksanut enää vaivata koneistajaa laakerin kevennyksen jyrsimisellä...
Niin joo ja satulan kehtoa piti hioa leveämmäksi kun tuo mondeon levy on vain 20mm paksu...
no onko jo löytyny toimivaa yhistelmä ratkasua sellasta ettei tarvis kovin tehä koneistuksia lukuun ottamatta sitä satulan kiinnitys laippaa ja keski reijän sorvausta