Levyt taakse?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

taunusstyle kirjoitti:
Mois kirjoitti:No kyl noi osat osaa tehä jopa meikäläinenkin, en kyl tee mistää alumiinist vaa ihan teräksest vaan :twisted:
ossaa varmaan mut ongelmana onki niitten tekoon puuttuvat sopivat työkalut :roll: eli teetämiseksi menee
Porakone ja rälläkkä? Eiks oo kumpaakaan?
Muita työkaluja tuskin paljo tarvii!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

kuvia sit rojekteista :-)
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

Tinde kirjoitti:
Tero_s kirjoitti: 309GTI:n takalevy taisi myös olla kätevä kun leviää vain vähän sisäänpäin. Satulan saa kiinni suoralla levyllä jarrukilven tilalle.
Eikun 205GTi pökötin takalevy + scorpio satula, sopii melko helposti.
ei sopinu 205gti pösön levyt,vetoakselin laippa muutaman millin isompi kuin levyn "syvennys" toisinpäin vois soveltaa mutta sitten tulis levy turhan paljon ulospäin..nyt on ylimääräset levyt pösön levyt jollekkin..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Tai sitten sorvaa sitä laippaa vähän pienemmäksi.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

se on tietysti yks vaihtoehto..mutta silti pösön levy näyttäs jäävän turhan paljon ulos..tarvis saada syvemmälle,sierran levy näytti sopivan mutta ei viittis niin isoa laittaa taakse 260mm...tarvii ny kattella täältä töistä noita levyjä vielä..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Tavallisen Sierran takalevyt on Ø 253mm.
Näkyy tommosen 205 peukaloisen etulevyissä olevan 14mm enemmän offsettiä, Ø pysyessä samana.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

mitenköhän nuo ohc sierran etulevyt sopis taakse ku korjaus kässärin mukaan ne ois 240 millin halkaisijalla oiskohan niissä tuo leveys sopiva halkaisijaa vois pienentää sorvaamalla. vai olikos ne jäähy levyt yks kutosessaki
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Vanhemmassa 1.6:ssa on jäähdyttämättömät levyt edessä.
Niissä on enemmän offsettiä kuin Sierran takalevyissä, joten mielenkiintoisia asennushetkiä tiedossa.

Eipä noi Sierran 253mm takalevyt mitenkään yliluonnollisen tehokkailta tunnu, joten turha panikoida tuon levyn Ø kanssa. Tane ja Sierra on kuitenkin suunnilleen saman painoiset.

Escon saku akseliin tuli Sierran 253mm levy, volkkarin takasatula, kiinnitys 8mm levyllä.
Noissa vv/audi satuloissa on joko 36 tai 38mm mäntä, vrt. Ford jossa on 43mm mäntä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

hitto pitää sitten vaan kokeilla noita sierraimen takalevyjä ei siitä muuten mitään tuu ja nuita volskun satuloita.pitää sitten kokeilla jos niistä pienentäis halkaisijaa sorvaamalla
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
DROFFORD
Viestit: 149
Liittynyt: 31 Touko 2006, 14:24
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja DROFFORD »

Mois kirjoitti:
taunusstyle kirjoitti:
Mois kirjoitti:No kyl noi osat osaa tehä jopa meikäläinenkin, en kyl tee mistää alumiinist vaa ihan teräksest vaan :twisted:
ossaa varmaan mut ongelmana onki niitten tekoon puuttuvat sopivat työkalut :roll: eli teetämiseksi menee
Porakone ja rälläkkä? Eiks oo kumpaakaan?
Muita työkaluja tuskin paljo tarvii!
ainakin kakspyöräsiin onnisuu noilla niin miksi ei autoon? pirra kovametalliterällä on kans kova sana :wink:
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

ostin poltto leikkaus välineet kaasut pitää hankkia keväällä 8)
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Tinde
Viestit: 48
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 13:38
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

TaunusTomi kirjoitti:se on tietysti yks vaihtoehto..mutta silti pösön levy näyttäs jäävän turhan paljon ulos..tarvis saada syvemmälle,sierran levy näytti sopivan mutta ei viittis niin isoa laittaa taakse 260mm...tarvii ny kattella täältä töistä noita levyjä vielä..
Jaa, mulla ainakin on enkkuperiin noilla mainitsemillani palikoilla saanut kiinnitysraudankin tehtyä suorasta 8mm levystä ja satula/levy on ollut sopivalla kohdalla.

Juu vetarin laippaa ja levyä tuli sorvattua pari milliä jotta sopivat toisiinsa.
Houbi
Viestit: 35
Liittynyt: 25 Loka 2006, 08:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Houbi »

Nyt tuli scorpion satulat, hiekkapuhallus ja uudet osat sisään, ja sitten miettimään niitä sovitepaloja, paljonkohan ne kustantais rallyrcessa?
ku ite en viitti sorvailla.
tane
Viestit: 36
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 19:01

Viesti Kirjoittaja tane »

tuolla -> http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... p?album=37

on kuvia mun takalevyjen asennuksesta, käytin mondeon takasatulaa niin voi käyttää jäähdytettyä levyä. Levynä on 900 saabin etulevy (284x24).

Satulan kiinnityspinnoista piti jyrsiä n. 10mm pois ja vetarinlaippaan piti sorvata soviteholkki (saabin levyssä isompi reikä) ja laipan ulkohalkaisijasta piti ottaa hieman pois. Vaijerina on taunuksen oma vaijeri hieman muutettuna ja kiinnityslaipat on polttoleikattu 10mm levystä.

Kiinnityslaipan ja perän väliin piti vielä leikata vanhasta jarrukilvestä välipala kun ei jaksanut enää vaivata koneistajaa laakerin kevennyksen jyrsimisellä...

Niin joo ja satulan kehtoa piti hioa leveämmäksi kun tuo mondeon levy on vain 20mm paksu...
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

no onko jo löytyny toimivaa yhistelmä ratkasua :roll: sellasta ettei tarvis kovin tehä koneistuksia lukuun ottamatta sitä satulan kiinnitys laippaa ja keski reijän sorvausta
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Vastaa Viestiin