Levyt taakse?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Mikä muuten estää käyttämästä kokonaan scorpionin takalevyhässäkkää??
No tietenki jako muuttuu mut entä muuta
tutkinu en oo asiaa paremmin kun on vasta ajatus vireillä :?
No tietenki jako muuttuu mut entä muuta
tutkinu en oo asiaa paremmin kun on vasta ajatus vireillä :?
Ford taunus -72 2,9i v6 sedan
Ford taunus -72 stw
Cadillac hearse -76 500cid
Chevrolet caprice -69 4d ht sport sedan 427
Mercedes benz 320E -98 3,2l v6 avantgarde
Ford taunus -72 stw
Cadillac hearse -76 500cid
Chevrolet caprice -69 4d ht sport sedan 427
Mercedes benz 320E -98 3,2l v6 avantgarde
abs sierra / scorpio on ihan samat ne etu- ja takasatulat joten jaon muuttumista nyt ihan turhaan vouhkaatte. 4x108 siihen saa vaikka satulat olis scorpiosta kun laittaa uudet sierran levyt. korpin satuloita vain löytyy 20x useemmin kun sierran, siksi puhutaan yleisesti niistä eikä sierran satuloista..
Tuota noin, kun nyt miun tuhnuksen vetoakselien pulttijako on muutettu granadan jaolle(5x112).
Niin kysymys kuuluu että mitkä jarrut nyt hommaan taakse? Kone on 2-litrainen.
Olisiko järkevämpi rumpu-vai levyjarrut?
Jos rummut niin käykö granadan rummut ja kilvet? Kilpiä varmaan joutuu muokkaamaan(kiinnitys) mutta käykö muuten systeemi taunukseen? Tai jos levyjarruja ajattelisin niin mitkä osat pitää hommata?
Niin kysymys kuuluu että mitkä jarrut nyt hommaan taakse? Kone on 2-litrainen.
Olisiko järkevämpi rumpu-vai levyjarrut?
Jos rummut niin käykö granadan rummut ja kilvet? Kilpiä varmaan joutuu muokkaamaan(kiinnitys) mutta käykö muuten systeemi taunukseen? Tai jos levyjarruja ajattelisin niin mitkä osat pitää hommata?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
No niin, koska tuo edellinen viestini taitaa ollass liian kova pähkinä niin muotoillaan asia uudelleen.
Eli käykö esim. granadan 9" rummut ja kilvet yhdistelmä kuinka hyvin taunukseen? Entäpä scorpion vastaavat?
Eli onko iso homma muokata kilven kiinnitys sopivaksi ja onko esim. granadan rumpu syvyydeltään sopiva?
Eli käykö esim. granadan 9" rummut ja kilvet yhdistelmä kuinka hyvin taunukseen? Entäpä scorpion vastaavat?
Eli onko iso homma muokata kilven kiinnitys sopivaksi ja onko esim. granadan rumpu syvyydeltään sopiva?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Kilven sovitushan on ihan helppo juttu,ainakin Sierran vastaavilla palikoilla.
Leikkaat vanhasta jarrukilvestä palan pois,siitä saat sapluunan pultinreikien tekoon.
Hitsaat vanhat reijät tukkoon ja kohdistat sen sapluunan kanssa keskireijän mukaan suunnilleen keskelle ja oikeaan asentoon,sitten heppaat pikkasen parista kulmasta kiinni ja poraat läpi,reijät on kerrasta kohillaan.
Jos rumpu on liian syvä,niin Biltemasta spacerit väliin ja vanteesta riippuen pitemmät pultit...
Korpparissa on aina levyt takana...
Granadan jarruista ei ole kokemusta,mutta sierran kilven saa istumaan helposti tanarin akseliin ja käsijarrun toimimaan ehkä jopa omilla vaijereilla.
mitenkä sitten istuis sierran jarrukilvet ja Granadan rummut...?
Leikkaat vanhasta jarrukilvestä palan pois,siitä saat sapluunan pultinreikien tekoon.
Hitsaat vanhat reijät tukkoon ja kohdistat sen sapluunan kanssa keskireijän mukaan suunnilleen keskelle ja oikeaan asentoon,sitten heppaat pikkasen parista kulmasta kiinni ja poraat läpi,reijät on kerrasta kohillaan.
Jos rumpu on liian syvä,niin Biltemasta spacerit väliin ja vanteesta riippuen pitemmät pultit...
Korpparissa on aina levyt takana...
Granadan jarruista ei ole kokemusta,mutta sierran kilven saa istumaan helposti tanarin akseliin ja käsijarrun toimimaan ehkä jopa omilla vaijereilla.
mitenkä sitten istuis sierran jarrukilvet ja Granadan rummut...?
Itse mietin sellasta, että olis laittanut Sierran 9" kilven ja siihen Taunuksen 9" kengät ja rummun. Ei sitten tullut tutkittua olisko onnistunut, laitoin Citroeniin tehdyn 6mm vannespacerin vetarin ja rummun väliin ja Sierran rojut sellaisenaan kiinni. Käsijarru käy suoraan kiinni ilman virityksiä.
Mertie pub & 3D
Kiitos edellisistä vastauksista.
Taidan hommata sierran kilvet jos löytys jostain hajottamolta. Joku jos vielä tietäisi että miten nuo granadan rummut sopisi sierran kilpien kanssa. Onkohan nuo granun rummut vielä syvemmät kuin sierran? Optimihan olisi jos olisivat vähän ohuemmat niin pystyisi laittamaan kiinni ilman spacereita.
Kovin paksuja spacereita ei viitsisi laittaa kun nuo minun vanteet levittää jo aika paljon. ET on -5, vanne 6.5"x14".
Taidan hommata sierran kilvet jos löytys jostain hajottamolta. Joku jos vielä tietäisi että miten nuo granadan rummut sopisi sierran kilpien kanssa. Onkohan nuo granun rummut vielä syvemmät kuin sierran? Optimihan olisi jos olisivat vähän ohuemmat niin pystyisi laittamaan kiinni ilman spacereita.
Kovin paksuja spacereita ei viitsisi laittaa kun nuo minun vanteet levittää jo aika paljon. ET on -5, vanne 6.5"x14".
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Nostellaas vanhaa topikkia. Itteä ruvennu kiinnostaa väsätä levyt coupen pikkuperään. Elikkäs levyiks perussierran 253mm? Ja siihen sierran tai scorpion takasatulat? Noi on ilmeisesti aika sopivat.
Onko moni näitä laitellu? ja vanhois jutuis on ollu montaa mielipidettä et toimiiko orkkis tehostaja ja sylinteri, nii miten se asianlaita on? eli noitten satuloiden mäntä vaatii enemmän mehua kun esim sierran 9 tuumasten rumpujen männät? etujarruiks tulos escon jäähytetyt ja vissiin vakiosatulat levitettynä.
Onko moni näitä laitellu? ja vanhois jutuis on ollu montaa mielipidettä et toimiiko orkkis tehostaja ja sylinteri, nii miten se asianlaita on? eli noitten satuloiden mäntä vaatii enemmän mehua kun esim sierran 9 tuumasten rumpujen männät? etujarruiks tulos escon jäähytetyt ja vissiin vakiosatulat levitettynä.
Toivottavast jollain on antaa asiasta tietoa. Kokeilemallahan se selviää. Ite laittaisin ainakin säädettävän paineenrajoittimen konehuoneen puolelle, Timpan Coupessa semmosen oon nähnyFoorttiFani kirjoitti:Nostellaas vanhaa topikkia. Itteä ruvennu kiinnostaa väsätä levyt coupen pikkuperään. Elikkäs levyiks perussierran 253mm? Ja siihen sierran tai scorpion takasatulat? Noi on ilmeisesti aika sopivat.
Onko moni näitä laitellu? ja vanhois jutuis on ollu montaa mielipidettä et toimiiko orkkis tehostaja ja sylinteri, nii miten se asianlaita on? eli noitten satuloiden mäntä vaatii enemmän mehua kun esim sierran 9 tuumasten rumpujen männät? etujarruiks tulos escon jäähytetyt ja vissiin vakiosatulat levitettynä.
Nii, ja mul on viel myytävänä 3 kpl uusia 22 mm jarrupääsylintereitä
Tossahan toi lilan värinen säädin näkyykin
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Saattaa tosiaan muuttuu takapainotteisiks jarrut ilman tota säädintä. Eiköhän -75 mallissakin oo se n. 19 mm pääsylkky. Jos suurentaa sylinteriä ja tehostaja pysyy samana, saa ehkä käydä punttisalilla ku joutuu voimaa käyttää enemmänFoorttiFani kirjoitti:just juu, eli siihen takapiirin ois hyvä tommonen laittaa. Voi mennä muuten takapää lukkoon herkästi vaiko? minkäs kokonen toi vakio sylkkä on tommoses 75 vuotises? Ja miten käytännössä vaikuttaa jos pääsylinteriä suurentaa, mutta tehostinta ei?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10