kierroslukumittari humbaa!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

teijosuuronen
Viestit: 69
Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
Paikkakunta: Jyväskylä

kierroslukumittari humbaa!

Viesti Kirjoittaja teijosuuronen »

Elikkäs talviautossani jälkiasennus rundi mittari näyttää tyhjäkäynnillä about 0 max noin 200 rpm, kun polkee kaasua niin vois ajatella että toimis oikein.... Ajossa tuollasta 2-3000 rpm on ollut 80-100 km/h joten uskosin että näyttäs oikein.

Mistähän johtuisi tuommoinen?

Ps. ite en ole asentanut, oli autossa kiinni kun ostin aikoinaan. (Vaikka en juurikaan auton sähköistä mitään tiedäkkään)
hes83
Viestit: 188
Liittynyt: 10 Heinä 2005, 15:39
Paikkakunta: Pohjois pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja hes83 »

mulla oli joskus samaa vikaa...mittari oli bilteman..vaihoin uuden mittarin kun en vikaa löytäny ja ja uus kyllä pelannu moitteetta...en väitä et vika oli olis just sun mittarissa..mut näin mulla oli..mulla kierrokset satasen vauhissa kolmessa ja puolessa tonnissa...
mitä pienempi vika sitä isompi leka......
Markus
Viestit: 48
Liittynyt: 01 Elo 2004, 19:50
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Markus »

Huonokontakti puolalle menevässä johdossa aiheutti omalle mittarille vastaavia oireita.
teijosuuronen
Viestit: 69
Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja teijosuuronen »

kiitokset!! Pitää tutkia johtosarjaa puolalta mittarille!
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Joskus noissa mittareissa on ollut sellaista että ne ei toimi kärjettömän sytytyksen kanssa oikein. Pari kertaa törmännyt moiseen. Kärjellisessä pelaa ihan ok mutta sama mittari kärjettömän sytytyksen kanssa näyttää mitä sattuu. Tämä siis perinteisellä kytkennällä eli puolalta johdotettuna. Joissain kärjettömän sytytyksen bokseissa on lähtö johon mittari tulisi kytkeä jolloin se toimii oikein.
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

tässä taannoin oli autogaugen mittari mennyt oikosulkuun ja oli ihmettelemistä että miksei tule sytkä virtaa..kaikki mahdollinen vaihdettiin ja sitten tuli mieleen että perkele tossa on vielä noi kiekkamittarinjohdot paikallaan,ne poistettuani rupes tane taas käymään..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
teijosuuronen
Viestit: 69
Liittynyt: 26 Heinä 2004, 21:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja teijosuuronen »

Doodii, survasin toisen rundimittarin samoihin johtoihin ja toimii ihan niin kuin pitäskin... Kiitokset tosiaan neuvoista

Vielä asiaa sivuten, kun kokeilin mittaria suoralla kytkennällä konehuoneen puolella niin tarvitsi vaan 2 johtoa kytkeä, yksi akun maahan ja toinen puolan (-) napaanko se nyt oli. Kuitenkin edellinen mittari on johdotettu molempiin puolan napoihin, miksi moinen???
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Eipä aavistustakaan,tottunu että tarvii virran,valolle oman,puolan miinukselta yhden,mihis hittoon se viimeinen taas menikään.. :roll:
No ei nyt jaksa taaskaan muistaa vaikka ei tuon useampia olekkaan :oops:
Taunus Maximus =)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Yks puolan miinukseen, kaks maihin, yks virta valoilta. Hmm, ainakin noi mulla oli, olikohan viel joku :?

Edit: Toinen virta kai kans.
Vastaa Viestiin