Sivu 2/3

Lähetetty: 13 Joulu 2006, 23:01
Kirjoittaja Dustez
ookoo tänää vaihoin puslat niihin etuvakaajiin vai mikkä ne on ku ei motonetissäkään tienny =D ne mikkä tulee alemmasta kolmiotukivarresta koriin kii sellaset tangot ja niihin tulee kallistuksen vakaajan pääkkin kii. niitte puslista ei ollu mitään jäljellä uusin ne niin ajettavuus vakani mut kolkotus ei loppunu.

juu toi pitää vloppuna tutkii toi koneen kannake ne kannakkeet näyttääkin tosi veltoilta jo :?

Lähetetty: 25 Huhti 2013, 19:58
Kirjoittaja FoorttiFani
Onkos porukat vaihellu ite noita vetarien laakereita? Mtenkä ootte kaivanu vanhta pois? Vai kannattaisko suosiol viedä jollekki vaihdettavaks?

Lähetetty: 25 Huhti 2013, 20:01
Kirjoittaja taunus 78
Rälläkällä varovasti paloiks.
Oon suunnitelly että prässiin rakentas sellasen lisäosan että sais laakerin prässättyä pois vetarista.

Lähetetty: 25 Huhti 2013, 20:06
Kirjoittaja FoorttiFani
se perkeleen peltilätkä on siin niin likellä, en haluis sitä pilkkoo :) mut taitaa sen saada jotenki vinosti ajettua?

Lähetetty: 25 Huhti 2013, 20:24
Kirjoittaja taunus 78
Ei sitä läpi asti tarvi laikata, taltalla lyö halki sitten kun on lähes läpi.

Lähetetty: 26 Huhti 2013, 08:57
Kirjoittaja Tomi
vinosti vaan vekkiä molemmin puolin miten sattuu saamaan ja tuurnalla ja vasaralla muutama napakka isku,niin kooli kyllä halkee ihan nätisti.Uusi laakeri uuniin vaikka 60-80c hetkeksi ja vetari pakastimeen,niin laakeri menee paikalleen kuin vanhaan ihmiseen :wink:

Lähetetty: 28 Huhti 2013, 21:53
Kirjoittaja FoorttiFani
selvä, pitää huomenna koittaa saada ne vaihettuu. Vittumaine homma jotenki :)

Lähetetty: 28 Huhti 2013, 22:35
Kirjoittaja isoatlas
No kyllä tuo on todella helppo ja nopea homma, jos työkalut vaan pysyy käsissä.

Lähetetty: 28 Huhti 2013, 23:12
Kirjoittaja iji-69
Nuorena miehenä laitoin rättiä laakerin ympärille ja ulkokooli lekalla paskaksi. Sisäkoolin sai pois laikalla viillon tekemällä ja sitten taltalla halki. Asennus riittävän pitkän turvakaariputken pätkän avulla. Halkaisija sopiva sisäkooliin ja pari kertaa tipauttaa vetarin laakereineen lattiaan putkea vasten. Putki siis vetaria pidempi.

Lähetetty: 28 Huhti 2013, 23:18
Kirjoittaja taunus 78
Samoin mä olen asentanu ennenkuin prässin hommasin.
Hankalin homma laakerin vaihdossa on yleensä saada vetari irti, osaa joskus olla piukassa.
120mm pitkät m10 pultit on hyvät irrotukseen mutta yhen kerran oli niin piukassa että pultit napsahteli poikki, 2 viikkoa sitä mäntättiin liukuvasaralla irti samalla kun pultit puristi ulospäin.
Lopulta anto periksi, mutta kun uus laakeri laitettiin niin se oli löysä ja valautti öljyt jarruihin.
Niin ja vetarin laippa meni kieroksi joten uuden vetarin jouduin hommaamaan.

Lähetetty: 29 Huhti 2013, 16:27
Kirjoittaja duster73
tuollainen "ulosvetäjä" tuli joskus rakenneltua.toistaiseks on kaikki vetarit irti lähtenyt.

Kuva

Lähetetty: 29 Huhti 2013, 17:24
Kirjoittaja FoorttiFani
jees kyl laakerien vaihto onnistu, pien viilto kyl tuli toisee vetarii laakeripinnal. ei ollu malttii mukaa :)
ja aika väljält toi ulkokehä tuntus ku laitto vetarit perää paikallee. Täytyy varmaa liimalla tiivistää ettei vuoda.

Lähetetty: 29 Huhti 2013, 23:12
Kirjoittaja jeddah
Jatketaas tähän muuten - onko ne perän poskilaakerit miten tiukoilla sovitteilla kiinni? Ei luulisi kovin jykevästi olevan kun ne shimmilevyt ovatten sen alla...

Meinaan vaan kun vaihdoin leimausta varten avoimen murikan tuohon akseliin, siinä näyttää olevan ihan virheettömät laakerit. Kun taas ens viikonlopun jälkeen paikalleen muljahtavassa kemppispoolissa on hirmu kraatereilla...

Lähetetty: 30 Huhti 2013, 15:08
Kirjoittaja Mois
Ne on vitun tiukassa, ei meinannu irrota koolit millään...

Lähetetty: 15 Loka 2013, 22:17
Kirjoittaja FoorttiFani
Perkkele toisen puolen pyöränlaakeri falskaa öljyä pihalle. Vaikka on siis uus laakeri. Pikkuperä kysees ja motonetista hain laakerit. Tuntuki ihmeen väljältä ku laitto vetaria takas perään, onks muilla käyny samaa? Eli laakerin ulkokehä ilmesest liian pieni.