2.3 ja 2.6 V6 erot
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Stroukkaus on varmasti aika kallista. Kun eikös siinä pidennetä iskua?
Eli mitenkäs se tapahtuisi... pidempi kiertokanki jos olisi ja seillaiseen käypäinen kampiakseli. Eli mäntä tulisi alemmas ja nousisi ylemmäs..
Minulla ei ole kyllä hajauakaan meneekö se näin
Olikos 2.3:sen ja 2.6:sen ero iskun pituudessa vai porauksessa?
Parempi juttu olisi jos ero olisi porauksessa niin voisi koneistuksessa samantien tehdä koneesta 2,6:sen.
Eli mitenkäs se tapahtuisi... pidempi kiertokanki jos olisi ja seillaiseen käypäinen kampiakseli. Eli mäntä tulisi alemmas ja nousisi ylemmäs..
Minulla ei ole kyllä hajauakaan meneekö se näin
Olikos 2.3:sen ja 2.6:sen ero iskun pituudessa vai porauksessa?
Parempi juttu olisi jos ero olisi porauksessa niin voisi koneistuksessa samantien tehdä koneesta 2,6:sen.
puristukset suurin piirtein samat 8,5 > 9,2 riippuu vuosimallista.Ford kirjoitti:Ainiin.. eipä tietenkään tarvitse kiertokankia vaihtaa vaan kampiakseli pelkästään.
Mitkä on 2.3:sen ja 2.6:sen puristukset sekä iskunpituus ja poraus?
iskunpituudet ja halkaisja 2.3 60,14, 90.03 ja 2.6 66.8, 90.03
eli sehän tulee yli kansitasosta joten ei hyödytä ottaa kannesta tavaraa
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
2.8:n kampiakselilla ja "Kuplan" takomännillä onnistuu tuo koneremontti 2.3 => 2.?
Tällöin lohkosta pitää koneistaa hieman pois jotta puristukset säilyvät kohdallaan.
Kuplan männissä on 22 mm männäntappi ja Fordin kiertokangissa 24 mm reikä, joten joutuu teettämään "puslat" kiertokankiin.
Capri harrastaja Iikka Luhtamäki on ainakin tehnyt kyseisen konstrukstion!
Tällöin lohkosta pitää koneistaa hieman pois jotta puristukset säilyvät kohdallaan.
Kuplan männissä on 22 mm männäntappi ja Fordin kiertokangissa 24 mm reikä, joten joutuu teettämään "puslat" kiertokankiin.
Capri harrastaja Iikka Luhtamäki on ainakin tehnyt kyseisen konstrukstion!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tuo oli varsin tyhmä kysymys . Siinähän on nimen omaan pelkästään järkeä! 2.6:n mäntiä kun ei enää löydy mistään ja nuo ?????:n takomännät on edullisia.Taco kirjoitti:Mitäs tässä sitten on järkeä? Kysyy TAUNUS harrastajamois13 kirjoitti:2.8:n kampiakselilla ja "Kuplan" takomännillä onnistuu tuo koneremontti 2.3 => 2.?
Tällöin lohkosta pitää koneistaa... joutuu teettämään "puslat" kiertokankiin...
_________________
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Veikkaisin että Kuppelin takomäntiä saa aika edullisesti verrattuna Kölniläisen veekuutosen mäntiin. Muistaakseni tätä aihetta käsiteltiin jo "vanhan palstan" aikoihin.
Rajamäen Ari kertoi joku aika sitten kerholehdessä, miten oli ratkaissut oman Historic-kilpuri-Taunuksensa 2.3 V6:n mäntäongelman aika mielenkiintoisella tavalla! Onkos Ari kuulolla?
Rajamäen Ari kertoi joku aika sitten kerholehdessä, miten oli ratkaissut oman Historic-kilpuri-Taunuksensa 2.3 V6:n mäntäongelman aika mielenkiintoisella tavalla! Onkos Ari kuulolla?