2.0 OHC:n vaparin huipputehot
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.0 OHC:n vaparin huipputehot
Minkäslaisia tehoja on saatu vaparina irti tommosesta koneesta?
Serkkupojalla kattelin eilen filminpätkää Hautalahden Veskun jokkis Escortista. Siinä on pikkasen yli 2 litranen OHC ja penkitetty kone tehoksi 216 kaakkia.
Serkkupojalla kattelin eilen filminpätkää Hautalahden Veskun jokkis Escortista. Siinä on pikkasen yli 2 litranen OHC ja penkitetty kone tehoksi 216 kaakkia.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
miltei... tämä oli vain puhetta... mutta onse pirteempi ku vakio joten kaikki hyvinAntti kirjoitti:Ja varmasti paperi siitä penkityksestä olemassa ja sinäkin nähnyt sen? :?:caddy kirjoitti:itse en ole penkittänyt mutta edellinen oli joskus... kevyesti piristetty (isot venat ja porattu kone ei muuta) niin oli tulos ollut reilu 150
Ei tuu noilla eväillä +50hv.caddy kirjoitti:itse en ole penkittänyt mutta edellinen oli joskus... kevyesti piristetty (isot venat ja porattu kone ei muuta) niin oli tulos ollut reilu 150
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Tuleehan sitä ammattikoulun pojillekki karvanopista, wunderbaumista ja seeprapenkinpäällisistä KYMMENIÄ hevosvoimia lisää! 200+ hevosvoimaa on lähes joka ritsan takarenkaissa, mitään dokumenttiä ei tietenkään asiasta ole esittää...astriel kirjoitti:105 - 110 hv vois olla arvaus täältä suuntaa.Jari H kirjoitti:Ei tuu noilla eväillä +50hv.caddy kirjoitti:itse en ole penkittänyt mutta edellinen oli joskus... kevyesti piristetty (isot venat ja porattu kone ei muuta) niin oli tulos ollut reilu 150
-vk-
Sitä vain ajan takaa, että jos on tällainen aihe, niin eikö olisi kohtuullista, että esitettäisiin sellaista tietoa mikä on oikeasti todennettu. Ei monenkäden kautta kuultuja "musta tuntuu" juttuja.
Taunus on luonnollinen asia
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
Paras mikä meillä on dynossa ollut antoi n. 260 heppaa.
Siis vapari, hiukan ylikokoon porattu, hyvin portattu kansi, läppärungot, Autronic SM2 moottorinohjaus ja Autronic 500R CDI -sytytys neljällä erillisellä puolalla (ensiöjännite 505 volttia).
Tarkempaa reseptiä koneen osista en tiedä, kun en ole tuota moottoria tehnyt - ainoastaan toimittanut moottorinohjauksen ja säätänyt sen. Voin kyllä antaa moottorin rakentajan yhteystiedot jos haluat samanlaisen, (varaa rahaa reilu viisinumeroinen euromäärä).
Että sellaista...
Siis vapari, hiukan ylikokoon porattu, hyvin portattu kansi, läppärungot, Autronic SM2 moottorinohjaus ja Autronic 500R CDI -sytytys neljällä erillisellä puolalla (ensiöjännite 505 volttia).
Tarkempaa reseptiä koneen osista en tiedä, kun en ole tuota moottoria tehnyt - ainoastaan toimittanut moottorinohjauksen ja säätänyt sen. Voin kyllä antaa moottorin rakentajan yhteystiedot jos haluat samanlaisen, (varaa rahaa reilu viisinumeroinen euromäärä).
Että sellaista...
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Saahan sitä rahalla vaikka mitä
Toi jokkis kone mistä on penkitetty sen 216 heppaa on tehty mahdollisimman huokeista osista, joten ei kovin paljon oo tullu kustannuksia
Saabin kiertokanget, "kuplan" männät jne.
Ei kai kukaan jokkis vehkeeseen laita älyttömiä rahoja tai kai joku voi laittaakin
Toi jokkis kone mistä on penkitetty sen 216 heppaa on tehty mahdollisimman huokeista osista, joten ei kovin paljon oo tullu kustannuksia
Saabin kiertokanget, "kuplan" männät jne.
Ei kai kukaan jokkis vehkeeseen laita älyttömiä rahoja tai kai joku voi laittaakin
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
pikkuveli näköjään iski jälleen... anteeksicaddy kirjoitti:itse en ole penkittänyt mutta edellinen oli joskus... kevyesti piristetty (isot venat ja porattu kone ei muuta) niin oli tulos ollut reilu 150
siis autoon on laiteltu kantta isot venat jäykempää jousta ym. porattu seuraavaan ylikokoon,f-kanget, peltisarja, isommat suuttimet niille soveltuva ecu, vapaavirtaus suodin... Ja siitä tehosta se jolta ostin koneen väitti kiven kovaan että on jarrutettu se reilu 150 jota en kyllä itsekkään usko. Veikkaan sitä 120 hp...
Delorton 40mm pitkällä imusarjalla 32mm sisäkurkut. xl-peltisarja josta kollektorista 2.25" putkea 50cm ns.supistajana. Kansi 2.0 koneesta gp-1 venttiileillä + täys porttaus. Nokka hiottu 292 + asiaan kuuluvat jouset.
Alakerta: 0.50mm poraus ( stressilevyn kanssa ). Dekki laskettu 0.50mm. Tasapainoitukset vakio veiveissä, kampiakselissa ja vauhtipyörässä. Vauhtipyörä muistaakseen alle 6kg.
Sytytys msd puola + johdot ja kärjetön sierrän järjestelmä
Puristussuhde:10.5:1
Teho mitattu: 168hv
Alakerta: 0.50mm poraus ( stressilevyn kanssa ). Dekki laskettu 0.50mm. Tasapainoitukset vakio veiveissä, kampiakselissa ja vauhtipyörässä. Vauhtipyörä muistaakseen alle 6kg.
Sytytys msd puola + johdot ja kärjetön sierrän järjestelmä
Puristussuhde:10.5:1
Teho mitattu: 168hv
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
- Paikkakunta: Vantaa
vakio alakerta, ruiskun kansi ja vähä tiukempi nenäkeppi +simmonsin peltisarja ja putkisto ja 38/38 kaasari ni hyvä ettei tippunu tehot. hyvin onnistunu viritys. 118hk moottori teho penkissä.....oli. toki ei säädetty sytkää eikä muuta penkissä mut ei se siitä paljo olis enää noussu......sillo otti kyllä vähä pattii! :twisted:
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 18 Huhti 2006, 21:39