2.0 OHC:n vaparin huipputehot

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

2.0 OHC:n vaparin huipputehot

Viesti Kirjoittaja Mois »

Minkäslaisia tehoja on saatu vaparina irti tommosesta koneesta?
Serkkupojalla kattelin eilen filminpätkää Hautalahden Veskun jokkis Escortista. Siinä on pikkasen yli 2 litranen OHC ja penkitetty kone tehoksi 216 kaakkia.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
caddy
Viestit: 39
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 12:49

Viesti Kirjoittaja caddy »

itse en ole penkittänyt mutta edellinen oli joskus... kevyesti piristetty (isot venat ja porattu kone ei muuta) niin oli tulos ollut reilu 150
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

caddy kirjoitti:itse en ole penkittänyt mutta edellinen oli joskus... kevyesti piristetty (isot venat ja porattu kone ei muuta) niin oli tulos ollut reilu 150
Ja varmasti paperi siitä penkityksestä olemassa ja sinäkin nähnyt sen? :?:
Taunus on luonnollinen asia
caddy
Viestit: 39
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 12:49

Viesti Kirjoittaja caddy »

Antti kirjoitti:
caddy kirjoitti:itse en ole penkittänyt mutta edellinen oli joskus... kevyesti piristetty (isot venat ja porattu kone ei muuta) niin oli tulos ollut reilu 150
Ja varmasti paperi siitä penkityksestä olemassa ja sinäkin nähnyt sen? :?:
miltei... tämä oli vain puhetta... mutta onse pirteempi ku vakio :D joten kaikki hyvin
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jossain jokkis Datsunissa Fordin OHC, jarrutettu 225hv kuulemien mukaan. Kuva.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

caddy kirjoitti:itse en ole penkittänyt mutta edellinen oli joskus... kevyesti piristetty (isot venat ja porattu kone ei muuta) niin oli tulos ollut reilu 150
Ei tuu noilla eväillä +50hv.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Jari H kirjoitti:
caddy kirjoitti:itse en ole penkittänyt mutta edellinen oli joskus... kevyesti piristetty (isot venat ja porattu kone ei muuta) niin oli tulos ollut reilu 150
Ei tuu noilla eväillä +50hv.
105 - 110 hv vois olla arvaus täältä suuntaa.

-vk-
Antti
Viestit: 234
Liittynyt: 10 Elo 2004, 00:06
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti »

astriel kirjoitti:
Jari H kirjoitti:
caddy kirjoitti:itse en ole penkittänyt mutta edellinen oli joskus... kevyesti piristetty (isot venat ja porattu kone ei muuta) niin oli tulos ollut reilu 150
Ei tuu noilla eväillä +50hv.
105 - 110 hv vois olla arvaus täältä suuntaa.

-vk-
Tuleehan sitä ammattikoulun pojillekki karvanopista, wunderbaumista ja seeprapenkinpäällisistä KYMMENIÄ hevosvoimia lisää! :lol: :lol: :lol: 200+ hevosvoimaa on lähes joka ritsan takarenkaissa, mitään dokumenttiä ei tietenkään asiasta ole esittää... :D

Sitä vain ajan takaa, että jos on tällainen aihe, niin eikö olisi kohtuullista, että esitettäisiin sellaista tietoa mikä on oikeasti todennettu. Ei monenkäden kautta kuultuja "musta tuntuu" juttuja.
Taunus on luonnollinen asia
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Paras mikä meillä on dynossa ollut antoi n. 260 heppaa.

Siis vapari, hiukan ylikokoon porattu, hyvin portattu kansi, läppärungot, Autronic SM2 moottorinohjaus ja Autronic 500R CDI -sytytys neljällä erillisellä puolalla (ensiöjännite 505 volttia).

Tarkempaa reseptiä koneen osista en tiedä, kun en ole tuota moottoria tehnyt - ainoastaan toimittanut moottorinohjauksen ja säätänyt sen. Voin kyllä antaa moottorin rakentajan yhteystiedot jos haluat samanlaisen, (varaa rahaa reilu viisinumeroinen euromäärä).

Että sellaista...
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Saahan sitä rahalla vaikka mitä :D
Toi jokkis kone mistä on penkitetty sen 216 heppaa on tehty mahdollisimman huokeista osista, joten ei kovin paljon oo tullu kustannuksia :)
Saabin kiertokanget, "kuplan" männät jne.
Ei kai kukaan jokkis vehkeeseen laita älyttömiä rahoja tai kai joku voi laittaakin :wink:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
caddy
Viestit: 39
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 12:49

Viesti Kirjoittaja caddy »

caddy kirjoitti:itse en ole penkittänyt mutta edellinen oli joskus... kevyesti piristetty (isot venat ja porattu kone ei muuta) niin oli tulos ollut reilu 150
pikkuveli näköjään iski jälleen... anteeksi
siis autoon on laiteltu kantta isot venat jäykempää jousta ym. porattu seuraavaan ylikokoon,f-kanget, peltisarja, isommat suuttimet niille soveltuva ecu, vapaavirtaus suodin... Ja siitä tehosta se jolta ostin koneen väitti kiven kovaan että on jarrutettu se reilu 150 jota en kyllä itsekkään usko. Veikkaan sitä 120 hp...
veltto
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2006, 23:17

Viesti Kirjoittaja veltto »

Kun puhe oli 2.0 koneesta, niin jos kuutiotilavuus on tuo Max.2049cm3 niin varmaan tossa 220hv tienoilla parhaat koneet.
pumaze
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Kesä 2006, 14:21
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja pumaze »

Delorton 40mm pitkällä imusarjalla 32mm sisäkurkut. xl-peltisarja josta kollektorista 2.25" putkea 50cm ns.supistajana. Kansi 2.0 koneesta gp-1 venttiileillä + täys porttaus. Nokka hiottu 292 + asiaan kuuluvat jouset.

Alakerta: 0.50mm poraus ( stressilevyn kanssa ). Dekki laskettu 0.50mm. Tasapainoitukset vakio veiveissä, kampiakselissa ja vauhtipyörässä. Vauhtipyörä muistaakseen alle 6kg.

Sytytys msd puola + johdot ja kärjetön sierrän järjestelmä

Puristussuhde:10.5:1

Teho mitattu: 168hv
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

vakio alakerta, ruiskun kansi ja vähä tiukempi nenäkeppi +simmonsin peltisarja ja putkisto ja 38/38 kaasari ni hyvä ettei tippunu tehot. hyvin onnistunu viritys. 118hk moottori teho penkissä.....oli. :oops: toki ei säädetty sytkää eikä muuta penkissä mut ei se siitä paljo olis enää noussu......sillo otti kyllä vähä pattii! :twisted:
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
pullonokka
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 21:39

Viesti Kirjoittaja pullonokka »

kyllä nuista sen 200 saa rahalla irti :D
enemmin syön matoja kuin ajan itäautolla
Vastaa Viestiin