taka-akselin ylitys paksulla putkella...

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

taka-akselin ylitys paksulla putkella...

Viesti Kirjoittaja tanari »

kuinka paksua putkea saa vielä taunuksen taka-akselin yli, tarkotus olis koittaa änkeä 3" onko mahdottomuus, melko ahdasta tulee varmasti olemaan, vai onko muita hyviä ideoita?

putkistoksi tulee ilmeisimmin peltisarjat 2" -> dynomax superturbo pöntöt 1/putki 2" sen jälkeen putket yhteen 3" putkeen ja akselin yli ja vikaks pöntöks simonssin 3" pönttö.
matalan pudjetin kulkineet...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Soikealla/litteällä putkella virtaa varmaan ihan yhtä hyvin.
Eli ei kun prässiin :)
Taunus Maximus =)
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Janzamar kirjoitti:Soikealla/litteällä putkella virtaa varmaan ihan yhtä hyvin.
Eli ei kun prässiin :)
koita prässätä 90asteen mutkaa :lol:
matalan pudjetin kulkineet...
Voorttimies
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Voorttimies »

Prässää suora kanki ja taivuta se sitten... :lol:
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

rehellisesti sanottuna sen ylityksen ei oo pakko olla 3".. mihinkään ei oikeesti tarvii niin isoa rööriä ja ulos se ei näy, eli tee nyt se vaika 2,5" ja pistä vaikka kuinka iso poistohormi sit heti akselin jälkeen :-) eri asia jos se olis helppo tehä.

kuvia dynomaxeista ja mitä ne maksaa?
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

samiharju kirjoitti:rehellisesti sanottuna sen ylityksen ei oo pakko olla 3".. mihinkään ei oikeesti tarvii niin isoa rööriä ja ulos se ei näy, eli tee nyt se vaika 2,5" ja pistä vaikka kuinka iso poistohormi sit heti akselin jälkeen :-) eri asia jos se olis helppo tehä.

kuvia dynomaxeista ja mitä ne maksaa?
2.5" tai 3" melkee pitää olla..

dynomaxit oli halvat, olisko ollu 40e/kpl
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuskin sen sitä 3" tarvii olla, jos kerran noku konekin on? :roll:
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

3" sen tarvii olla vain siks jos ite haluaa. mut jos ajatellaan sitä asiaa about 3 litraisen koneen (oli ahdettu tai ei) pakokaasujen virtauksen kannalta on ihan sama onko se 2,5 vai 3" tuossa vaiheessa kun kaasut ovat jo jäähtyneet hieman... :-)
mach71
Viestit: 32
Liittynyt: 15 Elo 2005, 13:57
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mach71 »

Jep ei varmaantarvi olla 2.5" isompi itellä ollu joskus tuommonen ja kolisi kyllä mukavasti.Mahtuisko sinne 2kpl 2tuumasta jos haluaa putkeen paljon tilavuutta
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

mul on kaksi 2-tuumaista (vissiin?) mutta ne on eri puolilta akselia -> molemmin puolin ulos. kyllä, tankkia on jouduttu muokkaamaan.. :twisted:
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

mutta onko sitä pakko ängetä yläkautta?...
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Voorttimies
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Voorttimies »

Kahden tuuman tuplaputkisto riittää suht tehokkaalle 5-litraiselle V8:lle, joten siitä voi päätellä tarviiko neloskoneeseen tai max. 3-litraiseen kutoskoneeseen jotain 2,5" tai 3" putkea.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Hyvin mahtuu 3" putki akselin yli ja tukivarsien välistä kulkemaan.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

mutta millä madalluksella? :roll:
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Tais olla pari kierrosta lyhennetyt vakio jouset. Ylätukivarsihan siinä eniten tiellä on.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Vastaa Viestiin