Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
kuinka paksua putkea saa vielä taunuksen taka-akselin yli, tarkotus olis koittaa änkeä 3" onko mahdottomuus, melko ahdasta tulee varmasti olemaan, vai onko muita hyviä ideoita?
putkistoksi tulee ilmeisimmin peltisarjat 2" -> dynomax superturbo pöntöt 1/putki 2" sen jälkeen putket yhteen 3" putkeen ja akselin yli ja vikaks pöntöks simonssin 3" pönttö.
rehellisesti sanottuna sen ylityksen ei oo pakko olla 3".. mihinkään ei oikeesti tarvii niin isoa rööriä ja ulos se ei näy, eli tee nyt se vaika 2,5" ja pistä vaikka kuinka iso poistohormi sit heti akselin jälkeen eri asia jos se olis helppo tehä.
samiharju kirjoitti:rehellisesti sanottuna sen ylityksen ei oo pakko olla 3".. mihinkään ei oikeesti tarvii niin isoa rööriä ja ulos se ei näy, eli tee nyt se vaika 2,5" ja pistä vaikka kuinka iso poistohormi sit heti akselin jälkeen eri asia jos se olis helppo tehä.
3" sen tarvii olla vain siks jos ite haluaa. mut jos ajatellaan sitä asiaa about 3 litraisen koneen (oli ahdettu tai ei) pakokaasujen virtauksen kannalta on ihan sama onko se 2,5 vai 3" tuossa vaiheessa kun kaasut ovat jo jäähtyneet hieman...
Jep ei varmaantarvi olla 2.5" isompi itellä ollu joskus tuommonen ja kolisi kyllä mukavasti.Mahtuisko sinne 2kpl 2tuumasta jos haluaa putkeen paljon tilavuutta
Kahden tuuman tuplaputkisto riittää suht tehokkaalle 5-litraiselle V8:lle, joten siitä voi päätellä tarviiko neloskoneeseen tai max. 3-litraiseen kutoskoneeseen jotain 2,5" tai 3" putkea.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i