Startti paskana?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Niin tai startti on väärä, eli 10-hampainen vaikka pitäis olla 11-hampainen (vai oliko se toisinpäin). Ei meinaa mitään muuta, kuin pitää rumaa ääntä. Omassa jääratavehkeessä on cossun startti ja siinä väärä määrä hampaita.
Jokkismoottoritaunus
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Täytyy tarkistella kun kerkee. Kiitti infosta.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

GRA-55 kirjoitti:Täytyy tarkistella kun kerkee. Kiitti infosta.

Jos on vääränlainen, niin osta multa kutoseen käypä välitetty pikkustartti. Ihan hyvin tuo 2.8 sillä ainakin hörähti..
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Nyt ehdin tarkastamaan viimeinkin sitä starttia. Otin irti eilenä sen sieltä. Laakerit ainakin oli väljät, mutta oli se ottanut huonosti kiinni. Startin hampaat oli kulunu ja niin oli myös vähän vauhtipyörästä. On semmonen tunne, että tää vois olla väärä startti kun ei ole koko matkalta ottanut kiinni. Osaisko joku sanoo, että onko tää oikee startti:

Boschin 12V yhdeksän hampainen. Ja jos joku tietää varaosanumeron perusteella niin 0001 811 101.

Ja kone siis 2.0 V6

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-5218
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

kyllä tuo oikeelta startilta näyttää mutta ookko varma ettei oo vaihettu joskus koneeseen isomman kutosen vauhtipyörää.omassa tanessa ei enää kaks litrasen startti käynykkään kunnolla vauhtipyörän hampaille ku vaihoin 2.8 koneen vauhtipyörän,jouduin vaihtaan samalla startinkin
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

taunusstyle kirjoitti:kyllä tuo oikeelta startilta näyttää mutta ookko varma ettei oo vaihettu joskus koneeseen isomman kutosen vauhtipyörää.omassa tanessa ei enää kaks litrasen startti käynykkään kunnolla vauhtipyörän hampaille ku vaihoin 2.8 koneen vauhtipyörän,jouduin vaihtaan samalla startinkin
En oo varma, mutta kyllä mä katoin että ei oikein hampaat sopis kohilleen. Täytyy koitella. Sopiikos sen isomman koneen startti suoraan?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Tulipa tuossa mieleen että itellä on 2.8:ssa 2.0:n vauhtipyörä + kytkin ja aluksi oli muistaakseni 2.0:n startti joka meni rikki ja tilalle hommasin ihan 2.8:n startin joka meni heittämällä paikalle, vaikka oli kyllä vähän ahdasta...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taitaa noita starttejakin sitten olla aika montaa mallia... Itelle ei oo sattunnu ku 2 erilaista V6 Starttia, toisessa vain 2 hiiltä ja toisessa 4 kpl, muuten samanlaisia päälleppäin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

Vielä kysyn sellasen jutun. Katoin, että mikä startti se on ja selvisi et se on II-koppasen 0,8 kw startti neljällä hiilellä eli siis uudempi. Sopiiko ne yhteen vai onko eroja? I-koppasessa on ainakin vaan kaks hiiltä.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

GRA-55 kirjoitti:Vielä kysyn sellasen jutun. Katoin, että mikä startti se on ja selvisi et se on II-koppasen 0,8 kw startti neljällä hiilellä eli siis uudempi. Sopiiko ne yhteen vai onko eroja? I-koppasessa on ainakin vaan kaks hiiltä.
Mun -72 malli 2.0 V6 Startissa on kyllä 4 hiiltä, mut sitte -77 malli, Saksasta tuodussa 2.3 Granadan startissa vaan 2 hiiltä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
TAU80
Viestit: 441
Liittynyt: 02 Syys 2006, 07:39

Viesti Kirjoittaja TAU80 »

No sitte voi olla toisinpäin, mutta kyllä tässä lukee, että 1976. No tilasin uuden rattaan starttiin motonetistä. Josko kestäis vielä vähän aikaa sitte täytyy vaihtaa vauhtipyörä.
foordisti
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 17:22

startti paskana?

Viesti Kirjoittaja foordisti »

Jatketaanpas tähän topiciin oman starttausvian kuvailua...eli viikko sitten kun yritin startata 17ämmää, lähti kyllä käyntiin, mutta en saanut sammumaan vaikka otin avaimet virtalukosta pois, sitten otin akun kengänkin irti eikä vielä sammunut, sammui vasta kun kaasarista paloi bensa loppuun (oli kytkin jumissa niin ei saanut vaihde päälle menetelmällä sammutettua)..Tämän jälkeen poltti laturin ja öljynpaineen valoa aina kun vain akun kengät laittoi kiinni riippumatta oliko edes avain paikoillaan v-lukossa, eikä startatessa enää pyöritä konetta, kuului vain naksatelua. Noh, otin sitten startin irti ja purin ja putsailin startin sekä liittimet ja kaapelit, hiilet ok, eikä muutenkaan mitään erikoista näkynyt, solenoidi liikkui kun testasin akulla ja laitoin startin kasaan ja irrallaan pyörii kun laitoin johdot kiinni. Kun laitoin startin takaisin paikoilleen niin enää ei häröillyt noiden lataus ja öljy valojen kanssa, toimi sen suhteen niinkun kuuluukin, mutta ei edelleenkään starttaa, naksuu vain kun kääntää avaimen käynnistysasentoon, ja akussa oli kyllä virtaa, uusi akku ja latasin täyteen. Eli missähän päin tuo vika nyt mahtaa olla, voiko olla virtalukossa, kokeilin myös käynnistää suoraan startista virrat päällä mutta ei pyöritä sittenkään sen kummemmin, sama naksahtelu vaan kuuluu..Jos vika olisi virtalukossa niin eikös startin pitäisi toimia jos suoraan startista meisselillä starttaa, vai eikö?
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Vaikkuttas että solenoidi ei kytke starttimoottoriin virtaa tai startti ei jaksa pyörittää moottoria.

Aikasemmin kun ei sammunu, on ollut sytytysvirta jatkuvasti päällä, kato yleismittarilla meneekö puolalle virtaa kun virtalukko on nollilla.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
foordisti
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Kesä 2009, 17:22

Viesti Kirjoittaja foordisti »

Mittasin puolan, ei mennyt virta kun oli virrat pois päältä. Löysin auton mukana tulleen toisen startin jonka kunnosta ei mitään tietoa, laitoin irrallaan piuhat kiinni ja kokeilin niin pyöri, sitten laitoin paikoilleen niin ei sekään pyörittänyt moottoria kuten ei toinenkaan startti joka sekin pyörii jos pyörittää irralllaan piuhat kiinni. Tein muuten semmoisen havainnon kun otin akun kengät taas irti että kello jäi raksuttamaan joksikin aikaa itsestään jota en aiemmin ainakaan ole huomannut tekevän..
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Pyöriikö se kone käsin?
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vastaa Viestiin