päästöt päin arsetta

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

päästöt päin arsetta

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Millähän kaasarilla ton tranun sais leimattua kun päästöt hieman päin persettä. HC(vai happiarvo) oli kait liian korkea tyhmäkäynnillä mut laski ku anto kierroksia. Mutta silloin taas joku toinen arvo(olisko tää nyt se HC sitten) plumpsahti liian korkeaksi. KAnsiremppa tehtiin pari kesää sitten joten tuskin ainakaan venttiilejä olis palanut...?
Sedan GT '73
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

jos o2 liian korkea (yli 5) vuotaa joku venttiili tai sit kaipaa ne kaipaa säätöä, saattaa olla imuvuoto tai sit putki vuotaa mut senhän jo korjasit.

jos HC liian korkea se kertoo että tulee palamattomana läpi tavaraa. eli joko saa liikaa bensaa jolloin yleensä myös co on liian korkea, tai sit se ei polta sitä oikeaa määrää kunnolla (huono kipinä, esim tulpat tai johdot)

pikkuhommia kaikki nuo XD
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

joo, yleensä moottorin kun moottorin saapi helposti läpi noista pakokaasutesteistä (ei kat/vähäp. :P) ihan pienellä säädöllä.
Kannattaa lähteä liikkeelle siitä, että kuuntelee miltä se kone kuulostaa. tanikkaa aikanaan leimatessa meni läpi, vaikka yhessä sylinterissä kanto pakoventtiili.

Onko käyntiääni tasainen tyhjäkäynnillä? röpötys ja puputus vihjaa seosongelmiin, eli alipainevuoto/kaasarissa säädöt päin annelia.
Kannattaa katsoa läpi kaikki imusarjasta ja kaasarista lähtevät alipaineletkut.
Kantavat venttiilit voi todeta puristuspainemittarilla. Yleensä ei sähköpuolella mitään ihmeellistä edes mahdu löytymään, mutta hyvä tarkistaa aukeaako kärjet kaikkien pyttyjen kohalla ja onko tulppa ja jakajan kansi ehjä, jos jokin sylinteri on välillä pimeänä.
Joskus osaa kaasari olla niin sohlo, ettei sitä vaan saa enää säädettyä, mutta harvemmin.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

taunusmiehen perus päästökorjaus on venat säätöihin, uudet tulpat, putki vuotamattomaksi ja HANAA ja sit leimalle mukaan ruuvimeisseli XD
metritaunus
Viestit: 17
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 13:29
Paikkakunta: mäntsälä

Viesti Kirjoittaja metritaunus »

tästä ei sitte huudella mutta masinolia tankkiin ja hc tippuu ku lehmän häntä
Vastaa Viestiin