päästöt päin arsetta
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
päästöt päin arsetta
Millähän kaasarilla ton tranun sais leimattua kun päästöt hieman päin persettä. HC(vai happiarvo) oli kait liian korkea tyhmäkäynnillä mut laski ku anto kierroksia. Mutta silloin taas joku toinen arvo(olisko tää nyt se HC sitten) plumpsahti liian korkeaksi. KAnsiremppa tehtiin pari kesää sitten joten tuskin ainakaan venttiilejä olis palanut...?
Sedan GT '73
jos o2 liian korkea (yli 5) vuotaa joku venttiili tai sit kaipaa ne kaipaa säätöä, saattaa olla imuvuoto tai sit putki vuotaa mut senhän jo korjasit.
jos HC liian korkea se kertoo että tulee palamattomana läpi tavaraa. eli joko saa liikaa bensaa jolloin yleensä myös co on liian korkea, tai sit se ei polta sitä oikeaa määrää kunnolla (huono kipinä, esim tulpat tai johdot)
pikkuhommia kaikki nuo XD
jos HC liian korkea se kertoo että tulee palamattomana läpi tavaraa. eli joko saa liikaa bensaa jolloin yleensä myös co on liian korkea, tai sit se ei polta sitä oikeaa määrää kunnolla (huono kipinä, esim tulpat tai johdot)
pikkuhommia kaikki nuo XD
joo, yleensä moottorin kun moottorin saapi helposti läpi noista pakokaasutesteistä (ei kat/vähäp. ) ihan pienellä säädöllä.
Kannattaa lähteä liikkeelle siitä, että kuuntelee miltä se kone kuulostaa. tanikkaa aikanaan leimatessa meni läpi, vaikka yhessä sylinterissä kanto pakoventtiili.
Onko käyntiääni tasainen tyhjäkäynnillä? röpötys ja puputus vihjaa seosongelmiin, eli alipainevuoto/kaasarissa säädöt päin annelia.
Kannattaa katsoa läpi kaikki imusarjasta ja kaasarista lähtevät alipaineletkut.
Kantavat venttiilit voi todeta puristuspainemittarilla. Yleensä ei sähköpuolella mitään ihmeellistä edes mahdu löytymään, mutta hyvä tarkistaa aukeaako kärjet kaikkien pyttyjen kohalla ja onko tulppa ja jakajan kansi ehjä, jos jokin sylinteri on välillä pimeänä.
Joskus osaa kaasari olla niin sohlo, ettei sitä vaan saa enää säädettyä, mutta harvemmin.
Kannattaa lähteä liikkeelle siitä, että kuuntelee miltä se kone kuulostaa. tanikkaa aikanaan leimatessa meni läpi, vaikka yhessä sylinterissä kanto pakoventtiili.
Onko käyntiääni tasainen tyhjäkäynnillä? röpötys ja puputus vihjaa seosongelmiin, eli alipainevuoto/kaasarissa säädöt päin annelia.
Kannattaa katsoa läpi kaikki imusarjasta ja kaasarista lähtevät alipaineletkut.
Kantavat venttiilit voi todeta puristuspainemittarilla. Yleensä ei sähköpuolella mitään ihmeellistä edes mahdu löytymään, mutta hyvä tarkistaa aukeaako kärjet kaikkien pyttyjen kohalla ja onko tulppa ja jakajan kansi ehjä, jos jokin sylinteri on välillä pimeänä.
Joskus osaa kaasari olla niin sohlo, ettei sitä vaan saa enää säädettyä, mutta harvemmin.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 03 Helmi 2005, 13:29
- Paikkakunta: mäntsälä