Koneen vaihto 1.6--->2.0
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Koneen vaihto 1.6--->2.0
Tarviikohan käytännössä muuttaa mitään
kun 1.6 vaihtaa 2.0.
Vaunu on -82,luulis jousien ja jarrujen olevan
samanlaiset kummassakin mallissa.
Kytkimen ja laatikon tietenki joutuu vaihtaan,
mutta vaatiikohan konttori muuta kun luvan anomisen. :?
kun 1.6 vaihtaa 2.0.
Vaunu on -82,luulis jousien ja jarrujen olevan
samanlaiset kummassakin mallissa.
Kytkimen ja laatikon tietenki joutuu vaihtaan,
mutta vaatiikohan konttori muuta kun luvan anomisen. :?
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
Ja kytkintä ja laatikko ei tarvii välttämättä vaihtaa, jos vaihdat niin joudut vaihtamaan myös kardaanin. 9" jarrut vaan taakse ja leimalle. Koneethan on päälle päin samannäköisiä, voithan jättää sen katsastusmiehen huoleksi huomaako Vähän tähän tyyliin kävi itselle joskus ...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 12:43
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Kardaania ei tarvitse vaihtaa, mutta laatikon hännän "jouken" joudut vaihtamaan jos vaihdat ison laatikon...niissä on erikokoiset boorit. Samoin jos laitat 2.0 kytkimen niin ei käy pikku lootaan..Taco kirjoitti:Ja kytkintä ja laatikko ei tarvii välttämättä vaihtaa, jos vaihdat niin joudut vaihtamaan myös kardaanin. 9" jarrut vaan taakse ja leimalle. Koneethan on päälle päin samannäköisiä, voithan jättää sen katsastusmiehen huoleksi huomaako Vähän tähän tyyliin kävi itselle joskus ...
Muutoskatsastus on läpihuutojuttu. Prosentteja tulee laskutavasta riippuen rapiat 20% koneesta, laatikosta ja 9" jarruista. Muista, että jotkut konttorit vaativat vielä kauppakirjan muutetuista osista.
Eikös GT oo pikku laatikolla mut isolla kytkimellä ,GT:n levyjä puol vuotta sit haeskelin mut ei saanu hopalta eikä motonetistä mutta Rally Racesta sai .Nii levyhän on halkaisijaltaan sen 215 mm ja spooreja 20 .
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Voishan tätä reseptiä tietenkin käyttää loppuunTaco kirjoitti:Ja kytkintä ja laatikko ei tarvii välttämättä vaihtaa, jos vaihdat niin joudut vaihtamaan myös kardaanin. 9" jarrut vaan taakse ja leimalle. Koneethan on päälle päin samannäköisiä, voithan jättää sen katsastusmiehen huoleksi huomaako Vähän tähän tyyliin kävi itselle joskus ...
asti ja unohtaa vaihtaa myös ne takajarrut
Hyvää tietoa on tullut,tunnen itseni taas
fixummaksi ihimiseksi.
mun taunus/cortina raamatun mukaan 2.0 rivi 4 (käytettiin vain cortinassa), 2.0 V6, 1,6 GT ja jopa tavallinen 1,6 rivi 4 on alussa kaikki ollut samantyyppisellä laatikolla (70...73 mallit) ilmeisesti myöhemmin ne rupesi laittamaan myös pienempää laatikkoa 1,6 koneeseen. tietysti kytkinkopan muoto ja akselin pituus ovat v-moottoreissa olleet erilaiset:)
lisäksi se kirja väittää että niissä vanhemmissa malleissa on erillinen pultattu kytkinkoppa ollut vain Cortinassa
lisäksi se kirja väittää että niissä vanhemmissa malleissa on erillinen pultattu kytkinkoppa ollut vain Cortinassa
Joop, voisin melkein allekirjoittaa kokemuksen perusteella. ainakin siinä niissä 1-koppasissa taunuksissa, jotka mulle on vastaan sattunu, on ollu "iso" loota, ja sisälmykset on käyny täysin ristiin tuon 2.0 v6:n laatikon kanssa. ainoat ero olivat mittarinpyörittäjässä, kytkinakselissa ja siinä että nuisssa OHC:n laatikoissa oli kiinteä kaulus. tuo v6:n laatikko on jostain 70-luvun alkupuolelta myöskin, mutta irroitettavalla kauluksella.MrBungle kirjoitti:mun taunus/cortina raamatun mukaan 2.0 rivi 4 (käytettiin vain cortinassa), 2.0 V6, 1,6 GT ja jopa tavallinen 1,6 rivi 4 on alussa kaikki ollut samantyyppisellä laatikolla (70...73 mallit) ilmeisesti myöhemmin ne rupesi laittamaan myös pienempää laatikkoa 1,6 koneeseen. tietysti kytkinkopan muoto ja akselin pituus ovat v-moottoreissa olleet erilaiset:)
lisäksi se kirja väittää että niissä vanhemmissa malleissa on erillinen pultattu kytkinkoppa ollut vain Cortinassa
oletettavasti moottorin kanssa samasta autosta peräisin, joka ei ole ainakaan 1, 2 tai 3 -sarjan taunus, koska kiinnikkeet ja öljypohja on muotoiltu itse. moottorissa valuleimat 9/68, mutta tuon "uudemman" mallin koneet tuli käyttöön vasta 69->?
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
1.6 GT:ssä ja 2.0:ssa on sama iso laatikko ja niin ollen sama kytkin, 215 mm halkaisijaltaan ja 23-urainen. Yks-kuus-geeteessä on myös mahdollista löytyä 215 mm levy 20 uralla, mutta tämä on tosi harvinainen.
1.6 GT:ssähän on muutenkin kaikki alustan palikat vastaavia kun 2.0:ssa.
1.6 GT:ssähän on muutenkin kaikki alustan palikat vastaavia kun 2.0:ssa.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i