pakkanen...

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Jep syylärissä on vettä.Mutta mutta jotta lukkosulassa olisi VETTÄ ??!! Itse olen olen ollut jo 26v öljyalalla jopa sekoittanut lukkosulaa.Siihen laitetaan erittäin ohutta synteetistä ÖLJYÄ n.60% n,40% isopropanolia ja korroosionestoainetta.VETTÄ en ole vielä lisännyt sekoitukseen.Mutta lupaan ilmoittaa heti kun sekoitus ohjeet muuttuu ja lisätään VETTÄ.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kun propanoli sulattaa sen jään niin sitten siellä on vettä.
janzamur

Viesti Kirjoittaja janzamur »

oon ite nähny kun jätkät sipoossa teki sellasta myyntiin ja naureskeli kauhalla tynnyriin lotratessaan naureskeli että minkävahvusia litkuja tällä
kertaa tulee,just nimenomaan lukkosulaa...eehhehe-eehhehe... mutta ei siinä mittään jos tahtoo toisin uskoa.kyllä se on toi mainittu crc-aseöljy minkä voimaan janzamarkin kumartaa..ja on niitä parempiakin vielä,esimerkiksi lämmitetty autotalli..oliskin sellanen...nyyh. :D
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Fortum tekee aitoa lukkosulaa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Joo,nois aseöljyis on kyllä eroa.crc:n toimii tosiaan hyvin.ite oon käyttäny würthin vaseliinisprayta,ei oo jäistä ollu ongelmia lukoissa.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Würthin vaseliinispray jäykistyy iän myötä. Würthin leikkuuöljy on hyvä aine lukkoihin.
jhiukka
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Marras 2004, 00:28
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja jhiukka »

Ihan totta. Jämähti lukot jäähän ja minä lukkosulalla sulattelemaan. No sulihan ne ja sai ovet auki sen yhden kerran. Seuraavana päivänä taas lukot jäässä vaikka lukkosulapullon kyljessä mainostetaan notta öljyäkin on seassa. Kaiken lisäksi vielä saksalainen tuote (EisFrei) joten luulisi olevan laadukaskin.
Tuon tapauksen jälkeen ollaankin sitten oltu ihan CRC linjalla ja hyvin on pelannut.
Juhana
janzman

Viesti Kirjoittaja janzman »

aivan... :D
Gargoyle1
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Loka 2004, 22:39
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gargoyle1 »

Joo, ajelin eilettäin n.300 km tanarilla lapista ouluun,perkele pakkanen paukkui ja kylmä oli parhaillaan -27,lämmintä ilmaa ei juuri tullu vaikka lämpömittari näytti et kone on lämmin ja oikein hyvin mikä lie on sitten kyllä V6:n luulis lämmittävän onkohan siinä lämmittimessä sitten jokin säätövipu jumissa
janzimar

Viesti Kirjoittaja janzimar »

pikaohje olis tarkistaa vedet ja kääntää lämppärinletkut kiertämään väärinpäin,ja jos alkaa auttaa niin sitten varmaan parempi huuhtelu,saattaa olla vaan roskia tai jotain,onko pakkasnesteet muuten kunnossa?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Näistä sen enempää tietämättä ja mitä milloinkin lähinnä "rost-off" tyylisiä aineita lukkoon työntäneenä -
Mulla jääty lukot ku tuli eka pakkaset, ostin tarvikeliikkeestä "lukkoöljyä" jossa on Shellin tarra. Tätä ku tempasin niin aukes, eikä oo sen jälkeen jäätyny. Kyseessä ei kuitenkaan ollu Taunus, oisko sillä vaikutusta? :wink:

ja Gargoyle... Mun coupe on aina lämmenny pirun hyvin. Ajelin tossa kuitenkin kaverin coupella vasta ja huomasin että se ei todellakaan lämpeä samalla tavalla kuin omani, jossa pelkkä tuulilasinpuhallin sulattaa takalasinkin. Kaverilla onkin oma termostaattikotelonsa, joka kierrättää veden ennen syyläriä koneen ollessa kylmä... mutta näin sen pitäs vain lämmetä nopeempaa, ei pysyä kylmänä. Ellei sitten ole huono termostaatti tms.

1. Kiertäähän vesi oikein päin lämmityslaitteen kennossa? -
viewtopic.php?t=212

2. Missä kunnossa on lämmityslaitteen moottori? Omani rupesi joskus katkomaan ja vaihdettuani huomasin ettei tukka tahtonut enää pysyä päässä :) Tuli melkein puolet enemmän tehoa nimittäin...

3. Keskikonsoli on sopivasti lämmityskanavien edessä....
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
janzimus

Viesti Kirjoittaja janzimus »

niin..onhan kansipahvi kunnossa?tulipahan sekin mieleen..
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

toi aseöljy saattaa olla aika hyvä idea, mutta ite on CRC tai R2 tai spray vaseliiniä pistänyt jo useamman vuoden eikä ole ollut mitään ongelmaa.
Tietenkin silikoonia tiivisteihin
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

KANNATTAISKO JO ETUKÄTEEN VOIDELLA LUKOT, ENNEN PAKKASIA. :roll: TURHA NIITÄ SEN JÄLKEEN KUN JO LUKOT UMPIJÄÄSSÄ.
janzman

Viesti Kirjoittaja janzman »

mitäs hauskaa siinä nyt olis..pitäähän sitä joka vuosi jotain päästä rimpuilemaan..kasvattaa luonnetta..
Vastaa Viestiin