Miten OHC:stä öljyryöstö turbolle?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tuomas
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Syys 2005, 14:46
Paikkakunta: Helsinki

Miten OHC:stä öljyryöstö turbolle?

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Niin mitenkäs se aikanaan tehtiin niissä perus Stockman-turboissa? No öljypohjaan siis tietty pitää hitsata paluu, mutta mitenkäs se tulo? Olisi tuossa vähän ylimääräisiä turbohiluja niin voisi tutun katsastumiehen kiusaksi joskus harrastaa vähän ruuvailua :D .

Kärjettömän sytkän alipainekello pitäisi sitten tietysti jotenkin saada aikaistamaan ahdoilla, mutta mikäs patentti siihen auttaisi?

Niin joo ja viimeinen tällä kertaa mieltä askarruttanut kysymys on se että onko markkinoilla joskus ollut vaakaimu solexille imusarjaa OHC:n vai meneekö omavalmistelinjalle?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

http://www.sheikki.com/
Tuolta vois kokeilla haeskella tuota imusarjaa..
Taunus Maximus =)
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

T-kappale öljynpaineanturin ja lohkon väliin.
2-toiminen alipane säädin.
Ainakin Lynx on tehnyt sarjaa yhdelle vaakaimulle, joskus jopa näkyy käytettynä olevan myynnissä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
maza
Viestit: 109
Liittynyt: 15 Marras 2004, 17:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja maza »

Ja eikös tommonen kakstoiminen alipainesäädin löydy brassi eskosta.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul ois tommonen imusarja ja siinä on Solex kiinni.
http://koti.mbnet.fi/~musse67/Taunus/solex.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

maza kirjoitti:Ja eikös tommonen kakstoiminen alipainesäädin löydy brassi eskosta.
Pemarista ja volvosta löytyy myös.

Jos kaasarina meinasit ton puhallin projektin toteuttaa, niin yksi vaakaimu ei ole ratkaisu. Niitä pitää olla pari ja mielellään jonkun muun merkkisiä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Jari H kirjoitti:yksi vaakaimu ei ole ratkaisu.
Kerro lisää :) Ite vähä suunnittelin yhtä paineistetua vaakaimua, kun ei noita DAT:ttejakaan tunnu puissa kasvavan. :wink:
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Tuomas
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Syys 2005, 14:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Höpö höpö. Siis etsin yksikurkkuiselle solexille imusarjaa. 240:n R-sport turbo-Volvon ylijäämä osia on siis hyllyssä. Muuttuvakurkkuisella Solex 175 CD:llä pelittää...ei ehkä modernisti mutta pelittää kuitenkin :) .

Alipainesäätimet menevät siis nähtävästi ristiin Fordin ja Volvojen kärjettömien jakajoiden kanssa? Enpäs tajunnut edes katsoa.
Tuomas
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Syys 2005, 14:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Niin siis joo Dellorton DHLA 40:iä löytyisi kyllä tuplina mutta kun en jaksaisi pakertaa painekoteloa... Mitenhän DHLA:t muuten pelittävät turbon kanssa? Kohot kestää jne.?

No laitetaan nyt ensin tuplat vaparina. Alustakin on niin kamala että oksat pois ja Type 9 :n laatikkokin varmaan antautuisi kun innostuisi turboa virittämään...
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ei se laatikko antaudu, jos vaan osaat käyttää kytkintä ja vaihteita ;)

Tietysti eihän se mitään 400hv lukemia kestä :D, mutta kyllä se nyt reilua 200hv kestää :)
Avatar
Jaakko85
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Touko 2006, 20:34

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Eiköhän tuon laatikonkestokin riipu ihan ajotavasta ja tuurista. Alkaa kuitenkin olemaan noillakin vaihteistoilla jo ikää eli saattavat hajota jo vakioissa.
evo Taunus
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

raimo kirjoitti:
Jari H kirjoitti:yksi vaakaimu ei ole ratkaisu.
Kerro lisää :) Ite vähä suunnittelin yhtä paineistetua vaakaimua, kun ei noita DAT:ttejakaan tunnu puissa kasvavan. :wink:
Jos oot Dattia vaille voin tiedustella kaverilta mihin hintaan se sellasen myis. Omaani en myy. Ainakaan vielä.

Eiks turbo volvot käyttäny paineistettua srömbergiä. Ei oo koskaan vielä tullu vastaan muutuvakurkkusta Solexia. Ainoa turbo Solex jonka on ollu testissä oli renusta kotoisin, 1 kurkkuinen. Oli 2 päivää ja jatkoi sitten matkaa.
Ehjiä vapari Telluja voi käyttää pienillä (alle kilo) paineilla kunhan vaihtaa suutin kannet sellaisiin mihin saa letkut kiinni. Samalla kannattaa kannen tiivisteet vaihtaa turbo malliseksi. Alle 200 neulaventtiileillä ei kannata edes yrittää alkaa leikkiä. Tapauksesta riippuen saattaa hajottajat joutua vaihtamaan. 11, mahdollisesti myös 14 seosputket toimii. Mitä suuttimiin sitten tulee, kannattaa unohtaa se mitä vaparin säätämisessä on oppinut.

Type 9:n kestosta Timppa varmaan voi kertoa lisää. Näkyy se ainakin vielä +450Nm kestävän.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kyllä toi type-9 kestää jos on kunnossa...
aina välillä tossa omassa toi 3:nen tuuttaa varattua... :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Tuomas
Viestit: 80
Liittynyt: 20 Syys 2005, 14:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Strömppää löytyy myös mallinimellä Solex 175 CD . Sama laite.
Vastaa Viestiin