Miten OHC:stä öljyryöstö turbolle?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Miten OHC:stä öljyryöstö turbolle?
Niin mitenkäs se aikanaan tehtiin niissä perus Stockman-turboissa? No öljypohjaan siis tietty pitää hitsata paluu, mutta mitenkäs se tulo? Olisi tuossa vähän ylimääräisiä turbohiluja niin voisi tutun katsastumiehen kiusaksi joskus harrastaa vähän ruuvailua .
Kärjettömän sytkän alipainekello pitäisi sitten tietysti jotenkin saada aikaistamaan ahdoilla, mutta mikäs patentti siihen auttaisi?
Niin joo ja viimeinen tällä kertaa mieltä askarruttanut kysymys on se että onko markkinoilla joskus ollut vaakaimu solexille imusarjaa OHC:n vai meneekö omavalmistelinjalle?
Kärjettömän sytkän alipainekello pitäisi sitten tietysti jotenkin saada aikaistamaan ahdoilla, mutta mikäs patentti siihen auttaisi?
Niin joo ja viimeinen tällä kertaa mieltä askarruttanut kysymys on se että onko markkinoilla joskus ollut vaakaimu solexille imusarjaa OHC:n vai meneekö omavalmistelinjalle?
Mul ois tommonen imusarja ja siinä on Solex kiinni.
http://koti.mbnet.fi/~musse67/Taunus/solex.jpg
http://koti.mbnet.fi/~musse67/Taunus/solex.jpg
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Pemarista ja volvosta löytyy myös.maza kirjoitti:Ja eikös tommonen kakstoiminen alipainesäädin löydy brassi eskosta.
Jos kaasarina meinasit ton puhallin projektin toteuttaa, niin yksi vaakaimu ei ole ratkaisu. Niitä pitää olla pari ja mielellään jonkun muun merkkisiä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Kerro lisää Ite vähä suunnittelin yhtä paineistetua vaakaimua, kun ei noita DAT:ttejakaan tunnu puissa kasvavan.Jari H kirjoitti:yksi vaakaimu ei ole ratkaisu.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Höpö höpö. Siis etsin yksikurkkuiselle solexille imusarjaa. 240:n R-sport turbo-Volvon ylijäämä osia on siis hyllyssä. Muuttuvakurkkuisella Solex 175 CD:llä pelittää...ei ehkä modernisti mutta pelittää kuitenkin .
Alipainesäätimet menevät siis nähtävästi ristiin Fordin ja Volvojen kärjettömien jakajoiden kanssa? Enpäs tajunnut edes katsoa.
Alipainesäätimet menevät siis nähtävästi ristiin Fordin ja Volvojen kärjettömien jakajoiden kanssa? Enpäs tajunnut edes katsoa.
Niin siis joo Dellorton DHLA 40:iä löytyisi kyllä tuplina mutta kun en jaksaisi pakertaa painekoteloa... Mitenhän DHLA:t muuten pelittävät turbon kanssa? Kohot kestää jne.?
No laitetaan nyt ensin tuplat vaparina. Alustakin on niin kamala että oksat pois ja Type 9 :n laatikkokin varmaan antautuisi kun innostuisi turboa virittämään...
No laitetaan nyt ensin tuplat vaparina. Alustakin on niin kamala että oksat pois ja Type 9 :n laatikkokin varmaan antautuisi kun innostuisi turboa virittämään...
Jos oot Dattia vaille voin tiedustella kaverilta mihin hintaan se sellasen myis. Omaani en myy. Ainakaan vielä.raimo kirjoitti:Kerro lisää Ite vähä suunnittelin yhtä paineistetua vaakaimua, kun ei noita DAT:ttejakaan tunnu puissa kasvavan.Jari H kirjoitti:yksi vaakaimu ei ole ratkaisu.
Eiks turbo volvot käyttäny paineistettua srömbergiä. Ei oo koskaan vielä tullu vastaan muutuvakurkkusta Solexia. Ainoa turbo Solex jonka on ollu testissä oli renusta kotoisin, 1 kurkkuinen. Oli 2 päivää ja jatkoi sitten matkaa.
Ehjiä vapari Telluja voi käyttää pienillä (alle kilo) paineilla kunhan vaihtaa suutin kannet sellaisiin mihin saa letkut kiinni. Samalla kannattaa kannen tiivisteet vaihtaa turbo malliseksi. Alle 200 neulaventtiileillä ei kannata edes yrittää alkaa leikkiä. Tapauksesta riippuen saattaa hajottajat joutua vaihtamaan. 11, mahdollisesti myös 14 seosputket toimii. Mitä suuttimiin sitten tulee, kannattaa unohtaa se mitä vaparin säätämisessä on oppinut.
Type 9:n kestosta Timppa varmaan voi kertoa lisää. Näkyy se ainakin vielä +450Nm kestävän.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..