1.8/2.0 Zetec E+MT75 -74 Taunukseen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Mittasin tänään tuon Zetecin ja hammastangon välin, 135mm rullamitalla, koneen pitäisi olla samalla korkeudella kuin OHC. 2-osaisen pohjan aluosa samasta kohtaa n 130mm. Aika tiukkaa voi tehdä, kun se peltiosakin pitää saada tuohon väliin.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Avatar
Pale
Viestit: 162
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 22:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pale »

Ihte oon aatellu zetecciä tohon omaan taunukseen nii mitehän mahtaa olla sitten muutoskatastus? pittääkö olla millasia lippusia ja lappusia ja pitääkö vaihtaa jarruja ja jousia jne. :roll:
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Paler kirjoitti:Ihte oon aatellu zetecciä tohon omaan taunukseen nii mitehän mahtaa olla sitten muutoskatastus? pittääkö olla millasia lippusia ja lappusia ja pitääkö vaihtaa jarruja ja jousia jne. :roll:

Mulle sanoi konttorilla katastusmies että laita ysituumaset takajarrut ja tuo tänne nii leimataan se. Kohtahan on jo senkin aika.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Hautala
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Loka 2009, 09:47
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Hautala »

Ittellä zetec ja eihän tuo muutoksia tartte ku 2litrasen jarrut eli taakse muutta 9" :)
Ftw-
Viestit: 58
Liittynyt: 21 Loka 2010, 13:26
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ftw- »

Mites ootte sähköt toteuttanut? Tohon granadaan hankin rutatun focuksen tekniikanluovuttajaks ja ajattelin siirtää focuksen sähköt ja mittariston kokonaisuudessaan siihen. Sais vähän nykyaikasemmat sähköt,ois sähkölaiseille ja keskuslukolle kunnolliset piuhat ja sais säilytettyä obd:n.
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

eihän zetecci tarvi periaatteessa kuin oman boksinsa ja sen johdot.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Samu kirjoitti:eihän zetecci tarvi periaatteessa kuin oman boksinsa ja sen johdot.
Ja loput ajoneston hilppeet...
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Ftw- kirjoitti:Mites ootte sähköt toteuttanut? Tohon granadaan hankin rutatun focuksen tekniikanluovuttajaks ja ajattelin siirtää focuksen sähköt ja mittariston kokonaisuudessaan siihen. Sais vähän nykyaikasemmat sähköt,ois sähkölaiseille ja keskuslukolle kunnolliset piuhat ja sais säilytettyä obd:n.
Minä laitoin tuohon -79:siin Mondeon boksin ja mittariston ja Mondeon johtosarjasta kaikki tarpeelliset piuhat. Johtosarjasta raksin pois ABS:n, ilmastoinnin yms. piuhoja, mitä ei tullut käyttöön. Virtaa tartti muutamaan paikkaan, 6 sulaketta ja 4 relettä. Kannattaa purkaa mahdollisimman pitkälle kaikki johdot luovuttajasta ja merkata joka ikinen piuha, minkä irroittaa. Helpottaa huomattavasti asennusvaihetta. Mulla on koneella Focuksen sähkökaaviot, jos tarttet, n. 800 sivuinen PDF.
Muurahainen kirjoitti:Ja loput ajoneston hilppeet...
Virtalukon ympäriltä se vastaanotinrinkula, avain samasta autosta, kun mistä boksi on ja ledi. Renkulaan kytketään 2 piuhaa boksille ja muistaakseni virta ja maa, Ledille maadoitus boksilta ja virta suoraan. Avain vaikka nippusiteellä kiinni vastaanottimeen, niin toimii.


Tuolta apuja tähän aiheeseen.

"How to" OEM zetec ecu with Pats info.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Mulla on mega ja suorasytty ohari. Josain vaiheessa jos vaihtuu zeteciin,niin menee aika kivuttomasti.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Ftw-
Viestit: 58
Liittynyt: 21 Loka 2010, 13:26
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ftw- »

Noh katotaan kun saa sähköt auton purettua että miten lohduton kasa piuhaa löytyy,toistaiseksi pidetään suunnitelmana siirtää kaikki.
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Ftw- kirjoitti:Noh katotaan kun saa sähköt auton purettua että miten lohduton kasa piuhaa löytyy,toistaiseksi pidetään suunnitelmana siirtää kaikki.
Yhden Mondeon kokemuksella sitä piuhaa on ihan saatanasti :twisted: Mulla jäi n.3/4 ylimääräiseksi.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Ftw-
Viestit: 58
Liittynyt: 21 Loka 2010, 13:26
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ftw- »

Onkos 1.8 ja 2.0 sähköissä merkittäviä eroja? Toi pellin alle tuleva on 1.8 black top kun sellanen sattuu valmiina olemaan mutta tarkotus ois vaihtaa se myöhemmin kakslitraseks.
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Ftw- kirjoitti:Onkos 1.8 ja 2.0 sähköissä merkittäviä eroja? Toi pellin alle tuleva on 1.8 black top kun sellanen sattuu valmiina olemaan mutta tarkotus ois vaihtaa se myöhemmin kakslitraseks.
Riippuu täysin boksista. Joittenkin piuhojen paikat voi vaihtua. Itse koneen sähköt taitaa olla kaikissa samat. Osassa Focuksista ainakin on kannessa lämpöanturi. Laitoin itse Blacktopin sähköt silvertoppiin. Tosin imusarja ja laturikin on blacktopista.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Ftw-
Viestit: 58
Liittynyt: 21 Loka 2010, 13:26
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Ftw- »

No toi 1.8 kansi ois tarkotus laittaa sen 2.0 päälle.
Vastaa Viestiin