Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Mittasin tänään tuon Zetecin ja hammastangon välin, 135mm rullamitalla, koneen pitäisi olla samalla korkeudella kuin OHC. 2-osaisen pohjan aluosa samasta kohtaa n 130mm. Aika tiukkaa voi tehdä, kun se peltiosakin pitää saada tuohon väliin.
Ihte oon aatellu zetecciä tohon omaan taunukseen nii mitehän mahtaa olla sitten muutoskatastus? pittääkö olla millasia lippusia ja lappusia ja pitääkö vaihtaa jarruja ja jousia jne.
Paler kirjoitti:Ihte oon aatellu zetecciä tohon omaan taunukseen nii mitehän mahtaa olla sitten muutoskatastus? pittääkö olla millasia lippusia ja lappusia ja pitääkö vaihtaa jarruja ja jousia jne.
Mulle sanoi konttorilla katastusmies että laita ysituumaset takajarrut ja tuo tänne nii leimataan se. Kohtahan on jo senkin aika.
Mites ootte sähköt toteuttanut? Tohon granadaan hankin rutatun focuksen tekniikanluovuttajaks ja ajattelin siirtää focuksen sähköt ja mittariston kokonaisuudessaan siihen. Sais vähän nykyaikasemmat sähköt,ois sähkölaiseille ja keskuslukolle kunnolliset piuhat ja sais säilytettyä obd:n.
eihän zetecci tarvi periaatteessa kuin oman boksinsa ja sen johdot.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ftw- kirjoitti:Mites ootte sähköt toteuttanut? Tohon granadaan hankin rutatun focuksen tekniikanluovuttajaks ja ajattelin siirtää focuksen sähköt ja mittariston kokonaisuudessaan siihen. Sais vähän nykyaikasemmat sähköt,ois sähkölaiseille ja keskuslukolle kunnolliset piuhat ja sais säilytettyä obd:n.
Minä laitoin tuohon -79:siin Mondeon boksin ja mittariston ja Mondeon johtosarjasta kaikki tarpeelliset piuhat. Johtosarjasta raksin pois ABS:n, ilmastoinnin yms. piuhoja, mitä ei tullut käyttöön. Virtaa tartti muutamaan paikkaan, 6 sulaketta ja 4 relettä. Kannattaa purkaa mahdollisimman pitkälle kaikki johdot luovuttajasta ja merkata joka ikinen piuha, minkä irroittaa. Helpottaa huomattavasti asennusvaihetta. Mulla on koneella Focuksen sähkökaaviot, jos tarttet, n. 800 sivuinen PDF.
Muurahainen kirjoitti:Ja loput ajoneston hilppeet...
Virtalukon ympäriltä se vastaanotinrinkula, avain samasta autosta, kun mistä boksi on ja ledi. Renkulaan kytketään 2 piuhaa boksille ja muistaakseni virta ja maa, Ledille maadoitus boksilta ja virta suoraan. Avain vaikka nippusiteellä kiinni vastaanottimeen, niin toimii.
Onkos 1.8 ja 2.0 sähköissä merkittäviä eroja? Toi pellin alle tuleva on 1.8 black top kun sellanen sattuu valmiina olemaan mutta tarkotus ois vaihtaa se myöhemmin kakslitraseks.
Ftw- kirjoitti:Onkos 1.8 ja 2.0 sähköissä merkittäviä eroja? Toi pellin alle tuleva on 1.8 black top kun sellanen sattuu valmiina olemaan mutta tarkotus ois vaihtaa se myöhemmin kakslitraseks.
Riippuu täysin boksista. Joittenkin piuhojen paikat voi vaihtua. Itse koneen sähköt taitaa olla kaikissa samat. Osassa Focuksista ainakin on kannessa lämpöanturi. Laitoin itse Blacktopin sähköt silvertoppiin. Tosin imusarja ja laturikin on blacktopista.