Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Mulla meni aikoinaan 2.0 OHC:sta remmi poikki. Silloin kyselin ja yks korjaamo väitti että 1.6:ssa ei ole hätää, 2.0:ssa venat voi ottaa kiinni mäntiin. Toinen korjaamo väitti taas päin vastoin
Omassani ei käynyt kuinkaan... tiedä sitten mikä on totuus ?
Tuossa AutoDatan hihnanvaihto ohjeessa ymmärtääkseni kerrotaan että 1.6:ssa ottaa venat mäntiin kiinni, mutta 2.0:ssa ei? Sen ainakin tiedän että 2.0:ssa ei ota kiinni virinokallakaan. Riippuu tietysti nostosta.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Ei oo omakohtaista kokemusta hihnan katkeamisesta mutta venttiilinkumeja vaihdellessa pyöräytin aina männän ykk:aan ja tiputin venttiilin päälle. Varsi jäi sen verran reilusti vielä näkyviin että tuli just siinä mieleen mitä jälkeä se luultavasti tekis. Kone 1,6..
Se varmaan tulee 1,6:ssa testattua kohta kun en yhtään tiedä minkä ikäinen tuo remmi on. Näkeekö siitä remmistä kun se alkaa olla vaihtokunnossa? Itselläni ei ainakaan ole mitään halkeamia siinä ja hampaat ei ole pyöristyneet reunoilta tai mitään..
No ainakin mulla näytti remmi ihan hyvässä kunnossa ja vielä näyttääkin mutta kumminkin repes poikki yhtäkkiä perjantaina ja eileen laitoin uus remmi paikoilleen ja ei muuta kuin käyntiin eikä mitään ongelmaa
Kaveri aikanaan viritti Escorttia ja pyöriteltiin 2.0 OHC konetta ilman jakohihnaa, eikä missään vaiheessa ottannu männät kiinni venoihin. Sillä oli joku aika kiree nokkakin siinä kiinni.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98