Jarruasiaa
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Jarruasiaa
Tossa zoomailin yhtä mk3:a ja tuli mieleeni että noissahan on jarruputkitus etupäässä jotenkin erilainen?
Mites se nyt sitten on noissa vanhemmissa?
Mites se nyt sitten on noissa vanhemmissa?
jarrut joo..en oo seurannu eroja..mutta.
pitäis taas vaihtaa etujarrupalat..pitäisköhän Ehkä kestää vähän
kauemmin kuin tommoset 5000 km..makaa ne päällä kyllä
mutta onko vaan motonetin palat vai,kun tuntuu että ne on paljon pehmeempää tavaraa mitä muutama vuosi takaperin?
joku 5000km sitten vaihdoin enkä niin kuluttavasti kuitenkaan aja..
ja täysin loppu,rohina vaan käy..pitää ne läpi käydä muutenkin..
kunhan ihmettelen vaan tota laatua..tai sen puutetta?
pitäis taas vaihtaa etujarrupalat..pitäisköhän Ehkä kestää vähän
kauemmin kuin tommoset 5000 km..makaa ne päällä kyllä
mutta onko vaan motonetin palat vai,kun tuntuu että ne on paljon pehmeempää tavaraa mitä muutama vuosi takaperin?
joku 5000km sitten vaihdoin enkä niin kuluttavasti kuitenkaan aja..
ja täysin loppu,rohina vaan käy..pitää ne läpi käydä muutenkin..
kunhan ihmettelen vaan tota laatua..tai sen puutetta?
Taunus Maximus =)
niin siis kaikissa on takajarrut samanlaiset.
ykköskoppasessa menee etujarruputki kuskinpuolelta yhellä jarruletkulla etukelkkaan ja kuskinpuolella on t-kappale, josta lähtee jarruputki etuakselia pitkin apparin puolelle ja jarruletku kuskinpuolen jarrusatulaan.
mk2 ja mk3 -taunuksissa jarruletkut sylintereille menevät suoraan korista, ja apparin puolelle putki kiertää tuliseinää vasten.
mk1 ja mk2 -taunuksissa on samanlainen jarrupääsylinteri, eli kahdella lähöllä, etu- ja takapiirit erikseen. mk3 taunuksissa taas on kolme lähtöä, joista kaksi etujarruille. Ja ennenkun jarruputket haarautuvat millekkään kantille, ne kiertävät jonkun ihme tasauspiirin kautta (tuommonen ihmeellinen pikkunen mötikkä)
ykköskoppasessa menee etujarruputki kuskinpuolelta yhellä jarruletkulla etukelkkaan ja kuskinpuolella on t-kappale, josta lähtee jarruputki etuakselia pitkin apparin puolelle ja jarruletku kuskinpuolen jarrusatulaan.
mk2 ja mk3 -taunuksissa jarruletkut sylintereille menevät suoraan korista, ja apparin puolelle putki kiertää tuliseinää vasten.
mk1 ja mk2 -taunuksissa on samanlainen jarrupääsylinteri, eli kahdella lähöllä, etu- ja takapiirit erikseen. mk3 taunuksissa taas on kolme lähtöä, joista kaksi etujarruille. Ja ennenkun jarruputket haarautuvat millekkään kantille, ne kiertävät jonkun ihme tasauspiirin kautta (tuommonen ihmeellinen pikkunen mötikkä)
Taitaa sylinterit jumia?janzamar kirjoitti:jarrut joo..en oo seurannu eroja..mutta.
pitäis taas vaihtaa etujarrupalat..pitäisköhän Ehkä kestää vähän
kauemmin kuin tommoset 5000 km..makaa ne päällä kyllä
mutta onko vaan motonetin palat vai,kun tuntuu että ne on paljon pehmeempää tavaraa mitä muutama vuosi takaperin?
joku 5000km sitten vaihdoin enkä niin kuluttavasti kuitenkaan aja..
ja täysin loppu,rohina vaan käy..pitää ne läpi käydä muutenkin..
kunhan ihmettelen vaan tota laatua..tai sen puutetta?
Itellä oli edessä 3 putkea -> viewtopic.php?t=357
Lisäks ainakin -71 GXL:ssä on heti tehostimen jälkeen joku mokkula, jolla voi testata onko "jarrut kunnossa". Sisällä on nappi jota painamalla pitäisi syttyä punainen valo. Jos ei syty, niin nesteet on hukassa...
Lisäks ainakin -71 GXL:ssä on heti tehostimen jälkeen joku mokkula, jolla voi testata onko "jarrut kunnossa". Sisällä on nappi jota painamalla pitäisi syttyä punainen valo. Jos ei syty, niin nesteet on hukassa...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Eikä sovi unohtaa www.oldcars.de kataloogia, josta on muuten tullut uusi vuoden 2005 painos ->Hessu kirjoitti:Näissä jarrujen ja alustanosien eroavaisuuksien selvittelyissä Motonetin www-katalogi on näppärä väline.
http://www.oldcars.de/kataloge/taunus/T ... eutsch.htm
http://www.oldcars.de/kataloge/taunus/T ... eutsch.zip
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.