Taunukseen jämäkämpi alusta by RallyRace

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras/RallyRace

Taunukseen jämäkämpi alusta by RallyRace

Viesti Kirjoittaja Vieras/RallyRace »

Olemme Fordin viritysosiin erikoistunut liike Keravalla. Viritämme myös muita autoja/kulkuneuvoja.
Tuotemerkkejämme esim Spax, Gaz, Pipercams, Pipercross, Polysport, Grayston.

http://www.rallyracefin.fi/

Olen laatinut listan asioista jotka tekevät autosta ajetavamman.
Tämä on mielestäni järkevin järjestys:

1.Aliarvostetuin kohde on korin vahvikehitsaus joka vaikuttaa todella paljon, varsinkin neliovisissa.
Huom tehdas on ajanut "Savagella" kilpaa.

2.Puslien vaihto uusiin esim uretaanisiin ja/tai nylonisiin.
-ovat usein loppu 20-30 vuotta vanhoissa autoissa
-kaikkia puslia ei löydy valmiina joten valmistan niitä itse.

3.Iskarit jämäkämpiin esim Spax (jäykkyys säätö)

4.Vasta neljäntenä kohtana jäykemmät jouset esim Spax (voidaan asentaa suoraan paikoilleen ja jäykkys on jo valmiiksi oikea)

5.Vakaajien vaihto tukevampiin.

6.Joku joustaa aina joten rengasprofiilin merkitys korostuu kun edellä mainitut kohdat on hoidettu kuntoon.

Terveisin RallyRace/Sami

PS.Yritämme saada kutoskoneen tuoteluettelon nettiin tämän kuun aikana.
Jos tarvitset luettelon heti niin soita ja tilaa se.
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Pitkälti samaa mieltä..
Mistäs kohtaan suosittelet vahvike hitsaamaan ??
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Mitäs pidätte hintaa uretaanipuslilla??
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mua kiinnostas myös tuo vahvikehitsaus. Oisko kuvia esim.?
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

perhana kun ei tullu itte otettuu kuvia viime keväänä hitsauksista ennen maalausta,omasta hitsattiin lähes tulkoon jokainen piste hitsi sauma uusiks n.3cm saumaa ja n.5cm tyhjää saumojen väliin.esim takapenkin alla oleva poikittainen palkki hitsattiin+kynnyskotelot+hattuhylly ja sen ympärystä ym.oli hyvä hitsata kun oli tervepeltinen projekti...
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
RallyRace

Viesti Kirjoittaja RallyRace »

Terve foorumin lukijoille. TaunusTomin hitsaus on oikeanlaista ja sama sääntö pätee lähes kaikkiin autoihin. Escortista Foordi julkaissut kirjan Escort Rally Preparation (34€), joka käsittelee hitsausta ja muita korin/alustan rakennus vinkkejä joita voi käyttää hyväksi myös Taunuksessa.

http://www.rallyracefin.fi/
Terveisin RallyRace/Sami
Avatar
maza
Viestit: 109
Liittynyt: 15 Marras 2004, 17:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja maza »

Tossa ois jotain kuvia jäykistehitsaamisesta. http://www.spannerfodder.com/the_works_escorts-tech.php
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Mitäs pidätte hintaa uretaanipuslilla??
Sama kiinnostaisi meikää myös.
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

hip hei kun oli riemastuttavaa kun otin hattuhyllyltä sen pahvin pois,oli sitten hattuhylly mennyt poikki noin 15cm..matkalta ja ihan keskeltä..oli ilmeisesti jonkin paikan pakko antaa periksi,kun ne takapenkin takana olevat tangotkin on hitsattu paremmin kiinni..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

rallikäyttöön kun tehään nuo vahvikehitsaukset niin korin yläosaa tulee tukemaan turvakaari että sekään ei pääse elämään. tuommonen seuraus on aika odotettava etenkin 4 ovisessa autossa jos pelkkä pohja vahvistetaan. tuntus että yleensänkin jos peltikoria vahvistetaan se vaatis kaveriksi jotain putkipalkkia että lujuus tosissaan kasvaa, ohuella pellillä kun on tapana murtua periksiantamattoman sauman vierestä rasituksessa.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Polyuretaaniset alustanpuslat

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Pieni tarkentava yksityiskohta puslien saatavuuteen: Sporttiauton valikoimista löytyvät KAIKKI SuperFlexin puslat Taunukseen (ja näitä on varastossa.) http://www.sporttiauto.fi
SuperFlex on alan pioneeri parinkymmenen vuoden valmistus ja tuotekehitys kokemuksella. Itse olemme käyttäneet näitä puslia Taunuksissa jo toistakymmentä vuotta ilman mitään ongelmia, ja myös kilpakäytössä.
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Vastaa Viestiin