Venttiilinvarren kumit?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Venttiilinvarren kumit?

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Ostin venttiilinvarren kumit ja nämä on ne kaulusmalliset.No aloin mallailee niitä paikolleen ja kaveri neuvo että "sopivan" kokosella räikän hylsyllä ja vasaralla naputtelemalla menee.Otin hylsyn joka on noin sen helman kokonen,vasaralla pamauttelin ja ei pysyny kiinni.Eli onko venttiilinvarren kumeissa muka koko eroja kun OHC koneesta on kyse??
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Kyllähän venttiilinjousi ne paikallaan pitää? Mulla ne on menny ihan heittämällä paikalleen, ei niitä tarvinu lyödä tms.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Ja joillakin niitä on jouduttu liimaamaan kun ei muuten kestä paikoillaan...
<------
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ite taas joutunu aina hylsällä naputteleen.
Ja pois ottaessa kans ruuvarilla vääntään
että on lähteny.

Usean kerran olen vaihtanu,enkä vielä
löysiä tapauksia nähäny.
Vihreitä kumeja ovat olleet.
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Ymmärsin, että kyse oli kaulusmallisista ohjurinkumeista? Eli niistä mitkä on vulkanoitu peltilätkään, joka tulee venttiilijousen alle?

Noista "tavallisista" ohjurinkumeista kuulemma vain Herkkon mainitsemat vihreät pysyvät paikoillaan ja omasta kokemuksestakin voin sanoa, että tavalliset mustat eivät pysy paikoillaan ainakaan ilman liimaamista.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Just noi kaulusmalliset.Eli ne pysyy ilman mitään liimailua?Kalliimmat oli, mutta jossain lueskelin että ne olis kuitenkin paremmat.
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Yhdyn Raimoon... :)

Ite oon joskus muinoin laittanu ne paikoilleen jakoavaimella ja vasaralla. Eli jakoavain sivula ja töks. Tiedä onko sitten sen kummempi kuin hylsy...
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Mulla ei pysyny kahdessa venttiilissä vihreä kumi paikoillaan, joten liimavarmistuksella kesti!
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

mulla taas on ollu useampana kesänä just ne tavalliset ilman minkäänlaisia ongelmia :roll:
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Taco kirjoitti:Yhdyn Raimoon...
:shock: :shock: :shock:

:D
Nokes kirjoitti:Eli ne pysyy ilman mitään liimailua?
Jep, eihän ne siltä jousen alta mihinkään pääse :wink:
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Siis joo... kyllä ne menee paikoilleen helposti mutta eria asia on pysyykö ne paikoillaan... :) Kannattaa tarkastaa parin sadan km:n jälkeen.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

raimo kirjoitti:Jep, eihän ne siltä jousen alta mihinkään pääse :wink:
Taco kirjoitti:Siis joo... kyllä ne menee paikoilleen helposti mutta eria asia on pysyykö ne paikoillaan... :) Kannattaa tarkastaa parin sadan km:n jälkeen.
Eli siis mä puhuin edelleen niistä kaulusmalleista, jotka eivät pääse pois paikoiltaan mitenkään :)
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Jeps hyvä homma.Kiitos tiedoista,nyt ei muuta kun niputtaa kansi ja kone nokille.
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Avatar
henkka
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Elo 2005, 15:12
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja henkka »

vee kutoseen ei ilmeisesti ole saatavissa erillaisia kumeja?

meinasin tilata motonetistä ne mitkä sieltä löytyy
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"

+5 muuta
Vastaa Viestiin