2.0 V6 kytkennät

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Melwyn
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Marras 2004, 13:35
Paikkakunta: Eno

2.0 V6 kytkennät

Viesti Kirjoittaja Melwyn »

Ehtoota. Olen tässä jo pari vuotta pitänyt eräänlaista projektia tuosta meikäläisen tanikasta ja homma on näin:
kone+laatikko on paikallaan, perä myös. kardaania täytyy hieman muokata jotta sopii. Kohta pääsee lykkimään apulaitteita konehuoneeseen, mutta siihen se ongelma iskeekin, kun ei ole mitään hajua kiinnityksistä. Osat olivat irrallaan hankittaessa ja muutenkin tuo vinkkelikone on vielä hieman vieras. Joten jos joku tietää neuvoa asiassa niin toivottavasti ilmoittelee minulle..
Kiitän jo etukäteen. :)
- 2.0 V6 Taunus -78 -
- 1.8 Mondeo -94 -
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

??? pitäisi tietää vähän enemmän mistä kiinnityksistä.Eli mitä tarkoitat.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

Laturi tulee kiini semmosella ihmeellisesslä mutkaraudalla kanteen ja kiristin sinne alemmaksi lohkoon. ite kiskoin tosin tuossa kolmoskoppasessa tuon laturin ns. yläpuolelle, kun kävi paremmin. missäs muissa apulaitteissa olisi ongelmia?
Avatar
Melwyn
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Marras 2004, 13:35
Paikkakunta: Eno

Viesti Kirjoittaja Melwyn »

Niin enimmäkseen kyse on noista letkuista+johdoista. Ongelmaa tulee myös syylärin asennuksessa kun menee niin ahtaaks ettei meinaa alkuperäinen isompi syyläri mahtua paksuutensa vuoksi...

Ja mielellään kuvien kanssa ohjeita, kiitos... :wink:
- 2.0 V6 Taunus -78 -
- 1.8 Mondeo -94 -
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Melwyn kirjoitti:Niin enimmäkseen kyse on noista letkuista+johdoista. Ongelmaa tulee myös syylärin asennuksessa kun menee niin ahtaaks ettei meinaa alkuperäinen isompi syyläri mahtua paksuutensa vuoksi...

Ja mielellään kuvien kanssa ohjeita, kiitos... :wink:
http://www.sunpoint.net/~mmodel/oma4.jpg

tuolta löytyy kuvia lisääkin mun romusta jossa on toi 2.0 V6

käy lainaamassa granadan tai taunuksen huoltokirja (haynes) kirjastosta
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Avatar
Melwyn
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Marras 2004, 13:35
Paikkakunta: Eno

Viesti Kirjoittaja Melwyn »

Joo kyllähän tuosta kuvasta jo jotain selviää. Kiitosta vain. :) Ja tuosta kirjasta, on vain vaikea löytää. Ei oo lähimmissä kirjastoissa v6-kattavaa kirjaa. Täytyy varmaan ens kerralla pyytää tilaamaan muualta sellainen.
- 2.0 V6 Taunus -78 -
- 1.8 Mondeo -94 -
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Tuhdimmalle syylärille saat tilaa, kun korvaat kiinteän flektin sähköisellä, syylärin etupuolelle tulevalla ropellilla. On kaikin puolin fiksumpi ratkaisu kuin kiinteä, tarvittavat osat löytyvät miltei mistä tahansa puretusta etuvetoisesta. Esim. mun oma on Fiat Regatasta (ja toimii yhä komen vuoden jälkeen...)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

tuohan kuullosti hyvältä..! :D
sähköflekti minulle myös!!
Taunus Maximus =)
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Melwyn kirjoitti:Joo kyllähän tuosta kuvasta jo jotain selviää. Kiitosta vain. :) Ja tuosta kirjasta, on vain vaikea löytää. Ei oo lähimmissä kirjastoissa v6-kattavaa kirjaa. Täytyy varmaan ens kerralla pyytää tilaamaan muualta sellainen.
www.alfamer.fi
löytyy kaikki tarvittava

mulla ei ainakaan pelkkä sähköflekti riitä (tää on jostain 1.5 japsiromusta) jäähdyttämään V6
voisi tietenkin ehtiä suurempaa.
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Vastaa Viestiin