Laatikon vaihdon yhteydessä löysin 2.3 koneesta 2-litrasen koneen kytkimen ja vauhtipyörän. Vaihdoin tilalle 2.3 kytkimen ja auton mukana tulleen 2.3 vauhtipyörän. Nyt tuli kuitenkin ongelma, kun uudessa vauhtipyörässä onkin hammaskehä kauempana koneesta kuin vanhassa, eikä startin ratas enää ylety kuin hipomaan vauhtipyörän ratasta.
Motonet listaa veekutosille eri startit ennen ja jälkeen -76, eli siinä vaiheessa on kai mitat muuttuneet.
ELI jos jollakulla lojuu nurkissa ylimääräistä v6 starttia niin saa kertoa. Hätätapauksessa kiinnostaa myös v6 vauhtipyörät, vaikka ei kyllä huvittais purkaa taas tota... ...ja kiire olis...
starttiasiaa
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
starttiasiaa
-71 Coupe GT
Re: starttiasiaa
Mulla ainakin kävi täysin sama startti molemmilla vauhtipyörillä! Mistähän äijä aina löytää noita ihme variaatioita Mulla olis startti, mut en raaski sitä vielä myydä, kun saattaa vielä olla käyttöä. V6 Transitissa on samanlainen startti ja mahdollisesti myös V4 Saabissa?Jukkis kirjoitti:Laatikon vaihdon yhteydessä löysin 2.3 koneesta 2-litrasen koneen kytkimen ja vauhtipyörän. Vaihdoin tilalle 2.3 kytkimen ja auton mukana tulleen 2.3 vauhtipyörän. Nyt tuli kuitenkin ongelma, kun uudessa vauhtipyörässä onkin hammaskehä kauempana koneesta kuin vanhassa, eikä startin ratas enää ylety kuin hipomaan vauhtipyörän ratasta.
Motonet listaa veekutosille eri startit ennen ja jälkeen -76, eli siinä vaiheessa on kai mitat muuttuneet.
ELI jos jollakulla lojuu nurkissa ylimääräistä v6 starttia niin saa kertoa. Hätätapauksessa kiinnostaa myös v6 vauhtipyörät, vaikka ei kyllä huvittais purkaa taas tota... ...ja kiire olis...
Mä oonkin Mr Variaatio. Eikun ei oikeesti naurata kun auto on ku joku tilkkutäkki, koottu miljoonasta eri tanarista.
2.3 ja 2.0 v6:sessa on kai aina ollu samat startit mutta sitten kai se on molemmissa vaihtunu siinä -76 aikana? Ei voi tietää. Pitäis olla joku taunus-raamattu jossa mainitaan pieninkin juttu mikä on milloinkin vaihtunu missään.
2.3 ja 2.0 v6:sessa on kai aina ollu samat startit mutta sitten kai se on molemmissa vaihtunu siinä -76 aikana? Ei voi tietää. Pitäis olla joku taunus-raamattu jossa mainitaan pieninkin juttu mikä on milloinkin vaihtunu missään.
-71 Coupe GT
Tuossa on melkoinen Taunus-raamattu -Jukkis kirjoitti:Mä oonkin Mr Variaatio. Eikun ei oikeesti naurata kun auto on ku joku tilkkutäkki, koottu miljoonasta eri tanarista.
2.3 ja 2.0 v6:sessa on kai aina ollu samat startit mutta sitten kai se on molemmissa vaihtunu siinä -76 aikana? Ei voi tietää. Pitäis olla joku taunus-raamattu jossa mainitaan pieninkin juttu mikä on milloinkin vaihtunu missään.
http://www.oldcars.de/kataloge/taunus/T ... glisch.zip
ja sen mukaan sama startti ollut V6 koneissa -70-83 ?