starttiasiaa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

starttiasiaa

ViestiKirjoittaja Jukkis » 03 Elo 2004, 23:14

Laatikon vaihdon yhteydessä löysin 2.3 koneesta 2-litrasen koneen kytkimen ja vauhtipyörän. Vaihdoin tilalle 2.3 kytkimen ja auton mukana tulleen 2.3 vauhtipyörän. Nyt tuli kuitenkin ongelma, kun uudessa vauhtipyörässä onkin hammaskehä kauempana koneesta kuin vanhassa, eikä startin ratas enää ylety kuin hipomaan vauhtipyörän ratasta. :evil:

Motonet listaa veekutosille eri startit ennen ja jälkeen -76, eli siinä vaiheessa on kai mitat muuttuneet.

ELI jos jollakulla lojuu nurkissa ylimääräistä v6 starttia niin saa kertoa. Hätätapauksessa kiinnostaa myös v6 vauhtipyörät, vaikka ei kyllä huvittais purkaa taas tota... ...ja kiire olis...
-71 Coupe GT
Avatar
Jukkis
 
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo

Re: starttiasiaa

ViestiKirjoittaja Simppa » 04 Elo 2004, 14:06

Jukkis kirjoitti:Laatikon vaihdon yhteydessä löysin 2.3 koneesta 2-litrasen koneen kytkimen ja vauhtipyörän. Vaihdoin tilalle 2.3 kytkimen ja auton mukana tulleen 2.3 vauhtipyörän. Nyt tuli kuitenkin ongelma, kun uudessa vauhtipyörässä onkin hammaskehä kauempana koneesta kuin vanhassa, eikä startin ratas enää ylety kuin hipomaan vauhtipyörän ratasta. :evil:

Motonet listaa veekutosille eri startit ennen ja jälkeen -76, eli siinä vaiheessa on kai mitat muuttuneet.

ELI jos jollakulla lojuu nurkissa ylimääräistä v6 starttia niin saa kertoa. Hätätapauksessa kiinnostaa myös v6 vauhtipyörät, vaikka ei kyllä huvittais purkaa taas tota... ...ja kiire olis...


Mulla ainakin kävi täysin sama startti molemmilla vauhtipyörillä! Mistähän äijä aina löytää noita ihme variaatioita :lol: Mulla olis startti, mut en raaski sitä vielä myydä, kun saattaa vielä olla käyttöä. V6 Transitissa on samanlainen startti ja mahdollisesti myös V4 Saabissa?
Simppa
 

ViestiKirjoittaja Jukkis » 04 Elo 2004, 18:30

Mä oonkin Mr Variaatio. Eikun ei oikeesti naurata kun auto on ku joku tilkkutäkki, koottu miljoonasta eri tanarista.

2.3 ja 2.0 v6:sessa on kai aina ollu samat startit mutta sitten kai se on molemmissa vaihtunu siinä -76 aikana? Ei voi tietää. Pitäis olla joku taunus-raamattu jossa mainitaan pieninkin juttu mikä on milloinkin vaihtunu missään.
-71 Coupe GT
Avatar
Jukkis
 
Viestit: 185
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 23:52
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Simppa » 04 Elo 2004, 19:47

Mulla oli ensin -77? malli startti jossa oli vain 2 hiiltä (joku saksasta tuotu), ja myöhemmin luultavasti -72 mallinen (4 hiiltä) ja molemmat toimi silloisella -72 mallin 2 litrasen vauhtipyörällä. Sulla on sitten varmaan joku antiikin aikainen startti?
Simppa
 

ViestiKirjoittaja Taco » 07 Elo 2004, 12:10

Jukkis kirjoitti:Mä oonkin Mr Variaatio. Eikun ei oikeesti naurata kun auto on ku joku tilkkutäkki, koottu miljoonasta eri tanarista.

2.3 ja 2.0 v6:sessa on kai aina ollu samat startit mutta sitten kai se on molemmissa vaihtunu siinä -76 aikana? Ei voi tietää. Pitäis olla joku taunus-raamattu jossa mainitaan pieninkin juttu mikä on milloinkin vaihtunu missään.


Tuossa on melkoinen Taunus-raamattu -
http://www.oldcars.de/kataloge/taunus/T ... glisch.zip

ja sen mukaan sama startti ollut V6 koneissa -70-83 ?
Avatar
Taco
 
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa