3 lovinen automaatti

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sir Taunus
Viestit: 302
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
Paikkakunta: Perniö

3 lovinen automaatti

Viesti Kirjoittaja Sir Taunus »

mikäköhän on tuon askin tyyppi? emännän aski on ´87 escortissa ilmeisesti atx mutta onko tanarin 3 lovinen sama? meinaan vaan kun moottori on kerran escossa poikittain. ei taida päittäin sopia... vieläköhän mokomia askeja on kenelläkään myynnissä?
Avatar
Makkepuu
Viestit: 49
Liittynyt: 20 Loka 2004, 11:13
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja Makkepuu »

eikös se taunuksen automaatti ole c3? kyllä siihen osia pitäisi olla saamaksissa
Avatar
Sir Taunus
Viestit: 302
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Sir Taunus »

olis hyvä jos sais koko askin et vois pistää vanhan lihoiks ja kattoo samal vähän tekniikkaa tutuks. escort kun on emännän kakkosauto. tarttee kattoo romppareilta...
Avatar
raimo
Viestit: 500
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Ei ole C3:sta etuvetosissa.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Itse tilasin C3:n remppaosia suoraan jenkeistä. Tuli "hieman" halvemmaksi kuin täkäläisillä riistohinnoilla. Taunuksen korjaamokäsikirjassa (Fordin omassa siis) on todella kattava selostus lootan toiminnasta, kannattaa tutustua.
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

Hessu kirjoitti:Itse tilasin C3:n remppaosia suoraan jenkeistä. Tuli "hieman" halvemmaksi kuin täkäläisillä riistohinnoilla. Taunuksen korjaamokäsikirjassa (Fordin omassa siis) on todella kattava selostus lootan toiminnasta, kannattaa tutustua.
Mistä tuommoisen korjaamokäsikirjan saisi hyppysiinsä?
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

mulla lojus nurkissa yks c3 ja yks A4LD... kai noista jotain osia saa. Jos joku tarttee, niin saa nuo hakupalkalla.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Ford Taunus 1.6 & 2.0 1976-1982 Korjausopas
ISBN 951-9153-01-02
Alfamer Oy / Haynes

Ford Cortina 1.6 & 2.0 1970-1976 Owners Workshop Manual
ISBN 0-85696-295-3
Haynes Publishing Group

Jälkimmäinen on Cortinan koska vastaavan ikäisille Taunuksille ei ole omaa korjausopasta.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Ainoa vain, ettei noissa Haynesin kirjoissa ole automaattilootan sielunelämää kovin kummoisesti selostettu. Fordin omia Workshop manualeja on silloin tällöin aina pyörinyt harrastajillakin. C3:sta kertova osuus oli muistaakseni lähes 50 sivun luokkaa.
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

dippadappa...." Jos vain sellaisen voortin oman manuaalin jostain lainaan saisin, sen heti sähköiseen muotoon laittaisi"...dippadappa :lol: :lol:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Hessu kirjoitti:Ainoa vain, ettei noissa Haynesin kirjoissa ole automaattilootan sielunelämää kovin kummoisesti selostettu. Fordin omia Workshop manualeja on silloin tällöin aina pyörinyt harrastajillakin. C3:sta kertova osuus oli muistaakseni lähes 50 sivun luokkaa.
Onkohan C4 lodjulla paljon eroa C3:seen.
Olen ymmärtänyt,että paljon ei olisi.
Meinaan, C4 mallille pitäis jenkki piireistä
löytyä kyllä paljon opuksia.
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Hessu kirjoitti:Ainoa vain, ettei noissa Haynesin kirjoissa ole automaattilootan sielunelämää kovin kummoisesti selostettu. Fordin omia Workshop manualeja on silloin tällöin aina pyörinyt harrastajillakin. C3:sta kertova osuus oli muistaakseni lähes 50 sivun luokkaa.
Molemmissa on 6 sivua C3:sta, siis saman verran kuin manuaalilaatikosta. Onko se sitten paljon vai tarpeeksi, en tiedä. Noita kirjoja kannattaa kysyä muuten myös kirjastosta.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Herkko kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Ainoa vain, ettei noissa Haynesin kirjoissa ole automaattilootan sielunelämää kovin kummoisesti selostettu. Fordin omia Workshop manualeja on silloin tällöin aina pyörinyt harrastajillakin. C3:sta kertova osuus oli muistaakseni lähes 50 sivun luokkaa.
Onkohan C4 lodjulla paljon eroa C3:seen.
Olen ymmärtänyt,että paljon ei olisi.
Meinaan, C4 mallille pitäis jenkki piireistä
löytyä kyllä paljon opuksia.
C4 on tuumamitoilla ja C3 on millinen eikä niissä ole muutenkaan yhtään keskenään vaihtokelpoista osaa vaikka kytkimet on suunnilleen saman kokoiset. Ainoa samankaltaisuus taitaa olla, että kumpikin on toteutettu kahdella kytkimellä ja kahdella planeetalla. Tosin niin on moparissakin.

Jos joku on ihmetellyt asiaa, niin siinä D. Wizardin OHC kirjassa nikkaroitava laatikko on C4, otsikosta huolimatta.

Noiden Ford manuaalien paras anti taitaa olla yksityiskohtainen selvitys venttiilikoneiston toiminnasta. Sama kyllä löytyy Chiltonistakin.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
cologne
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Loka 2004, 15:20
Paikkakunta: Oulu, kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne »

Mitenkähän paljon järeempi toi C4 on, tota C4 käyettiin aikoinaan myös M-foordeissa en tiedä sitten oliko kuitenkaan 1.5 tai 1.7 v4.. ehkäpä vain 2.6 versiossa
Fix or Repair Daily
Ford Taunus 17m -66/67 2.3 V6 automatic
Ford Capri -75/77 2.3 V6
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

cologne kirjoitti:Mitenkähän paljon järeempi toi C4 on, tota C4 käyettiin aikoinaan myös M-foordeissa en tiedä sitten oliko kuitenkaan 1.5 tai 1.7 v4.. ehkäpä vain 2.6 versiossa
Onhan se varmasti järeämpi,kun sitä
käytetään menestyksekkäästi tehokkaidenkin
pikkulohko kasien jatkeena.

Jos ei sitten löydy vielä eroa
jenkki/euro laatikoistakin.
Vastaa Viestiin