3 lovinen automaatti
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- Sir Taunus
- Viestit: 302
- Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
- Paikkakunta: Perniö
3 lovinen automaatti
mikäköhän on tuon askin tyyppi? emännän aski on ´87 escortissa ilmeisesti atx mutta onko tanarin 3 lovinen sama? meinaan vaan kun moottori on kerran escossa poikittain. ei taida päittäin sopia... vieläköhän mokomia askeja on kenelläkään myynnissä?
- Sir Taunus
- Viestit: 302
- Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
- Paikkakunta: Perniö
Ford Taunus 1.6 & 2.0 1976-1982 Korjausopas
ISBN 951-9153-01-02
Alfamer Oy / Haynes
Ford Cortina 1.6 & 2.0 1970-1976 Owners Workshop Manual
ISBN 0-85696-295-3
Haynes Publishing Group
Jälkimmäinen on Cortinan koska vastaavan ikäisille Taunuksille ei ole omaa korjausopasta.
ISBN 951-9153-01-02
Alfamer Oy / Haynes
Ford Cortina 1.6 & 2.0 1970-1976 Owners Workshop Manual
ISBN 0-85696-295-3
Haynes Publishing Group
Jälkimmäinen on Cortinan koska vastaavan ikäisille Taunuksille ei ole omaa korjausopasta.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Onkohan C4 lodjulla paljon eroa C3:seen.Hessu kirjoitti:Ainoa vain, ettei noissa Haynesin kirjoissa ole automaattilootan sielunelämää kovin kummoisesti selostettu. Fordin omia Workshop manualeja on silloin tällöin aina pyörinyt harrastajillakin. C3:sta kertova osuus oli muistaakseni lähes 50 sivun luokkaa.
Olen ymmärtänyt,että paljon ei olisi.
Meinaan, C4 mallille pitäis jenkki piireistä
löytyä kyllä paljon opuksia.
Molemmissa on 6 sivua C3:sta, siis saman verran kuin manuaalilaatikosta. Onko se sitten paljon vai tarpeeksi, en tiedä. Noita kirjoja kannattaa kysyä muuten myös kirjastosta.Hessu kirjoitti:Ainoa vain, ettei noissa Haynesin kirjoissa ole automaattilootan sielunelämää kovin kummoisesti selostettu. Fordin omia Workshop manualeja on silloin tällöin aina pyörinyt harrastajillakin. C3:sta kertova osuus oli muistaakseni lähes 50 sivun luokkaa.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
C4 on tuumamitoilla ja C3 on millinen eikä niissä ole muutenkaan yhtään keskenään vaihtokelpoista osaa vaikka kytkimet on suunnilleen saman kokoiset. Ainoa samankaltaisuus taitaa olla, että kumpikin on toteutettu kahdella kytkimellä ja kahdella planeetalla. Tosin niin on moparissakin.Herkko kirjoitti:Onkohan C4 lodjulla paljon eroa C3:seen.Hessu kirjoitti:Ainoa vain, ettei noissa Haynesin kirjoissa ole automaattilootan sielunelämää kovin kummoisesti selostettu. Fordin omia Workshop manualeja on silloin tällöin aina pyörinyt harrastajillakin. C3:sta kertova osuus oli muistaakseni lähes 50 sivun luokkaa.
Olen ymmärtänyt,että paljon ei olisi.
Meinaan, C4 mallille pitäis jenkki piireistä
löytyä kyllä paljon opuksia.
Jos joku on ihmetellyt asiaa, niin siinä D. Wizardin OHC kirjassa nikkaroitava laatikko on C4, otsikosta huolimatta.
Noiden Ford manuaalien paras anti taitaa olla yksityiskohtainen selvitys venttiilikoneiston toiminnasta. Sama kyllä löytyy Chiltonistakin.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Onhan se varmasti järeämpi,kun sitäcologne kirjoitti:Mitenkähän paljon järeempi toi C4 on, tota C4 käyettiin aikoinaan myös M-foordeissa en tiedä sitten oliko kuitenkaan 1.5 tai 1.7 v4.. ehkäpä vain 2.6 versiossa
käytetään menestyksekkäästi tehokkaidenkin
pikkulohko kasien jatkeena.
Jos ei sitten löydy vielä eroa
jenkki/euro laatikoistakin.