Sivu 7/7

Lähetetty: 14 Marras 2006, 18:31
Kirjoittaja Sultzi
2.0l ohc ei ota, 1.6l ottaa ja 1.6l e-max ei ota. Selvä kuin vesi.

Lähetetty: 15 Marras 2006, 10:36
Kirjoittaja Jari H
Foppa kirjoitti: ei paljon tunnu missään mikään nokkahihnan heikkous koska 2.0 litranen on todettu ``FREEWHEELING´´ moottoriksi eli jakohihnan katketessa mäntä venttiili kosketus on todella epätodennäköistä tai mahdotonta.
Kannattaa sitten muistaa, että em. koskee vakio nokkaa ja suurinpiirtein vakio korkuista 2litrasen kantta.

Lähetetty: 17 Marras 2006, 20:03
Kirjoittaja Taunus 1.6gx
Jari H kirjoitti:
Foppa kirjoitti: ei paljon tunnu missään mikään nokkahihnan heikkous koska 2.0 litranen on todettu ``FREEWHEELING´´ moottoriksi eli jakohihnan katketessa mäntä venttiili kosketus on todella epätodennäköistä tai mahdotonta.
Kannattaa sitten muistaa, että em. koskee vakio nokkaa ja suurinpiirtein vakio korkuista 2litrasen kantta.

Niinpä....ei kestä olla höylättyä lohkoa ja kantta, sillon ei kestä remmi hyppiä;) Mutta vakiot on eriasia.

Lähetetty: 18 Marras 2006, 22:15
Kirjoittaja Mois
Kyl sitä kantta kestää laskea ja nokkakin saa olla jonkun verran korkeammalla nostolla 2.0 OHC:ssä. Kokeiltu juttu! Arvoja en osaa sanoa, tästä on aikaa jo yli 10 vuotta kun testattiin asiaa!

Lähetetty: 18 Marras 2006, 23:15
Kirjoittaja Jari H
Niinno, siinä on pari mm pelivaraa...

Re: Taunuksen 1.6 ohc viritys

Lähetetty: 10 Maalis 2015, 13:37
Kirjoittaja apukuski
Nostetaas ikivanhaa topicia kun on itselle ajan kohtainen. Ennen kuin kukaan kysyy että miksi. Siksi koska suurin osa osista on hankittu todella halvalla. Tällä hetkellä löytyy 0.5 ylikoko lohko, kiillotetut kammet ja kampura, männät, kevennetty vauhtipyörä, parempi pakosarja ja tuplaputkille lähdöt. Kansikin on jo olemassa mutta on vielä aivan vakio 1.6.
Riittäskö tähän reseptiin toi vakio 2.0 nokka? Kansityöt tieten ja vissiin kans jäykemmät jouset. Mitkäs venttiilit kannattas laittaa? Tarkotus olis kuitenkin edelleen pitää budjetti matalana kun se on ollut lähtökohtakin.
Toinen mitä pähkäilin että mimmonen kaasari pitäs tuplakurkkusessa olis kuitenkin tarkotus pysytellä.