Taunuksen 1.6 ohc viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja Sultzi » 02 Maalis 2006, 20:21

Tai sitten täytyy laatuvaraosasta kysyä, kun sais opettajan kautta alennuksilla :P

Näppää kuva ja katotaan millanen on.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Janzamar » 02 Maalis 2006, 20:23

http://groups.msn.com/JanzaMadMaximus/a ... ?Page=Last
pintaruostetta,mutta ihan käyttämätön kappale,ja 190mm.
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Sultzi » 02 Maalis 2006, 21:13

Täytyy katsoa vielä :) Ei tuo varmaankaan kovahintainen olisi?
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Janzamar » 02 Maalis 2006, 21:21

Eipä tuo kamalia,postimaksut tuo aina sitä turhaa kulua.
Olisko 10 paha?
Ja jos otat sen tehostimen niin 15 yht.+ se rahti?
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Sultzi » 02 Maalis 2006, 21:43

Eipä tuo ihan hirveältä kuulostane.

Laitan yv.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Janzamar » 03 Maalis 2006, 00:14

Kattelin just kuvia,alkaa olla köykänen kori :D
..mutta onhan tilaa hitsata.
Hitto kun tuon sais mahtumaan johonkin uuniin että sais pulverimaalin päälle :)
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Sultzi » 03 Maalis 2006, 16:22

Joo, ei siellä tosiaan paljoa tavaraa ole enään :D Pakoputki ja takaiskarit roikkuu vielä, ei ole jaksanut irroittaa. Pitäis ostaa RHS:ssää kasa niin sais tehtyä sen pyöritystelineen :)

Ja ettei ihan offtopikiksi menisi, tänään mittailin kiertokankien laakeripesät ja hioskelin kampiakselin kaulat puhtaiksi, hyviltä näyttivät, vielä pitää mitata onko paljon kulunut.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja -jokke- » 19 Loka 2006, 17:13

Jos ja kun laittaa 1.6l taunukseen jonku 2-2,5 tuuman pukitkiston ja jonku läpivirtaus vaimentimen ja jonku homemade ilman putsarin nii tuoko se muutaku imu ja pakoääniä ? :D :lol: :lol:
paskan myivät.
-jokke-
 
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Loka 2006, 21:24
Paikkakunta: kemi

ViestiKirjoittaja Herkko » 19 Loka 2006, 17:14

-jokke- kirjoitti:Jos ja kun laittaa 1.6l taunukseen jonku 2-2,5 tuuman pukitkiston ja jonku läpivirtaus vaimentimen ja jonku homemade ilman putsarin nii tuoko se muutaku imu ja pakoääniä ? :D :lol: :lol:


Kenties hiukan huonomman alaväännön :)
Herkko
 
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja -jokke- » 19 Loka 2006, 17:35

muiden mielipiteitä? ja pitäähän sitä kaikenmaailman vanhojen käpyjen iloksi olla änniä ku tämmönen 14-vuotias puotatelee pitkin kylän raittia.
paskan myivät.
-jokke-
 
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Loka 2006, 21:24
Paikkakunta: kemi

ViestiKirjoittaja Janzamar » 19 Loka 2006, 18:01

Taitaa tuo Herkko olla ihan oikeassa :wink:
Tietysti siitä on sitten hyvä jatkaa kanavien muotoiluun jne..
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja TaunusTomi » 27 Loka 2006, 22:23

ihmeen hyvin v.i.p. kulkee nyt 2l nokalla ja 2kurkkusen imisarjalla ja weberillä..vääntö lisääntyi varmaan 2kertaseksi jos vertaa vanhaan kokoonpanoon(ralllatiraa yläkerta ja juuttuvakurkkunen)
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
TaunusTomi
 
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

ViestiKirjoittaja Sultzi » 27 Loka 2006, 22:32

Ostappa nurkasta lojumasta 6kg vauhtipyörä siihen niin voit nakkikiskalla kierrätellä :lol:
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja sami83 » 27 Loka 2006, 22:38

Täytyy sanoa että mun tane alkuperäisellä koneella, uudella 2l nokalla, weberillä ja peltisarjalla piristettynä kulki hyvin... kunnes venttiilit meni. Vaihdoin toisen kannen tilalle vakionokalla ja valusarjalla, eikä mennyt mihinkään niin vaihdoin koko koneen :roll:
sami83
 
Viestit: 324
Liittynyt: 02 Elo 2004, 00:11
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja Foppa » 14 Marras 2006, 18:25

väiski kirjoitti:ei kannata vaihtaa ykskutosta 2 litraseen... 1,6 kestää paljon enemmän... 2 litrasen heikoin lenkki on nokkahihna...
ei paljon tunnu missään mikään nokkahihnan heikkous koska 2.0 litranen on todettu ``FREEWHEELING´´ moottoriksi eli jakohihnan katketessa mäntä venttiili kosketus on todella epätodennäköistä tai mahdotonta. tosin 1.6 litrainen on todettu ``INTERFERENCE´´ moottoriksi eli jos hihna menee poikki niin mäntä venttiili kontakti on lähes välttämätöntä. :twisted:
Foppa
 
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Marras 2006, 18:20
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa

cron