Taunuksen 1.6 ohc viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja Sultzi » 25 Helmi 2006, 20:14

Entäs kun laatikkona on t9?
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Janzamar » 25 Helmi 2006, 20:18

Ei kai se kytkimelle eroa tee,sama booritus pitäis löytyä.
Kun sama kytkinlevy jne..samoja noi kaikki on :)
noitten osalta.
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 25 Helmi 2006, 20:24

Ihan samalla tavalla type 9:ssä on 1.6:ssa ja 2.0:ssa eri laatikko... erothan löytyy molemmista päistä, eli kytkinakselin spoori ja toisaalta kardaanin paksuus.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Voorttimies
 
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo

ViestiKirjoittaja Jari H » 25 Helmi 2006, 21:50

Eipä ole tullut missään vastaan pieni poorista T9:ä. Mutta ehkä sekin päivä vielä koittaa.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja Janzamar » 25 Helmi 2006, 22:35

Jaahas..en väitä vastaan,kun en tuohonkaan ole perehtynyt sen paremmin
niinkuin en yleensäkään oikein mihinkään kunnolla :lol:
..eli sitten se 2-litrasen/gt:n kytkin olis ainoa mahdollinen,jos ei ala muokkaamaan sitä päätä uusiksi?
Ei tietenkään paha asia sinällään.
Kukapa haluaisi laittaa pienemmän kytkimen...
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Mois » 25 Helmi 2006, 23:55

Jari H kirjoitti:Eipä ole tullut missään vastaan pieni poorista T9:ä. Mutta ehkä sekin päivä vielä koittaa.

Tähän väliin kysymys, löytyykö iso boorista "pientä" kytkinlevyä? :D
VASTAAN itse itselleni, et löytyy :shock: :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7830
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja p3 » 26 Helmi 2006, 12:14

Voorttimies kirjoitti:Ihan samalla tavalla type 9:ssä on 1.6:ssa ja 2.0:ssa eri laatikko... erothan löytyy molemmista päistä, eli kytkinakselin spoori ja toisaalta kardaanin paksuus.

type:t e ja 9 ( "2000" ) isot boorit, type 3 ( "1600" )kytkin pikkuboori ja kardaani väliboori, type 2 ( "kent" ) pikkuboorit.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
p3
 
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 26 Helmi 2006, 15:58

Dementia ei tule yksin. Type 9:ssä on tosiaan sama uramäärä akselissa koneesta riippumatta.

Mitä tulee Taunuksen kytkinlevyyn, niin kaikissa 2-litraisissa, melkein kaikissa 1.6 GT:ssä ja joissakin 2.0 V6:ssa on sama 215-millinen, 23-urainen levy. 1.6 GT:ssä tavataan erittäin harvoin 215-millistä, mutta 20-uraista levyä. Tavallisessa 1.6:ssa ja 1.3:ssa on pieni, 20-urainen levy. Vielä yksi poikkeus on, 1.6 kiinteällä kytkinkopalla = 23 uraa, pieni levy. V6-malleissa on 241 mm levy.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Voorttimies
 
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo

ViestiKirjoittaja Nokes » 26 Helmi 2006, 22:59

Mulla on kiinteellä kytkinkopalla ja 23uranen
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Nokes
 
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

ViestiKirjoittaja Sultzi » 01 Maalis 2006, 21:42

Minkäslaista kytkintä suosittelisitte? Vakio asetelma ja levyksi sintteri? Moni lapainen (mitä vaikutusta lapojen lukumäärällä?)? Ja booreja oli t9 se 23? Ei jaksa mennä talliin laskemaan :D
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Janzamar » 01 Maalis 2006, 22:08

23 booria on..jos sulle tulee se joku 140 tai jotain heppaa niin kyllä ihan vakion kytkimen pitäis riittää.
Mutta ei se parempi tietenkään haittaakaan tee varmaan :)
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Sultzi » 01 Maalis 2006, 22:44

Kyllä se vakio pitää noita tehoja vielä, jos vain on kunnossa, tiedä kuinka paljon nopeammin sitten kuluu?
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja raimo » 02 Maalis 2006, 00:08

Tuo pikkukytkin hieman luisti jo tossa omassa kevyesti piristetyssäkin kun piikkikumeilla kaahattiin. Tosin en tiedä paineasetelman/levyn kunnosta, mutta normiajossa pelaa hyvin.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
raimo
 
Viestit: 497
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

ViestiKirjoittaja Sultzi » 02 Maalis 2006, 19:42

Mistä kaikkialta saa tuon pikkukytkimen (190mm) paineasetelmia? Motonetissä ei ole pelkkää asetelmaa, ainakaan luettelossa.

Pitäisi saada kampiakseli, vauhtipyörä ja asetelma painotukseen.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Janzamar » 02 Maalis 2006, 20:12

Janzamar to the rescue.. :lol:
mulla on yksi kai käyttämätön ja yksi käytetty jos kiinnostaa?
Pitää laittaa kuva siitä "uudesta" tässä,huonosti säilötty mutta ihan ehjä silti.
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

EdellinenSeuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 3 vierailijaa

cron