Taunuksen 1.6 ohc viritys
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Ihan samalla tavalla type 9:ssä on 1.6:ssa ja 2.0:ssa eri laatikko... erothan löytyy molemmista päistä, eli kytkinakselin spoori ja toisaalta kardaanin paksuus.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Jaahas..en väitä vastaan,kun en tuohonkaan ole perehtynyt sen paremmin
niinkuin en yleensäkään oikein mihinkään kunnolla
..eli sitten se 2-litrasen/gt:n kytkin olis ainoa mahdollinen,jos ei ala muokkaamaan sitä päätä uusiksi?
Ei tietenkään paha asia sinällään.
Kukapa haluaisi laittaa pienemmän kytkimen...
niinkuin en yleensäkään oikein mihinkään kunnolla
..eli sitten se 2-litrasen/gt:n kytkin olis ainoa mahdollinen,jos ei ala muokkaamaan sitä päätä uusiksi?
Ei tietenkään paha asia sinällään.
Kukapa haluaisi laittaa pienemmän kytkimen...
Taunus Maximus =)
type:t e ja 9 ( "2000" ) isot boorit, type 3 ( "1600" )kytkin pikkuboori ja kardaani väliboori, type 2 ( "kent" ) pikkuboorit.Voorttimies kirjoitti:Ihan samalla tavalla type 9:ssä on 1.6:ssa ja 2.0:ssa eri laatikko... erothan löytyy molemmista päistä, eli kytkinakselin spoori ja toisaalta kardaanin paksuus.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Dementia ei tule yksin. Type 9:ssä on tosiaan sama uramäärä akselissa koneesta riippumatta.
Mitä tulee Taunuksen kytkinlevyyn, niin kaikissa 2-litraisissa, melkein kaikissa 1.6 GT:ssä ja joissakin 2.0 V6:ssa on sama 215-millinen, 23-urainen levy. 1.6 GT:ssä tavataan erittäin harvoin 215-millistä, mutta 20-uraista levyä. Tavallisessa 1.6:ssa ja 1.3:ssa on pieni, 20-urainen levy. Vielä yksi poikkeus on, 1.6 kiinteällä kytkinkopalla = 23 uraa, pieni levy. V6-malleissa on 241 mm levy.
Mitä tulee Taunuksen kytkinlevyyn, niin kaikissa 2-litraisissa, melkein kaikissa 1.6 GT:ssä ja joissakin 2.0 V6:ssa on sama 215-millinen, 23-urainen levy. 1.6 GT:ssä tavataan erittäin harvoin 215-millistä, mutta 20-uraista levyä. Tavallisessa 1.6:ssa ja 1.3:ssa on pieni, 20-urainen levy. Vielä yksi poikkeus on, 1.6 kiinteällä kytkinkopalla = 23 uraa, pieni levy. V6-malleissa on 241 mm levy.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Tuo pikkukytkin hieman luisti jo tossa omassa kevyesti piristetyssäkin kun piikkikumeilla kaahattiin. Tosin en tiedä paineasetelman/levyn kunnosta, mutta normiajossa pelaa hyvin.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82