Taunuksen 1.6 ohc viritys
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kannattaa sitten muistaa, että em. koskee vakio nokkaa ja suurinpiirtein vakio korkuista 2litrasen kantta.Foppa kirjoitti: ei paljon tunnu missään mikään nokkahihnan heikkous koska 2.0 litranen on todettu ``FREEWHEELING´´ moottoriksi eli jakohihnan katketessa mäntä venttiili kosketus on todella epätodennäköistä tai mahdotonta.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 11 Joulu 2005, 18:12
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jari H kirjoitti:Kannattaa sitten muistaa, että em. koskee vakio nokkaa ja suurinpiirtein vakio korkuista 2litrasen kantta.Foppa kirjoitti: ei paljon tunnu missään mikään nokkahihnan heikkous koska 2.0 litranen on todettu ``FREEWHEELING´´ moottoriksi eli jakohihnan katketessa mäntä venttiili kosketus on todella epätodennäköistä tai mahdotonta.
Niinpä....ei kestä olla höylättyä lohkoa ja kantta, sillon ei kestä remmi hyppiä;) Mutta vakiot on eriasia.
Taunus= Korjaamisen iloa
Taunus 2D 1.6 GX -82
Taunus 2D 1.6 GX -82
Re: Taunuksen 1.6 ohc viritys
Nostetaas ikivanhaa topicia kun on itselle ajan kohtainen. Ennen kuin kukaan kysyy että miksi. Siksi koska suurin osa osista on hankittu todella halvalla. Tällä hetkellä löytyy 0.5 ylikoko lohko, kiillotetut kammet ja kampura, männät, kevennetty vauhtipyörä, parempi pakosarja ja tuplaputkille lähdöt. Kansikin on jo olemassa mutta on vielä aivan vakio 1.6.
Riittäskö tähän reseptiin toi vakio 2.0 nokka? Kansityöt tieten ja vissiin kans jäykemmät jouset. Mitkäs venttiilit kannattas laittaa? Tarkotus olis kuitenkin edelleen pitää budjetti matalana kun se on ollut lähtökohtakin.
Toinen mitä pähkäilin että mimmonen kaasari pitäs tuplakurkkusessa olis kuitenkin tarkotus pysytellä.
Riittäskö tähän reseptiin toi vakio 2.0 nokka? Kansityöt tieten ja vissiin kans jäykemmät jouset. Mitkäs venttiilit kannattas laittaa? Tarkotus olis kuitenkin edelleen pitää budjetti matalana kun se on ollut lähtökohtakin.
Toinen mitä pähkäilin että mimmonen kaasari pitäs tuplakurkkusessa olis kuitenkin tarkotus pysytellä.
'73 Taunus 2d 1600