Taunuksen 1.6 ohc viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Entäs kun laatikkona on t9?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Ei kai se kytkimelle eroa tee,sama booritus pitäis löytyä.
Kun sama kytkinlevy jne..samoja noi kaikki on :)
noitten osalta.
Taunus Maximus =)
Voorttimies
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Voorttimies »

Ihan samalla tavalla type 9:ssä on 1.6:ssa ja 2.0:ssa eri laatikko... erothan löytyy molemmista päistä, eli kytkinakselin spoori ja toisaalta kardaanin paksuus.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Eipä ole tullut missään vastaan pieni poorista T9:ä. Mutta ehkä sekin päivä vielä koittaa.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Jaahas..en väitä vastaan,kun en tuohonkaan ole perehtynyt sen paremmin
niinkuin en yleensäkään oikein mihinkään kunnolla :lol:
..eli sitten se 2-litrasen/gt:n kytkin olis ainoa mahdollinen,jos ei ala muokkaamaan sitä päätä uusiksi?
Ei tietenkään paha asia sinällään.
Kukapa haluaisi laittaa pienemmän kytkimen...
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jari H kirjoitti:Eipä ole tullut missään vastaan pieni poorista T9:ä. Mutta ehkä sekin päivä vielä koittaa.
Tähän väliin kysymys, löytyykö iso boorista "pientä" kytkinlevyä? :D
VASTAAN itse itselleni, et löytyy :shock: :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Voorttimies kirjoitti:Ihan samalla tavalla type 9:ssä on 1.6:ssa ja 2.0:ssa eri laatikko... erothan löytyy molemmista päistä, eli kytkinakselin spoori ja toisaalta kardaanin paksuus.
type:t e ja 9 ( "2000" ) isot boorit, type 3 ( "1600" )kytkin pikkuboori ja kardaani väliboori, type 2 ( "kent" ) pikkuboorit.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Voorttimies
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Voorttimies »

Dementia ei tule yksin. Type 9:ssä on tosiaan sama uramäärä akselissa koneesta riippumatta.

Mitä tulee Taunuksen kytkinlevyyn, niin kaikissa 2-litraisissa, melkein kaikissa 1.6 GT:ssä ja joissakin 2.0 V6:ssa on sama 215-millinen, 23-urainen levy. 1.6 GT:ssä tavataan erittäin harvoin 215-millistä, mutta 20-uraista levyä. Tavallisessa 1.6:ssa ja 1.3:ssa on pieni, 20-urainen levy. Vielä yksi poikkeus on, 1.6 kiinteällä kytkinkopalla = 23 uraa, pieni levy. V6-malleissa on 241 mm levy.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Nokes
Viestit: 223
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 20:56
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Nokes »

Mulla on kiinteellä kytkinkopalla ja 23uranen
Se ei tarvi olla iso vika jos se on päässä..
Taunus-72 coupe V6
Taunus-72 4d V6
Taunus-74 2d ohc
Taunus-79 4d ohc turbo
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Minkäslaista kytkintä suosittelisitte? Vakio asetelma ja levyksi sintteri? Moni lapainen (mitä vaikutusta lapojen lukumäärällä?)? Ja booreja oli t9 se 23? Ei jaksa mennä talliin laskemaan :D
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

23 booria on..jos sulle tulee se joku 140 tai jotain heppaa niin kyllä ihan vakion kytkimen pitäis riittää.
Mutta ei se parempi tietenkään haittaakaan tee varmaan :)
Taunus Maximus =)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kyllä se vakio pitää noita tehoja vielä, jos vain on kunnossa, tiedä kuinka paljon nopeammin sitten kuluu?
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Tuo pikkukytkin hieman luisti jo tossa omassa kevyesti piristetyssäkin kun piikkikumeilla kaahattiin. Tosin en tiedä paineasetelman/levyn kunnosta, mutta normiajossa pelaa hyvin.
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mistä kaikkialta saa tuon pikkukytkimen (190mm) paineasetelmia? Motonetissä ei ole pelkkää asetelmaa, ainakaan luettelossa.

Pitäisi saada kampiakseli, vauhtipyörä ja asetelma painotukseen.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Janzamar to the rescue.. :lol:
mulla on yksi kai käyttämätön ja yksi käytetty jos kiinnostaa?
Pitää laittaa kuva siitä "uudesta" tässä,huonosti säilötty mutta ihan ehjä silti.
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin