Taunuksen 1.6 ohc viritys
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 11 Joulu 2005, 18:12
- Paikkakunta: Jyväskylä
Taunuksen 1.6 ohc viritys
Miten kannattaisi virittää katukäyttöön ilman turboa? ja mistä saisi halvimmalla laadukkaat viriosat?
Mistä saa hyvän madallus sarjan?
Mistä saa hyvän madallus sarjan?
viewtopic.php?t=2546
Tuossa oli ihan tuore topicci madalluksesta,ja haulla löytyy jokunen lisää..
eikä tuota 1.6:tta kannata virittää kuin 2-litrasen heittämällä tilalle.
Jotain kohtuullista tulosta saa 2-litrasen nokalla,peltisarjalla ja riittävällä kaasarilla,kevennetyllä vauhtipyörällä ja säädettävällä nokkapyörällä..
jos ei tulipalokiirettä ole niin vois olla ihan hyvä lueskella enemmänkin tätä
foorumia,harva asia on käsittelemättä
ja tuo haku on ihan hyvä keksintö.
Tuossa oli ihan tuore topicci madalluksesta,ja haulla löytyy jokunen lisää..
eikä tuota 1.6:tta kannata virittää kuin 2-litrasen heittämällä tilalle.
Jotain kohtuullista tulosta saa 2-litrasen nokalla,peltisarjalla ja riittävällä kaasarilla,kevennetyllä vauhtipyörällä ja säädettävällä nokkapyörällä..
jos ei tulipalokiirettä ole niin vois olla ihan hyvä lueskella enemmänkin tätä
foorumia,harva asia on käsittelemättä
ja tuo haku on ihan hyvä keksintö.
Taunus Maximus =)
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 11 Joulu 2005, 18:12
- Paikkakunta: Jyväskylä
aina kun viritetään on ehdottomasti vaihdettava jakoremmi ns.kisaremmiin (hd-remmi). Kyllä sinä saat 1.6:stakin ihan mukavasti saat kutiteltua tehoa,suurin ero muodostuu lähinnä väännöstä,mutta sehän hoituu nokan ja kaasutinpaketin yhteen sopivuudesta,joten anna sorvin vinkua vauhtipyörälle n.3.5-4.0 kiloiseksi,kaasuttimiksi käy joko sivu/pystyimut(laittaisin kokoa 45:set),jos et kanaviin tahdo koskea niin kohdista ne keskenään toisiinsa ja poista valusauma röysteet,nokka-akseliksi ehdottomasti burttonin 63 (alue 2500-8000rpm).älä laita ilmanputsareita vaan laita ns.kiihdytys-suppilot jotka ovat pituusluokkaa n.650mm tai siitä ylöspäin.ja muista! vaihda myös samalla se kytkinpaketti niin ei tarvi heti olla taas purkamassa konetta tai laatikkoa pois,sillä teho kasvaa kytkin kärsii!! esim:erittäin hyvä kestävä ja pitävä sekä suht" edullinen on sahcs.......ai niin ja tietenkin peltisarja 2.5" putkistolla ja äänenvaimennin (1 kpl)taka-akselin takapuolelle.kyllä pitäis riittää noin alkuun? sittenhän mentäis seuraavaksi koneen sisälle,mutta eiköhän tämä riitä??kadulle.......noh! nälkähän kasvaa syödessä.
HAPSU
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 11 Joulu 2005, 18:12
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitti tiedoista!
Kyllä mulla on tarkotus virittää ihan kunnolla tuota konetta, mutta kuitenkin sillä periaattella että se kestää myös! Kyllä ajttelin alkaa rakentaan sitä tuosta 1.6 :sta
Suunnittelin siihen niitä tupla kaasareita, erilaista imusarjaa, nokka-akseli + säädettävä nokkapyörä. kannen aattelin käyttää pois ja viedä sen sitten sellaseen liikkeeseen jossa ne parantaa virtaukset jne. Tuota sillon varmaan kannattaa laittaa venan jouset ja mitäs muuta erikoista siinä tarttee että se kestää ja saa suorituskykyä irti???? mitä etua/haittaa teräs venttiileillä? sitten tietysti männät uudet alakertaan!
Putkisto ja peltisatsi pitää myös laittaa! kärjetön sytkä...vai mitä? vauhtipyörä keveämpi ja kytkin uus niinku neuvoitte....mutta mistä saan nämä kaikki????
Kyllä mulla on tarkotus virittää ihan kunnolla tuota konetta, mutta kuitenkin sillä periaattella että se kestää myös! Kyllä ajttelin alkaa rakentaan sitä tuosta 1.6 :sta
Suunnittelin siihen niitä tupla kaasareita, erilaista imusarjaa, nokka-akseli + säädettävä nokkapyörä. kannen aattelin käyttää pois ja viedä sen sitten sellaseen liikkeeseen jossa ne parantaa virtaukset jne. Tuota sillon varmaan kannattaa laittaa venan jouset ja mitäs muuta erikoista siinä tarttee että se kestää ja saa suorituskykyä irti???? mitä etua/haittaa teräs venttiileillä? sitten tietysti männät uudet alakertaan!
Putkisto ja peltisatsi pitää myös laittaa! kärjetön sytkä...vai mitä? vauhtipyörä keveämpi ja kytkin uus niinku neuvoitte....mutta mistä saan nämä kaikki????
Taunus= Korjaamisen iloa
Taunus 2D 1.6 GX -82
Taunus 2D 1.6 GX -82
Tuolla soopa-osastolla laitoin just
nää tavallisimmat käytetyt firmat näkösälle,linkkejä-jutussa.
Jos tarvit imusarjaa tuplille niin mulla olis tiedossa..
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =23&pos=15
ja toinen on tulossa,imusarja/kaasari paketti,mutta hinnasta en osaa vielä sanoa,kun on kaverin.Enkä sitä mikä kaasari,joku webru se kai oli mutta kokoa en tiedä kuitenkaan.
nää tavallisimmat käytetyt firmat näkösälle,linkkejä-jutussa.
Jos tarvit imusarjaa tuplille niin mulla olis tiedossa..
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =23&pos=15
ja toinen on tulossa,imusarja/kaasari paketti,mutta hinnasta en osaa vielä sanoa,kun on kaverin.Enkä sitä mikä kaasari,joku webru se kai oli mutta kokoa en tiedä kuitenkaan.
Taunus Maximus =)
juu tottakai kireemmät jouset! ei venttiili materiaalia tarvi vaihtaa,suurenna ne kyllä ne kestää.Luonnollisesti takomännät.Ja muista ajoittaa se nokka sille annettuihin arvoihin!!! moni laittaa kireen nokan ja nokkapyörät,mutta jättää ajoittamatta ja jää useampi polle sinne tallin perälle.Muista,että tehojen kannalta tärkeämpi on puristus-suhde kuin puristuspaine......(eli ei holtittomasti höyläileen kantta/lohkoa!).yksi kestävyyteen uskomattomasti vaikuttava asia on tasapainoitus.Joten muista PAINOTTAA!. polttoaineen riittävyys on myös kestävyyteen vaikuttava(eli=jos ei soppaa joka myöskin jäähdyttää sulaa männät.) lähde liikkeelle älyttömän isoista bensa suuttimista ja hae ilmasuuttimilla kunnes saat kaiken palamaan(pienempi ilma=enempi bensaa ja suurempi ilma vähempi bensaa).....no niin.....nyt kestää.
HAPSU
juu tottakai kireemmät jouset! ei venttiili materiaalia tarvi vaihtaa,suurenna ne kyllä ne kestää.Luonnollisesti takomännät.Ja muista ajoittaa se nokka sille annettuihin arvoihin!!! moni laittaa kireen nokan ja nokkapyörät,mutta jättää ajoittamatta ja jää useampi polle sinne tallin perälle.Muista,että tehojen kannalta tärkeämpi on puristus-suhde kuin puristuspaine......(eli ei holtittomasti höyläileen kantta/lohkoa!).yksi kestävyyteen uskomattomasti vaikuttava asia on tasapainoitus.Joten muista PAINOTTAA!. polttoaineen riittävyys on myös kestävyyteen vaikuttava(eli=jos ei soppaa joka myöskin jäähdyttää sulaa männät.) lähde liikkeelle älyttömän isoista bensa suuttimista ja hae ilmasuuttimilla kunnes saat kaiken palamaan(pienempi ilma=enempi bensaa ja suurempi ilma vähempi bensaa).....no niin.....nyt kestää.
HAPSU
joo, joka taitaa jäädä varsin usein vaihtamatta? tuossa illalla olin töihin lähdössä, niin pääsin kilometrin matkan, ennenkun hävisi veto jonnekkin... Ekana tuli vaan mieleen "ei perkele, laukeskohan se nokkahihna" ja joo, sehän se napsahti... Piti sitten käydä naapurilta lainaksi sierra. uusi hihna ja rullat oli onneksi jo hyllyssä oottamassa nokka/venttiiliremonttia, joten pitää vaihtaa se tänään...Anonymous kirjoitti:väiski kirjoitti:ei kannata vaihtaa ykskutosta 2 litraseen... 1,6 kestää paljon enemmän... 2 litrasen heikoin lenkki on nokkahihna...
Autossa 360tkm mittarissa, ja jotenkin on semmonen hytinä perseessä, jotta löytyy alkuperäsen hihnan jäänteet tuolta jakopään kopan sisältä
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Oliko tää väite vitsi, vai?väiski kirjoitti:ei kannata vaihtaa ykskutosta 2 litraseen... 1,6 kestää paljon enemmän... 2 litrasen heikoin lenkki on nokkahihna...
Vakio kakslitrasessa ei haittaa jos remmi menee poikki, kun venat ei osu kuitenkaan mäntiin. Toisin kuin 1.6:ssa, jossa hyvinkin todennäköisesti pääsee vaihtamaan ainakin pari imuventtiiliä...
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82