Taunuksen 1.6 ohc viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja Sultzi » 14 Marras 2006, 18:31

2.0l ohc ei ota, 1.6l ottaa ja 1.6l e-max ei ota. Selvä kuin vesi.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Jari H » 15 Marras 2006, 10:36

Foppa kirjoitti: ei paljon tunnu missään mikään nokkahihnan heikkous koska 2.0 litranen on todettu ``FREEWHEELING´´ moottoriksi eli jakohihnan katketessa mäntä venttiili kosketus on todella epätodennäköistä tai mahdotonta.


Kannattaa sitten muistaa, että em. koskee vakio nokkaa ja suurinpiirtein vakio korkuista 2litrasen kantta.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja Taunus 1.6gx » 17 Marras 2006, 20:03

Jari H kirjoitti:
Foppa kirjoitti: ei paljon tunnu missään mikään nokkahihnan heikkous koska 2.0 litranen on todettu ``FREEWHEELING´´ moottoriksi eli jakohihnan katketessa mäntä venttiili kosketus on todella epätodennäköistä tai mahdotonta.


Kannattaa sitten muistaa, että em. koskee vakio nokkaa ja suurinpiirtein vakio korkuista 2litrasen kantta.



Niinpä....ei kestä olla höylättyä lohkoa ja kantta, sillon ei kestä remmi hyppiä;) Mutta vakiot on eriasia.
Taunus= Korjaamisen iloa :)

Taunus 2D 1.6 GX -82
Taunus 1.6gx
 
Viestit: 17
Liittynyt: 11 Joulu 2005, 18:12
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja Mois » 18 Marras 2006, 22:15

Kyl sitä kantta kestää laskea ja nokkakin saa olla jonkun verran korkeammalla nostolla 2.0 OHC:ssä. Kokeiltu juttu! Arvoja en osaa sanoa, tästä on aikaa jo yli 10 vuotta kun testattiin asiaa!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7830
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Jari H » 18 Marras 2006, 23:15

Niinno, siinä on pari mm pelivaraa...
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Re: Taunuksen 1.6 ohc viritys

ViestiKirjoittaja apukuski » 10 Maalis 2015, 13:37

Nostetaas ikivanhaa topicia kun on itselle ajan kohtainen. Ennen kuin kukaan kysyy että miksi. Siksi koska suurin osa osista on hankittu todella halvalla. Tällä hetkellä löytyy 0.5 ylikoko lohko, kiillotetut kammet ja kampura, männät, kevennetty vauhtipyörä, parempi pakosarja ja tuplaputkille lähdöt. Kansikin on jo olemassa mutta on vielä aivan vakio 1.6.
Riittäskö tähän reseptiin toi vakio 2.0 nokka? Kansityöt tieten ja vissiin kans jäykemmät jouset. Mitkäs venttiilit kannattas laittaa? Tarkotus olis kuitenkin edelleen pitää budjetti matalana kun se on ollut lähtökohtakin.
Toinen mitä pähkäilin että mimmonen kaasari pitäs tuplakurkkusessa olis kuitenkin tarkotus pysytellä.
'73 Taunus 2d 1600
apukuski
 
Viestit: 145
Liittynyt: 10 Elo 2011, 12:12
Paikkakunta: Ylivieska

Edellinen

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron