MK 3 releet ja kytkentäkaaviot?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
MK 3 releet ja kytkentäkaaviot?
Noh, otti ja hävisi ajovalot. Niin pitkät kuin lyhyetkin. Virtaa ei tule edes sulakkeen kantaan, eli vika olisi sitten mahdollisesti missä? Haulla kun katselin niin ymmärsin ettei uusikoppaisessa ole ainakaan sitä erillistä vaihtorelettä lamppujen lähellä (joo ei ole kuin johdot sulakerasialta). Maadoitus lamppujen takana on kunnossa.
Johdot ovat ainakin kiinni viiksissä. Jos vika on viiksessä (haku kertoi että ovat kulutustavaraa) niin miten sen voisi tutkia? Liittimen jos ottaa vois niin virtaa ei tule ainakaan. Pitäisi siis päästä syöttämään jotenkin virtaa tosta kokeiluakusta että näkisi missä tökkii, mutta ideat vaan loppui kesken ja hermot meni omaan kädettömyyteen
Mites releet? Jalkatilassa on vilkun rele sekä toinen hieman pienempi rele, minkä vaikutusta en tajunnut?
Entäs sitten kojelaudan takana, keskellä sijaitsevat punainen, keltainen ja sininen rele?
Kytkentäkaavion kun jostain löytäisi niin . Epäilen että toi tekniikkapuolen -74 vuoden kaavio on vähän erilainen...
Tattis vastauksista
Johdot ovat ainakin kiinni viiksissä. Jos vika on viiksessä (haku kertoi että ovat kulutustavaraa) niin miten sen voisi tutkia? Liittimen jos ottaa vois niin virtaa ei tule ainakaan. Pitäisi siis päästä syöttämään jotenkin virtaa tosta kokeiluakusta että näkisi missä tökkii, mutta ideat vaan loppui kesken ja hermot meni omaan kädettömyyteen
Mites releet? Jalkatilassa on vilkun rele sekä toinen hieman pienempi rele, minkä vaikutusta en tajunnut?
Entäs sitten kojelaudan takana, keskellä sijaitsevat punainen, keltainen ja sininen rele?
Kytkentäkaavion kun jostain löytäisi niin . Epäilen että toi tekniikkapuolen -74 vuoden kaavio on vähän erilainen...
Tattis vastauksista
Sen näkee koetinkynällä,jos on sulakerasiassa.
En muista itekkään missä noi releet on,kai ne on siellä ratin alla melkein kaikki,jos ei jopa ihan kaikki?
Jos tarvii vaihtaa tai jotain ja liikkeessä on kalliita niin voin auttaa asiassa,mutta taitaa mennä postin kautta lähettelyksi..
jos et jaksa ajella taas,mulla on kaikenväriset releet kaapissa.
Ilman valoja on kyllä vähän työläs ajella..
Ettei olis joku maajohto irronnut?
Tai niinkun itellä kävi..oli liitin irti mittarin takaa
tosin sillon oli vaan bensa/lämpömittarit pois.
Toimiiko noi merkkivalot kumminkin? Lataus ja öljy siis.
En muista itekkään missä noi releet on,kai ne on siellä ratin alla melkein kaikki,jos ei jopa ihan kaikki?
Jos tarvii vaihtaa tai jotain ja liikkeessä on kalliita niin voin auttaa asiassa,mutta taitaa mennä postin kautta lähettelyksi..
jos et jaksa ajella taas,mulla on kaikenväriset releet kaapissa.
Ilman valoja on kyllä vähän työläs ajella..
Ettei olis joku maajohto irronnut?
Tai niinkun itellä kävi..oli liitin irti mittarin takaa
tosin sillon oli vaan bensa/lämpömittarit pois.
Toimiiko noi merkkivalot kumminkin? Lataus ja öljy siis.
Taunus Maximus =)
Hätäapuna oon joskus ite laittanu plussan ylimääräsellä johdonpätkällä
suoraan akulta..jos on pakko ajella.
Lampun kannan väliin toinen pää ja toinen akulle.
Hankalaahan se on juosta pellin alla repimässä johtoja..mutta tosiaan hätävarana.
Se sulakerasiahan ei ole kuin kahdella ruuvilla kiinni,ja sitten johdoissa,helppo nostaa irti ja katsoa niinkin,nuo on aina hankalia kun ei tiedä kuka mitäkin on ennestään tehnyt.
suoraan akulta..jos on pakko ajella.
Lampun kannan väliin toinen pää ja toinen akulle.
Hankalaahan se on juosta pellin alla repimässä johtoja..mutta tosiaan hätävarana.
Se sulakerasiahan ei ole kuin kahdella ruuvilla kiinni,ja sitten johdoissa,helppo nostaa irti ja katsoa niinkin,nuo on aina hankalia kun ei tiedä kuka mitäkin on ennestään tehnyt.
Taunus Maximus =)
Re: MK 3 releet ja kytkentäkaaviot?
Konepellin avauskahvan kannattimessa on vilkkurele ja takalasinlämmittimen rele. Ne värilliset releet kojelaudan sisällä ovat tihkukytkimen rele, ajovalojen pesulaitteen rele ja viivästetyn sisävalon rele.Tuomas kirjoitti:Mites releet? Jalkatilassa on vilkun rele sekä toinen hieman pienempi rele, minkä vaikutusta en tajunnut?
Entäs sitten kojelaudan takana, keskellä sijaitsevat punainen, keltainen ja sininen rele?
No tais olla sitten kuitenkin vikaa vain viiksissä! Jahka olin katsonut että sulakerasiaan ja -rasiassa kulkee virta niin aloin tutkimaan viiksiä. Lamput päälle -viiksestähän menee paksu johto pitkien valojen viikselle. Tämä johto on lamppuviiksessä alunperin ylimmässä nastassa apumiehen puolelella. Kuitenkaan siitä ei nyt tullut virtaa, vaan paloi ainostaan parkit ja pitkät sai päälle väläytystoiminnolla. Kytkin sitten sen johdon lamppuviiksen alimpaan nastaan (molemmat puolet tyhjillään) ja nyt sain valot toimimaan siten että pitkien ja lyhyiden vaihto pelaa, mutta parkkeja ei saa erikseen päälle. Valot, niin pitkät kuin lyhyetkin palavat tarvittaessa riippumatta siitä onko avaimet virtalukossa.
No joo. eli lamppuviiksi varmaan sitten oli se syy ja nyt on korjattu tollain halvalla tavalla
No joo. eli lamppuviiksi varmaan sitten oli se syy ja nyt on korjattu tollain halvalla tavalla
yksi oli tuommoinen..siinä on kahta nastaa vähän juotettu yhteen tai jotain.
ja juotokset on otettu poiskin,pitää varmaan kokeilla omaan että toimiiko.
naksahtaa kyllä ettei ole löysän tuntuinen,mutta..silleen.
toinenkin on,mutta vanhempaan,ja tihku on sellainen jousikuormitteinen alaspäin painallus.
kerro jos ei löydy lähempää niin katotaan oonko saanu aikaseksi kokeiltua kunnon.
ja juotokset on otettu poiskin,pitää varmaan kokeilla omaan että toimiiko.
naksahtaa kyllä ettei ole löysän tuntuinen,mutta..silleen.
toinenkin on,mutta vanhempaan,ja tihku on sellainen jousikuormitteinen alaspäin painallus.
kerro jos ei löydy lähempää niin katotaan oonko saanu aikaseksi kokeiltua kunnon.
Taunus Maximus =)