Sivu 2/3

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 20:34
Kirjoittaja ft79
tane16 kirjoitti:mikäköhä puola tuohon sopii? tai kun on ollut puhetta että olisi se vastus jossain johdossa niin missä johdossa se on jos on? käyköhän ihan tavallinen "markettipuola".. ainakaan motonetin nettisivuilla ei ole koko puolaa muuta ku kärjettömälle kutvoselle.. :evil:
vastus on se harmaa paksu johto joka lähtee
jarrusylinterin alta/vierestä ja päättyy puolan alle...
ei ole johtonipun sisällä....

ittellä sano sopimuksen irti näköjään....
no käyttämättömänä puolen vuotta
ja oli siinä ajassa hajonnu.... :roll:
ihmeellistä..kun taunus voi seisoa 10 vuotta
ja lähtee käyntiin kun palmun alta.... :lol:

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 21:36
Kirjoittaja Taco
Joskus kauan sitten ei 1.6 Taunus startannu aamulla. Kärjet oli ok näköiset, meni päivä ja tuli vaihdettua suurin piirtein kaikki sytytyspuolelle, paitsi ne kärjet :) Loppujen lopuksi käytin sitten hiekkapaperia kärkien välissä ja hoplaa, taas mentiin :lol:

Tohon vehkeeseen taitaa käydä melkein puola kuin puola, kunhan vaan annat sen etuvastuksen olla paikoillaan. Ilman sitä kärähtää kärjet. Niin ja se etuvastus on tuommoinen mitä ft79 jo mainitsi, paitsi että väri olla myös ainakin vihree tai sininen... kuitenkin sen erottaa kyllä.

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 22:53
Kirjoittaja jani
Mulla taas jossain puolassa on kyljessä valkonen vastusmötikkä, mistä lähtee johdot..

Oliko nyt näin, että et ole vaihtanut kondensaattoria vielä? Kannattaa se vaihtaa, maksaa alle 5 €. Kerros nyt sitte vielä, että mitkä kaikki sytytysosat on uusia.

Mittaa myös tulpan johdot (jos on yleismittari käytettävissä). Noin 3-5 kilo-ohmiin pitäis olla vastukset.

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 23:30
Kirjoittaja jani
Puolan voi myös mitata. Muistaakseni irtopuolan pikkunaponen välissä noi 100 ohmia ja keskeltä toiseen pikkunapaan joitain kilo-ohmeja, jos nyt oikein muistan..

Lähetetty: 16 Tammi 2006, 00:07
Kirjoittaja tane16
ai sekö se on...mä oonkin ihmetellyt että mikä hiton viritys toi harmaa johto on kun on painettavat liittimet molemmissa päissä.. ja ku se johto lämpenee aikalailla ku kone on käynnissä..:) vaihdoin konkan mutta mitään uutta ei tapahtunut.. huomena täytyy hakea uudet tulpanjohdot ja jos sen puolan ku ei nekään vissiin maltaita maksa.. ai siihen kävis muka iha tavallinenkin puola jos jättää sen vastusjohdon paikoilleen..?

Lähetetty: 16 Tammi 2006, 00:09
Kirjoittaja tane16
jani kirjoitti:Mulla taas jossain puolassa on kyljessä valkonen vastusmötikkä, mistä lähtee johdot..

Oliko nyt näin, että et ole vaihtanut kondensaattoria vielä? Kannattaa se vaihtaa, maksaa alle 5 €. Kerros nyt sitte vielä, että mitkä kaikki sytytysosat on uusia.

Mittaa myös tulpan johdot (jos on yleismittari käytettävissä). Noin 3-5 kilo-ohmiin pitäis olla vastukset.
joo kattelin että biltema myy sellasta puolaa jossa on se vastus siinä kyljessä ja sit ihan tavallista puolaa.. uskaltaakohan noihin ssekaantua..:)

Lähetetty: 16 Tammi 2006, 00:13
Kirjoittaja tane16
Taco kirjoitti:Joskus kauan sitten ei 1.6 Taunus startannu aamulla. Kärjet oli ok näköiset, meni päivä ja tuli vaihdettua suurin piirtein kaikki sytytyspuolelle, paitsi ne kärjet :) Loppujen lopuksi käytin sitten hiekkapaperia kärkien välissä ja hoplaa, taas mentiin :lol:

Tohon vehkeeseen taitaa käydä melkein puola kuin puola, kunhan vaan annat sen etuvastuksen olla paikoillaan. Ilman sitä kärähtää kärjet. Niin ja se etuvastus on tuommoinen mitä ft79 jo mainitsi, paitsi että väri olla myös ainakin vihree tai sininen... kuitenkin sen erottaa kyllä.
aattelin ku motonetin varaosalistassa oli joskus juttua että taunukseen ei tavallinen puola käy kun vastus on siinä johdossa.. muistaakseni olin jotain tuollaista lukevinani.. tarkoittaakohan se nyt että sellainen puola jossa on se vastus kyljessä niin ei käy mutta sellanen ilman vastusta oleva kävisi..? vois ainakin maalaisjärjellä ajatella.. :roll:

Lähetetty: 16 Tammi 2006, 00:56
Kirjoittaja Taco
Jos on molemmat vastukset paikoillaan niin ei varmaan käynnisty, eli toinen on poistettava. Osta kuitenkin sellainen puola missä ei tuota vastusta ole ollenkaan. Kato vaikka Bilteman sivuilta, siellä oli 3 eri puolaa. Kaikkia kyllä nykyisin myydään suuretehoisena, tiedä sitten mitä se käytännössä tarkoittaa :)

Ja muuten, tuo systeemihän pitäisi olla niin että käynnistyksen aikana tuo vastus ohitetaan suuremman virran takia - lähtee paremmin käyntiin. Virta otetaan tässä tapauksessa siis suoraan startilta. Eli startilta vaan suoraan piuha puolan +-navalle.

Lähetetty: 16 Tammi 2006, 05:17
Kirjoittaja tane16
juu..sillainhan tuo vissiin menee..jos tänää hakis jonkuu puolan jostai..nii pystyisköhän sitä viritellä sellasen johdon sinne startilta puolalle tuohan alkuperäinen järjestelmä ei vissiin ohita sitä vastusta mitenkään sinnehän menee vain se yks johto..

Lähetetty: 16 Tammi 2006, 09:12
Kirjoittaja REPA
Tai puolalle tulevat ohuet johdot.

Lähetetty: 16 Tammi 2006, 12:32
Kirjoittaja Vieras
Taco kirjoitti: Tohon vehkeeseen taitaa käydä melkein puola kuin puola, kunhan vaan annat sen etuvastuksen olla paikoillaan. Ilman sitä kärähtää kärjet. Niin ja se etuvastus on tuommoinen mitä ft79 jo mainitsi, paitsi että väri olla myös ainakin vihree tai sininen... kuitenkin sen erottaa kyllä.
Jos käyttää etuvastusta "järjestelmässä", niin pitää käyttää myös etuvastuspuolaa.

Lähetetty: 16 Tammi 2006, 19:20
Kirjoittaja jani
jani kirjoitti:Puolan voi myös mitata. Muistaakseni irtopuolan pikkunaponen välissä noi 100 ohmia ja keskeltä toiseen pikkunapaan joitain kilo-ohmeja, jos nyt oikein muistan..
Pientä muokkausta omaan tekstiin.. Elikkä pikkunapojen välissä muutamia ohmeja ja toisen pikkunavan ja puolan johdon välissä noin 4-5 kilo-ohmiin.. Jos nyt olis hiukan paremmat lukemat..

Lähetetty: 17 Tammi 2006, 22:19
Kirjoittaja tane16
no juu... nyt auto toimii..pientä nykimistä välillä esiintyy mutta ei niin vakavaa.. ehdin vaihtaa vain ne johdot..oli niin hitonhuonot tulpan johdot.. se on nyt parin päivän ajan toiminut ihan ok.. uusi puola on varalla jos tarvii vaihtaa..ku sehän vika voi ilmentyä kuulemma uudestaankin..siis jos puola on sökö.. voihan se olla että se konkkakin oli paskana ku vaihdoin sen toissa päivänä ja koitin startata mutta eipä luvannutkaan..mutta paljoa pyörinytkään kun akku oli aika tyhjä.. :roll: voisin kyllä mitata nuo puolan navat.. kiitoksia kun jaksoitte antaa neuvoja! :D joo tosiaan se myyjä myi mulle vastukselle tarkoitetun puolan ja siinä puolassa oli vastus mukana erillisessä pahvilotjussa.. mutta sitä ei kuulemma siihen laiteta van pelkkä puola isketään kiinni.. eikä ollut ku 12e motossa..:)

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 12:05
Kirjoittaja Janzamar
Mitäs veikkauksia tulis,kun kylmänä kone potkii vastaan pahan kerran,ja lämpimänä ajatuksesta käyntiin?
Paska akku/huonot liitokset vai sytkä aikasella?
En oo kuullu pahemmin kilkatustakaan enää vedätyksessä,alussa oli vähäsen.
Tänään kai selviää jotain kun pääsen iltapäivällä kattomaan..
En oo ihan varma että mikä startti tuossa onkaan,mutta joku ahistaa.

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 12:24
Kirjoittaja REPA
janzamar kirjoitti:Mitäs veikkauksia tulis,kun kylmänä kone potkii vastaan pahan kerran,ja lämpimänä ajatuksesta käyntiin?
Paska akku/huonot liitokset vai sytkä aikasella?
En oo kuullu pahemmin kilkatustakaan enää vedätyksessä,alussa oli vähäsen.
Tänään kai selviää jotain kun pääsen iltapäivällä kattomaan..
En oo ihan varma että mikä startti tuossa onkaan,mutta joku ahistaa.
Sytkä liian aikaisella.